استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: امروز شاهد وحدت و همدلی مثال زدنی میان اقوام و اقشار مختلف مردم در استان هستیم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، قربانعلی سعادت در هفتمین جلسه شورای اداری استان که در حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر علوی وزیر اطلاعات در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد، ارتقای وحدت، همدلی و انسجام اجتماعی را از مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید در استان عنوان کرد و افزود: در آذربایجان غربی که به رنگین کمان اقوام و ادیان مشهور است، سالیان سال است که آحاد مختلف مردم و اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، در کمال محبت و بصورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند و آثار تمدنی بسیاری از آنها در استان بجای مانده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با همت مدیران و مسئولان استانی و روحانیون و متنفذین سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، امروز شاهد وحدت، تفاهم، همدلی و همزبانی مثال زدنی میان قومیت ها و اقشار مختلف مردم در آذربایجان غربی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در انتخاب مدیران و ترکیب مدیریتی استان نیز سعی داشته ایم از تمامی اقشار، گروهها و افراد که از ملاک شایستگی برخوردار و معتقد و متعهد و عامل به سیاست های رهبر معظم انقلاب و دولت هستند و در راستای حفظ اعتدال و همدلی و همزبانی حرکت می کنند، استفاده کنیم.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات استان اشاره و خاطرنشان کرد: در راس مشکلات استان، بحث بیکاری قرار دارد که رفع این مشکل و اشتغالزایی برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، نیازمند جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و رونق اقتصادی است؛ پیش شرط توسعه سرمایه گذاری نیز وجود امنیت پایدار است که خوشبختانه مساله امنیت پایدار با تلاش و همت نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی و همچنین همکاری و مشارکت خود مردم، در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، کارآفرینان، فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران را جهادگران عرصه اقتصاد نامیده که این بینش ایشان، فضا را برای کار و فعالیت فعالین اقتصادی در کشور بسیار مهیا کرده و در همین راستا در در آذربایجان غربی نیز بطور جدی در تلاش هستیم با توجه به وجود فضای عمومی امن و آرام، سرمایه گذاران را برای حضور و فعالیت در استان تشویق کنیم.

سعادت، تمرکز اختیارات در مرکز و وجود برخی قوانین دست و پاگیر را یکی از موانع توسعه سرمایه گذاری در استان دانست و افزود: ما طرح اداره استان بر اساس درآمد و هزینه های خودش را در دولت مطرح کرده ایم و امیدواریم با تصویب آن و افزایش اختیارات استانی، بتوانیم مسیر توسعه و پیشرفت را در این استان هموار سازیم.

وی همچنین رفع مشکلات معیشتی مردم، رفع موانع تولید، خروج از رکود به همراه کنترل و کاهش تورم و احیای دریاچه ارومیه را از دیگر برنامه ها و سیاست های مهم دولت در استان برشمرد.

سعادت در رابطه با روند پیشرفت برنامه های احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: خوشبختانه با انجام برنامه های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه و همکاری بسیار خوب مردم و کشاورزان، وضعیت این دریاچه رو به بهبود و تثبیت است؛ بطوریکه در سالهای گذشته که هر سال شاهد کاهش 40 سانتی متری ارتفاع آب دریاچه بودیم، امسال و با اجرای برنامه های احیا، تنها 7 سانتی متر از ارتفاع آب کاسته شده و این نشانگر حرکت به سمت تثبیت وضعیت دریاچه می باشد.

وی توسعه و ترویج روش های آبیاری نوین را از دیگر برنامه های موثر در روند احیای دریاچه ارومیه عنوان و خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال، 1357 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه مجهز به سیستم آبیاری نوین شدند که توسعه و ترویج این روش، در کمک به احیای دریاچه ارومیه بسیار موثر خواهد بود.

علی پور نماینده مردم شهرستان های شوط،ماکو،پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، بیگی نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و حسین زاده نماینده مردم اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، به بیان برخی از مسائل و مشکلات استان پرداختند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =