۰ نفر
۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
یک قرارداد هیجان انگیز با ایران

خبرگزاری دولتی روسی اسپوتنیک از امضای بزرگترین قرارداد 21 میلیارد دلاری با ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه نزاویسیمایا گازتا در گزارشی به قلم آناستاسیا باشکاتوا نوشته است: به تازگی خبرگزاری دولتی روسی اسپوتنیک از امضای بزرگترین قرارداد 21 میلیارد دلاری با ایران خبر داده است . این قرارداد ناظر بر صدور تجهیزات هوافضایی و هواپیماهای مسافربری سوخوی سوپرجت به ایران است.

خبرگزاری مذکور بر اساس مصاحبه با منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی ایران این خبر را پخش کرد. به گفته منطقی، قراردادها در نمایشگاه ماکس-2015 به امضا رسید. وی شمار هواپیماهای سوخوی سوپرجت را که قرار است به ایران صادر شوند، مشخص نکرد.

نویسنده تأکید می کند که این گونه معاملات بزرگ کمتر در جهان منعقد می شوند و به عنوان یکی از معاملات شبیه به قرارداد 38 میلیارد دلاری درباره صدور 300 فروند بویینگ به چین اشاره می کند. نویسنده یادآوری می کند که در سال گذشته جمع فروش های نظامی - فنی روسیه به 60 کشور جهان معادل 15 میلیارد دلار بود و اینکه قراردادهای جدید معادل تقریباً 14 میلیارد دلار به امضا رسیده اند ولی معامله روسیه با تهران از همه این فروش ها بزرگ تر است.

نویسنده مقاله البته یادآور می شود که نزاویسیمایا گازتا هنوز نتوانسته هیچ دلیل مستندی دال بر امضای قرارداد بزرگ را به دست آورد و حتی برگزار کنندگان نمایشگاه ماکس- 2015 نیز اطلاعات زیادی دربارۀ آ« ندارند و اطلاعات ارائه شده از سوی خبرگزاری ریا نووستی و آندری بوگینسکی معاون وزیر صنایع و تجارت روسیه و دیگران نیز کامل نیست. بعد از پایان نمایشگاه ماکس-2015 اعلام شده بود که در روزهای کار نمایشگاه قراردادهای معادل 350 میلیون روبل منعقد شده است.

با این حال نویسنده اشاره می کند که تنها بهای قرارداد فرضی با ایران از این 350 میلیون روبل بزرگ تر است. مقامات هواپیمایی ایران و از جمله مقصود اسدی سامانی دبیر اتحادیه شرکت های هواپیمایی ایران به مذاکرات عمومی درباره خرید هواپیماهای روسی اشاره کرده و تأکید نمودند که خرید یا عدم خرید هواپیمای مشخص به خواست شرکت های هواپیمایی ایران وابسته است ولی اطلاعات درباره مذاکرات مشخص این شرکت ها با طرف روس در دست نیست. نویسنده از اینجا نتیجه می گیرد که در منابع ایرانی چیزی پیدا نشده است که بر امضای قرارداد عظیم هواپیمایی دلالت داشته باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    39 13
    هیچی اف پانزده نمیشه..
  • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    18 3
    ۲۱میلیارد میخوایم هواپیما از روسیه بخریم عقلمان کجاست؟
  • جلیلی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    7 0
    بزرگترین قرارداد 21 میلیاردی یعنی چی؟؟ یعنی این از قراردادهای بیست و یک میلیاردی ذیگه بزرگتره؟؟