کمبود بودجه دولت به یکی از حاشیه های امروز نشست خبری سخنگوی دولت بدل شد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت امروز در شرایطی در جلسه نشست سخنگو حاضر شد که هنوز پیراهن مشکی خود را به دلیل از دست دادن برادرش بر تن داشت. او در همین حال از دست رفتن تعدادی از زائران ایرانی در حادثه منا را تسلیت گفت و سخنانش را با گزارشی درباره افزایش تولید داخلی در چهارچوب اقتصاد مقاومتی آغاز کرد.

نوبخت با بیان اینکه در هفته گذشته بیشتر پرداخت به طرح های عمرانی افزایش پیدا کرده است، گفت: بر اساس آخرین گزارش خزانه داری کل، بالغ بر 8 هزار و 243 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی به صورت نقدی پرداخت شد. مجموعا در شش ماه اول سال، یازده هزار و 192 میلیارد تومان، دولت به طرح های عمرانی پرداخت کرده است. او تاکید کرد: تا پایان سال 200 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی کمک می‌کنیم.

نوبخت در بخشي از سخنانش خاطرنشان کرد: دولت هم به انتظارات مردم و هم به خودروسازان توجه می‌کند. حذف تولید داخلی موجب افزایش واردات بی رویه خودرو خارجی می شود که دولت با این واردات مخالف است. مردم حق دارند که از خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب استفاده کنند و ما به بخش خودرو کمک می‌کنیم.

نشست امروز نوبخت با خبرنگاران یک حاشیه جالب هم داشت و آن اینکه وقتی یکی از خبرنگاران از نوبخت پرسید که دولت با کمبود بودجه هشت میلیاردی مواجه است؛ نوبت با تعجب گفت هشت ميلیارد تومان؟! رقم کمبود بودجه دولت خیلی بیش از این هاست. اگر هشت میلیارد تومان کمبود داشتیم که من آن را از جیب پرداخت می کردم! این اظهارات نوبخت باعث شد تا خبرنگار فارس به نوبخت بگوید شما انقدر پولدار هستید که هشت میلیارد در جیب دارید. نوبخت هم با خنده گفت در قیاس با رقم های چند هزار میلیاردی کمبود بودجه دولت این رقم، پول کوچکی است. بعد هم ادامه داد: البته تیتر خوبی برای رسانه شما پیدا شد، حتما تیتر می زنید نوبخت هشت میلیارد در جیب دارد!(خنده)

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقوق بگير A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    14 2
    دولت كسري اعتبار افزايش فوق العاده ويژه كارمندان استانها راكه بدليل كمبوداعتبارلغوشده ازايشان قرض بگيرد