ولادیمیر پوتین در نیویورک از چه کسی دفاع و به چه کسی حمله کرد؟

در مذاکرات کری و لاوروف طرف آمریکایی ظاهراً نشان داده که حاضر است به اسد و خانواده بزرگ وی ضمانت های امنیت بدهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه کمرسانت در تحلیلی به قلم آندری کالسنیکوف، سخنرانی جنجالی پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

نویسنده این مقاله به توصیف جو مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی ولادیمیر پوتین و نیز حوادث دیگر در نیویورک پرداخت. به عقیده نویسنده، فعالیت های تحریک آمیز در نیویورک زیاد بود. یکی از آنها، سخنرانی پتر پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین در اجلاس توسعه پایدار سازمان ملل بود که هیأت نمایندگی روسی در جریان آن تصمیم خردمندانه ای گرفت که برود تا بماند.

در این مقاله آمده است: به عبارت دیگر، ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل و گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه تالار جلسات را ترک کردند در حالی که کنستانتین کاساچف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون در تالار باقی ماند. همچنین برگزار کنندگان نشست، در آستانه ملاقات سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا اعلام کرده بودند که ملاقات میان یک وزیر و 8 شخص همراه صورت خواهد گرفت ولی در آخرین لحظه آن را با فرمول 6+1 تغییر داده و بالاخره تصمیم گرفتند که همه افراد همراه باید موبایل خود را خارج از اطاق مذاکرات بگذارند و این در حالیست که خانم ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه بدون تلفن همراه احساس می کند که یتیم شده است. البته طرف آمریکایی بالاخره به سازش تن داد؛ سازش کوچکی که می تواند نشانه آمادگی برای سازش های بزرگتر باشد.

نویسنده مقاله در ادامه می افزاید: ملاقات دو وزیر به میزان 95% به سوریه اختصاص داشت. مذاکره کنندگان روس تا چند دقیقه اول احساس می کردند که یک نوع پیشرفت در این زمینه امکان پذیر است ولی بعد از آن جان کری موضوع مورد علاقه خود یعنی اینکه بشار اسد باید برود را مطرح کرد که سرگئی لاوروف از این موضع استقبال نکرد. وی همچنین برای همتای آمریکایی خود توضیح داد که روسیه در این شرایط مایل نیست نقش صندوق پستی مخصوص نگهداری نامه های رئیس جمهور آمریکا برای بشار اسد را ایفا کند و ظاهراً طرف آمریکایی نشان داد که حاضر است به اسد و خانواده بزرگ وی ضمانت های امنیت بدهد.

همچنین سخنرانی عبدالله پادشاه اردن را پیش درآمد خوبی بر سخنان ولادیمیر پوتین دانست زیرا عبدالله دوست بزرگ ملت روس و شخص ولادیمیر پوتین بوده است. وی به اتحاد همه کشورهای جهان جهت مقابله با داعش دعوت کرد که این سخنان وی با دعوت پوتین سازگار بود.

نویسنده در ادامه با یادآوری پر شدن تالار جلسه در آستانه سخنرانی رئیس جمهور روسیه اینگونه نتیجه گرفت که همه می خواستند سخنان پوتین را گوش کنند. به تعبیر نویسنده، پوتین می خواست به حضار در تالار جلسات بگوید: درست است که حقوق شما ضایع شده و شما می توانید ناراحت شوید ولی در جهان کسی وجود دارد که از شما دفاع کند (یعنی روسیه) در حالی که شما خودتان از عهده این کار بر نمی آیید.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =