شما نظر بدهید/ دولت در برخورد با عربستان بهتر است چه رفتاری داشته باشد؟

در پی وقوع فاجعه منا و کشته شدن صدها تن از حاجیان بویژه جمعی از هموطنان عزیزمان، اظهارنطرها درباره نحوه رفتار دولت با حکام عربستان اوج گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، در روزهای گدشته پس از  حادثه منا بدلیل عمق فاجعه انسانی و رفتارهای خصمانه عربستان بسیاری از چهره های سیاسی خواستار برخورد قاطعانه دولت با حکام ریاض شدند. از سوی دیگر بدلیل حضور بیش از 60 هزار حاجی در سرزمین وحی و نیازمندی این جمعیت به حمایتهای مختلف و همچنین ملاحطات عمیق دینی در برپایی مراسم حج برخی صاحب نظران براین باورند که دولت باید ضمن اعتراض شدید به عربستان از هرنوع رفتار هیجانی دوری کند و بدینوسیله حافط جان و سلامتی حاجیان باشد.

با توجه به دو نگرش مطرح شده شما چه دیدگاهی دارید و فکر می کنید رفتار معقولانه دولت برای حل این بحران عمیق انسانی چیست؟ 

 

شما کابران محترم می توانید نطرات خود را در زیر همین خبر بنویسید.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 205
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    هیچ ایرانی به مکه نرود تا 1015 سال اینده
    • رامسری IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      به اضافه قطع کامل روابط سیاسی
    • عباس IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      بهترین کار ورود مستقیم ایران به یمن هست
    • بی نام GB ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      به خدا اونهام از خداشونه که هیچ شیعه ای نره حج.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      کسانی که یه بار رفتن باز هم طبق روال قبل 5بار دیگه برن .حج عمره که واجب هم نیست برن.اگه یه بار رفتن ده بار دیگه هم برن .هیچ اشکالی نداره عوضش عربها چاق تر میشن تا با پولهاش راحت تر بزنن مردم یمن رو بکش.خلاصه هر جور شده برید
    • سامان A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      اقای محمد ما مگه میگیم اونا با پول ما ثروتمند شدن؟؟؟؟؟؟؟ ما حرفمون اینه زمانی که در نزدیکی همسایگیمون ممکن کسی از گشنگی بمیره چه معنی داره بریم به کشوری که به هوطنامون تجاوز میکنن به فارسی فحش و ناسزا میگویند و در اخر هم حادثه ای رخ میدهد که مونجرب به کشته شدن 230 نفر از هموطنامون میشه دوست داری برو ، کسی جلوتو نمیگیره اما من بشخصه پول این ماجرارو برای یک خانواده ای که در خرید جهیزیه مستضعف هستن کنار گذاشتم............
    • امیرعلی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      چندین ساله دولت عربستان بدترین رفتار را با ایرانیها داره.ولی نمیدونم چرا باز زائر میفرستند.بیشترین پول را ایرانیها خرج میکنند و بدترین جاها از نظر مسافت در مکه و منا به ایرانیها میرسه.پلیسهای سعودی در مبادی ورودی و خروجی مثل یک جنایتکار با ایرانیها برخورد میکنند.نمیدونم چه اصراریه با این شرایط اعزام به حج ادامه پیدا کنه.بخدا از همین راه دور هم خدا صدامونو میشنوه.مگر اینکه سودی وسط باشه و ما غافلیم
    • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      عزیز من اینها قتل کرده اند قتل رو که با تحریم پاسخ نمیدن قتل حکمش مشخصه و مشخصه که حرکت ما باید چطور باشه دیگه از این واضح تر نمیتونم بگم اینها سال 66 هم کلی قتل کردن که هنوز جوابشو نگرفتن. تحریم چیه؟ واکنش انفعالی چرا دارید؟ حرکت باید مثل همون حرکت و با همون نتایج باشه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      دوستی و تعامل بر اساس منافع ملی با همه کشورها باعث میشه دیگه هیچ وقت شاهد اینگونه مسائل نباشیم.
    • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      39 6
      ok
    • رضا A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      البته اینکه هیچ ایرانی به مکه نره فایده نداره باید با کشورهای اسلامی دیگه هم صحبت بشه و کشورهایی که بیشترین حججاج رو دارند با ایران همپیماند بشند و یه چندسالی رو نرن مکه
    • هیما IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      در جواب دوستی که میگن اگه ما نریم حج عربستان متضرر نمیشه باید بگم درسته ما نمیتونیم جلوی منفعت عربستان رو بگیریم اما میتونیم جلوی ضرر خودمون رو با اینکار که بگیریم درسته؟
    • مصطفی US ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      88 11
      متاسفانه افرادی در داخل کشور هستند که از حج سود زیادی نسیبشون می‌شه و همینها هستند که برای حج تبلیغات بسیاری انجام می‌دن بنظر شما پر کردن جیب وهابی‌ها برای خرید بمب کار درستیه؟
    • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      62 3
      اگر ارگانهای ذینفع مثل سازمان حج و زیارت از خیر منافع خودشون بگذرن و ملاحظات سیاسی اجازه بده، همچنین واقعا برای مردم ایران ارزش قائل باشیم ،از مدتها قبل می بایستی بجای ریختن پول تو جیب عربستانی ها که هیچ ارزشی برای ایرانی ها قائل نیستند ، قطع رابطه میکردیم . شاید برای همیشه
    • احمدرضا A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      ایرانیا نروند،پس خرج سازمان عریض و طویل حج از کجا دربیاد؟
    • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      77 1
      بنظر بنده مکه نیز باید مثل واتیکان اداره شود و منافعش مال تمام امت اسلامی باشد
    • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      54 19
      بهتر است بررسی شود چرا ایرانیها علاقه به هول دادن دارند چه در مترو و .... حجاج باید فروتن و گذشت داشته باشند و اگر حشره ای را له کنند باید دیه و کفاره بدهند و....؟
  • رسول A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    ضرب شست در یمن پاسخ به آل سعود جنایتکار است .
    • رئیسی A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      80 11
      تعطیلی موقت سفارتخانه عربستان تا مشخص شدن دلیل این فاجعه. به نظر من این کار منطقی باشه
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    حج ابراهیمی واجب شرعی است و نمی شود تعطیل کرد . فکر می کنم سیاست آیت ا... هاشمی رفسنجانی نتیجه اش بهتر بود
    • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      میشه تعطیل کرد. در صورت وجودخطر جانی برای انسان وجوب تکالیف شرعی ساقط میشه.
    • امامی A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      اگر تاریخ رو مرور کنی می بینی که پیغمبر هم 10 سال این حج ابراهیمی را انجام نداد و به مکه نرفت
    • ناشناس A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      265 8
      اموری از قبیل تهدید تمامیت جانی مسلمین یا تشیع، عزّت نظام اسلام و تشیع و ... از دلایل ترک حج است که متناسب با شرایط،ممکن است حج گروهی از مسلمانان را به تعطیلی کشانده یا انجام آن معلق نماید.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      اهل سنت برای نرفتن به حج تمتع فقط از علمای خودش فتوا میپذیرد و ما دین را با سیاست قاطی نمیکنیم.عربستان در یمن جنایت میکند و این ربطی به حج تمتع نرفتن ندارد.
    • محمد A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      وقتی امنیت جانی نباشه هیچی واجب نیست حفظ جان انسان از همه چی بالاتره
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      آقا محمد شما مفتی هستید؟
    • حسن A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      36 5
      سلام حج واجبه ولی با کدوم قیمت خداوند خودش می فر ماید هرچیز و هر کجا که بیم جونتون هست اولین کار حفظ جونتون هست عزت و کرامت انسانی رو بر باد بدیم که حج واجبه حج تو ایرانه ما که اعتقاد داریم اگه هر نفر خمس هر سالش زکات هر سالش کمک به نیازمندان رو انجام بده این پولها از کجا میاد بره تو حلقوم عربهای وهابی و کثیف شما که میگید حج واجبه اگه تو بیابون وقت تنگ برای نماز خوندن چند تا گرگ هم مترسد حمله بازم وایمیسید نماز ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    قطع سفر حج بمدت 5 سال
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    قطع رابطه سیاسی،اونا شمشیر رو از رو بستن.
  • عادل A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    شكايت ازطريق ديوان كيفري لاهه ومراجع بين المللي قصور وتقصير حكام حجاز پيگيري شود.
  • رضی A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    با تمام مراجع شیعه و سنی تمام کشورها هماهنگ شده و رفتن به حج را فعلا حرام کنند
  • arash rav A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    ايران بايد به طور رسمي از طريق دادگاه هاي بين المللي از عربستان شكايت كنه و در بحرين نيز اقدامات مستقيمانه تري رو عليه ر‍يم بحرين انجام بده همانگونه كه عربستان عليه يمن انجام ميده. البته در زمان طولاني تري مورد دوم رو ميتوان برنامه ريزي كرد .
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      53 20
      مجامع بین المللی هیچ فایده ای ندارد.اینا علنا دارن شیعیان یمنی را میکشند کسی جلو دارشون نیست. حالا بیان ادعا کنن یه تعدادی هم در اثر حادثه کشته شدن مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی افتد.
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    157 2
    پس از عرض تسليت بخاطر كشته شدن حجاج به نظر بنده سهل انگاري صورت گرفته ولي نبايد فراموش كرد كه نقشه اي از پيش طراحي شده براي رقابتها بر سر پادشاهي در عربستان از طرف داخلشان باشد و نيز مفقود شدن خيلي بعيد است دولت از راه قانوني اقدام كند ناخواسته وارد بازي آنها نشويم هنوز مشخص نيست هاج و واج مانديم از شروع تا پايان مراسم حج همش حادثه بوده چرا؟
  • farzin A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    با سلام .بر دولتمردان عزیز به قول خودمان مرگ یکبار شیون هم یکبار آخه تا کی باید شاهد این جور حوادث تلخ باشیم بخدا رگ غیرتمون ترکید از ... و بی حرمتی وکشتار ونگه داشتن نوامیس مون در دست این ملخ خور های کثیف . هیچ کشوری راضی به جنگ نیست اما تا کی برای چی ؟ یا نمی تونیم یا زورش و نداریم بعد از بازگشت حجاج عزیزمون باید تلافی کنیم وا اله در دلمون سالها خواهد ماند این داغ . بنده حقیر با این کسی از آشناهامون در اونجا نبود با دیدن این تصاویر وپخش فیلم ها کلی گریه کردم که دخترم به بنده برگشت گفت بابا مگه باباها گریه میکنند . یه فکری به امنیت کشور خودکردم و یه فکری به کودکان سوریه وعراق در ذهنم متصور شد .
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    271 5
    اول حاجی ها رو برگردونن ، هیچی مهمتر از این نیست . خانواده هاشون چشم به راه عزیزانشون هستند.
  • محمدی IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    اگر هواپیماهای نسل جدیدنداشته باشیم عربس تان که جای خود دارددرمقابل بحرین هم باید سکوت کنیم
  • سپیده کریمی A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    301 5
    با سلام با توجه به اینکه من خودم به حج عمره مشرف شدم ورفتار زشت وناپسند سعودی را با ایرانیان مشاهده کردم وحادثه تلخ منا به نظر بنده کلیه روابط دیپلماتیک لغو وسفیر سعودی اخراج شود وحج تحریم گردد قطعا خداوند راضی به تحقیر شدن و کشته شدن بندگان خود به خاطر حج نیست ودولت محترم باید شان وجایگاه ومنزلت ایرانیان را حفظ کند
  • آرش ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    قطع روابط سطح بالاي ديپلماتيك و قطع كليه سفرهاي حج تا عذر خواهي رسمي
    • شمیم A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      167 7
      در خبر ها خواندیم که: برزیل سفیر عربستان را اخراج کرد. دولت برزیل در اعتراض به تجاوزات عربستان علیه یمن و ادامه جنایات آن سفیر سعودی را از کشورش اخراج و خواستار بازگشت سفیر خود از ریاض شد. کشورهای مکزیک، نیکاراگوئه و گواتمالا نیز در اقدامی مشابه سفیر عربستان را از اراضی خود اخراج کردند و سفرای خود در ریاض را فراخواندند. کشورهای عضو سازمان اتحادیه آمریکای لاتین در آمریکای جنوبی، میانه و شمالی و دریای کارئیب که تعداد آنها بیش از 56 کشور به استثنای کلمبیا و پاناما است، برای اعلام همبستگی خود با مردم یمن سفیر سعودی را اخراج کردند و خواستار بازگشت سفرای خود از ریاض شدند.
  • علی IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    اختلاف ایران و عربستان ریشه عمیق و تاریخی دارد و فاجعه منا در پی کوتاهی مسولان خودمان صورت گرفته امسال حج خطرناک بود این خطر از سوی داعش و ........ احساس میشد اتفاقات جده و تحریم حج امسال شان ایرانی را بالا می برد به هر روی باید خویشتن داری کرد تا بازماندگان این فاجعه به وطن برگردندد با توجه به این که بازگشت پیکر قربانیان عملی نخواهد شد اصرار مسولین به باز گشت خود ایجاد مسله میکند به نظر من باید خویشتن داری کرد و به جای اصرار بر اصلاح دولت غاصب عربستان رفتار خودمان را با توجه به شرایط اصلاح کنیم و تا زمانی که شرایط منطقه توسط عربستان ناامن است سفر حج را به حالت تعلیق دراوریم میدونم منتشر نمیشه شما که منتشر نمیکنی چرا سوال میپرسی برادر
    • علی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      42 13
      با جمله سازی با موشک نمیتوان مورد احترام قرار گرفت باید احترام گذاشت تا احترام دید اگر جای به کسی بی احترامی شود مقصر خود اوست که نسنجیده خود را در معرض بی احترامی قرار داده
  • علی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    تحریم حج تمتع، فقط همین
    • بی نام BE ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      65 14
      یکی به اون بنده خدایی که نمیدونه تحریم چیه توضیح بده شاید بفهمه .
    • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      33 69
      حرام و حلال چیزی نیست که لم بدی جلو سیستم و با کامنت تعیینش کنی.درباره چیزی که نمیدونی نظر نده.
  • بی نام US ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    66 2
    مشخصه مانع ضایع شدن حق شهروندانش بشه
  • مجيد IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    مكه رو تعطيل كنيد تا بيشتر از اين ملت ايران خوار و ذليل نشود.
  • ali A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    240 7
    اول اخراج سفیر و کاردار سعودی و تعطیلی لانه فساد سعودی در تهران . دوم تعطیلی حج عمره و تمتع تا اطلاع ثانوی.سوم ارائه دادخواست از طریق محاکم و مراجع ذیصلاح بین المللی. بخدا انجام این حداقل خواسته ، عین صواب است
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    61 4
    دولت از طریق دادگاههای بین المللی اقدام کنه تا هم علل فاجعه روشن بشه و هم عربستان وادار بشه معذرت خواهی و جبران خسارت بکنه. ضمنا تا به نتیجه رسیدن شکایت ایران دولت با کمک مراجع از ایران کسی روبه حج نفرسته. برخی از مراجع هم عقیده دارن وقتی امنیت برای فرد وجود نداره استطاعتش برای حضور در حج از بین میره و حج دیگه بهش واجب نیست.
  • حیدر IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    66 8
    به نظر بنده مسئولیم ما باید کمی محکمتر برخورد کنن.اگر یکی از بستگان خودشون تو این جمعیت کشته شدگان بود اینقدر با ارامش صحبت میکردند؟
  • حجت IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    35 5
    با تسلیت به خانواده های حجاج عزیز به نظر من نباید اسیر احساس شویم و دشمن شاد کنیم باید خوب فکر کنیم تا بهترین ضربه رو به ال سقوط بزنیم هرچند خودشون به جون خودشون افتادن با احترام به غزیزان شهید شده در حج امسال این اتفاقات نقطه عطفی باشه برای براندازی ال سقوط و تروریسمهای منطقه.. ان شااله
  • پسر ایرونی IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    43 85
    آسایش دو گیتی مرهون این دو حرف است با دوستان مروّت با دشمنان مدارا
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    26 48
    بعداز امدن حجاجمون هم از مراجع بین المللی دنبال محکوم کردنشون باشیم و هم ارتش انصارالله یمن رو تجهیز کنیم تا مثل کوه جلوشون قد علم کنن اونا بهتر جواب ال سعود رو میدن خدا جمیع شهدامونو رحمت کنه به خانوادشون صبر عنایت کنه
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    23 32
    1پیگیری وضعیت مفقودان 2پیگیری بازگشت تمام عزیزان مجروح و شهدا3بازگشت تمامی زائران4ارسال موشک به یمن برای نشان دادن انتقام خون زائر ان مظلوم خانه خدا برای هدف قراردادن ریاض
  • علی خجسته IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    30 3
    به نظر من کار درست اینه که دولت ما با سیاست وارد گردد یک شورای ویژه با مدیریت سیاستمداران کشور و اعضاء خبره سیاسی تشکیل دهند تا بتوانند اولا جلوی هر گونه توطئه ای بر علیه این مملکت بگیرند و ثانیا بتوانند حق و حقوق همه ی جانباختگان مجروحین را از این کشور بگیرند ... در ضمن کاری نکنیم که جنگی بین این دو کشور صورت پذیرد .... با دشمن می توان خیلی زیرکانه رفتار کرد که بدون هیچ هزینه ای و تلفاتی با سیاست درست انها را چنان ادب کرد که در تاریخ ثبت کنند ... باور کنید همین جنگ عربستان یمن خیال نکنید حالا حالا به اتمام میرسد فتنه ای افتاده در این میان که فقط و فقط ریشه عربستان تا یکی دو سال آینده خشک خواهد کرد .... حکومت عربستان در این زمان پادشاهی کنونی به فنا خواهد رفت ... خیالت راحت ....
    • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
      0 0
      احسنت و ان شاءا...
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    75 43
    آماده باش نظامی، بستن تنگه هرمز تا عذر خواهی و تعهد رسمی اعراب
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    26 26
    مرگ بر ال سعود این قضایا به درد کشید یمن است بایستی با چندین موشک به قلب کاخهای ریاض انتقام خون حجاج گرفته شود والا با پ.ل و دیه درد ملت ایران و خانواده حجاج تسکین نخواهد یافت
  • جوادی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    74 5
    دولت عربستان هنوز از بابت این حادثه نه اظهار تاسف کرده و نه عذرخواهی و نه تسلیت به خانواده های قربانیان... اینهمه کارشکنی و توهین... به نظ شما با یه همچین پدیده ای چکار باید کرد؟؟ پس ما کی کجا و چگونه باید بتونیم از این عربهای پر از نفرت از ایرانیان این حق و خون ریخته شده رو پس بگیریم؟؟ جنگ نه ولی باید مواضع سیاسی و اقتصادی به کلی تغییر کنه ... حج باید تحریم بشه باید تحریم بشه بیشترین تلفات از عزیزان این مملکت بودن
  • حسین A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    29 7
    با توجه به جنایت های صورت گرفته مراجع میتوانند تا تامین شدن امنیت حجاج،حج را تا اطلاع ثانوی ممنوع کنند. سپس اخراج سفیر عربستان،سوم تجهیز کامل حوثی های یمن با موشکهای قدرتمند به منظور اسیب رساندن به سکوهای نفتی،
  • احسان A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    52 6
    حداقل تا اطلاع ثانوی و روشن شده دلایل این حادثه حج رو لغو کنه و درصورتی که عربستان حاضر به همکاری نشد روابط دیپلماتیک رو به حال تعویق دربیاره و سفیر سعودی رو اخراج کنه
  • زهره A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 106
    اداره مناسک حج توسط ایران
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    22 22
    اخراج اعراب و حکم جهاد ....... و تحریم حج ... خدا در دل مومنان هست کسی نباید از تحریم دلگیر و ناراحت بشه کمک به فقرا و ساخت و مدرسه و مسجد و غیره خودش بزرگترین حج محسوب میشه هم دل مردم شاد میشه هم خدا راضی و خشود میشه بهتر از این که سرمایه رو از ایران خارج کنیم بدیم دست اعراب آخرشم اینطوری بشه
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    61 17
    قطع ارتباط کامل .
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    11 21
    باتوجه به سياست هاي مداخله جويانه كشورهاي عربي و دراز كردن پاي خود بيشتر از گيلمشون بهتر است تمام سفارتهاي كشورهاي عربي تعتيل شود و تنها يك سفارت خانه و آن هم به اسم اتحاديه كشورهاي كوچك خليج فارس با تعداد معدودي كارمند ايجاد شود. ك كارهاي مربوط به رواديد را انجام دهند چ خيري از اينا به ما رسيده تا حال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امير نيشابور ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    69 87
    كشور خودشونه هر جور دوست دارند زندگي ميكنند با مهموناشون برخورد ميكنند دوست ندارين نرين دولت هم هيچ كار نميتونه بكنه
  • سعید A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    26 3
    اول باید کلیه سفرهای زیارتی را لغو کند ودر صورت لزوم اخراج سفیر فراخواندن سفیر خود از عربستان
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    29 5
    هیچ سعودی در ایران رفت و امد نداشته باشد و هیچ ایرانی تا 10 سال به حج نرود سفارت عربستان در ایران تعطیل روابط با این کشور قطع شود
  • مجتبی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    31 3
    قطع روابط سیاسی و تعلیق حج تا عذرخواهی پادشاه عربستان
  • محمدرضا A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    66 3
    ارتباط با امریکا مانند خواری در چشم ال سعود هست
  • حامی A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    18 2
    با تدبیر ولی قاطع برخورد بشه جلسه فوق العاده امنیت ملی برگزار بشه و با حضور عقلا راهکار مناسبی در برخورد با این فاجعه اندیشیده بشه
  • بی نام RU ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    45 3
    نياز نيست مستيقيما با خود عربستان رفتاري بشه، همين كه ايران با جامعه جهاني و بخصوص كشورهاي پيشرفته آشتي كنه حساب كار دست اعراب مياد و همه چيز خود به خود درست ميشه
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    13 1
    من خواهش می کنم اول بزارید مسافرها و حجاج که الان در عربستان هستند به ایران برگردند بعد در این مورد تصمیم گیری بشه. لطفا به فکر حجاج و خانواده آن ها باشید. اخرین سری از حجاج 26 مهر برمی گردند.
  • ایرانی A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    25 1
    واقعا به مکه نروند. دولت این قضیه را پیگیری کند که هیچ ایرانی حج نرود
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    15 0
    استفاده از تمام ظرفیت دیپلماتیک برای فشار به عربستان و افشای خیانت‌های آنان به امت اسلامی با کشتار و جنایت و تروریست پروری در منطقه و صد البته ضرب شستی جانانه در سوریه و عراق و علی الخصوص در یمن به آنها
  • بیابانی A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    6 1
    ایران باید یه ضرب شستی نشون بده سفیر عربستان را اخراج کنه لااقل در مقابل این یکی نباید کوتاه بیایم ما 35 سال هست که شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل سر میدیم و در مقابلشون ایستادیم حالا اینها که دیگه جای خود داره
  • جیم جارموش A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    13 1
    ما اصولا باید حج رو برای 20 سال تعطیل کنیم یه ستاد هم تشکیل بدیم در هر شهر برای هر کس هم میخواد بره حج اون پول رو صرف هزینه برای ساخت بیمارستان و مدرسه کنه نفع و فایده اش هم به مردم همین مملکت میرسه و ایجاد شغل و رفاه میکند.
  • سعید IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    14 2
    میگیم با اسرائیل رابطه ای نداریم چون به فلسطیل حمله کرد میگیم با آمریکا رابطه ای نداریم چون از ظلم و تروریست حمایت میکنه پس با عربستانی که این جنایات را در برابر حاجیان بیگناه و تجاوز به یمن را تمام نمی کند چه خواهید کرد؟
  • ماهان A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    9 2
    یه یاد آوری که هنوز خیلی هم ازش نگذشته همین چند وقت پیش بود که یکی از کارکنان سفرت کثیف عربستان با کلی شیشه مشروب با یه ایرانی تو اتوبان ارتش تصادف کرد زد کشت ایرانیرو بعدش چی شد معذرت خواستند؟ این تازه تو خاک خودمون بود اون که تو خاک خودشونه عمرا معذرت نخوان تازه وزیر خارجشون گفته رئیس جمهور ایران و مردم ایران درباره منا حرف نززننن ؟
  • شهید بهنام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    12 2
    بمدت 5 سال حج تمتع تحریم گردد و کلیه حقوق فوت شدگان را خواستار شویم
  • محمدرضا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    21 4
    با سلام رفتن به حج را تحریم کنیم وهیچ ایرانی وطن پرستی تا اطلاع ثانوی به مکه نرود حتی برای گردش وخوش گذرانی
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    16 2
    تحریم موقت هم به خاطر خطر جانی هم به خاطر منتقل نکردن ویروس مرگبار کرونا به داخل ایران
  • مهدی A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    24 4
    مولانا زیباتر پاسخ می دهد: ای قوم به حج رفته کجایید کجایید معشوق همینجاست بیلیید بیایید معشوق تو همسایه دیوار به دیوار در وادی سرگشته شما در چه هوایید
  • مهدی A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 5
    این حادثه نتیجه بی سیاستی عربستانیهاست ،باید حداکثر بهره برداری سیاسی رو ما ببریم وبا دیپلماسی قوی اونها رو منزوی کنیم و با فشار سیاسی اونها رو مجبور به عقب نشینی از یمن و پرداخت غنامت هم بکنیم،حتی میشه بر سر این حادثه بر علیه اونها با 51 و با اربابشان آمریکا بر سر تجزیه عربستان مذاکره کرد تا به کام آمریکا هم باشه.
  • روزبه IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    13 4
    به نظرم باهاشون قهر کنیم بهتره
  • رضا A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    6 12
    همه ایران محزون واقعه مناست،اما هر عملی که بخواهد به شکوه و عظمت حج و اجتماع میلیونی مسلمانان در این مناسک لطمه ای بزنه عملی غیر الهی است الویت اول بازگشت حجاج عزیز و بعد از اون بایستی با هوشمندی و تدبیر لازم عربستان رو گوشمالی داداز طریق یمن،بحرین،داعش ،لاهه،سازمان کنفرانس اسلامی.... بلاخره یه کاری بشه که دردش بیاد و به غلط کردن بیوفته ، هر چند هیچ چیزی نمیتونه تسلی خاطر خانواده قربانیان باشه بلکه شاید اینطوری عبرتی براشون بشه تا در آینده شاهد تکرار وقایعی از این دست نباشیم
  • حسین A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    6 4
    بعد از اومدن زائرها پیگیری در مجامع جهانی و اگر نشد حق سعودی های فاسق و کف دستشان بگذاریم
  • بی نام US ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 17
    ببینید من با یه خانواده مصیبت دیده صحبت کردم همه میخان وارد عمل بشن این کار بی انتقام نمیمونه فقط نیروی انتظامی دخالت نکنه بذاره مردم حکم قصاص رو اجرا کنن اگر دخالت نکنن مردم به حسابشون میرسن فعلا فقط منتظر بازگشت حجاج هستیم بعدش مردم وارد عمل میشن
  • محمد A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    9 4
    با سلام به نظر بنده در مرحله اول کلیه روابط دیپلماتیک و اقتصادی وهرگونه رابطه دیگری داریم با عربستان خائن و پست قطع کنیم.بعد در کمال خونسردی و ارامش یه راهکار طراحی کنیم ک 100درصد ک به این خیانتی ک در حق مردم کشورمون شده را با تمام قدرت پاسخ بدیم ک در تاریخ ثبت کنن ک هیچ کشوری نتونه باز به خودش همچنین گستاخی و جسارتیو در مقابل مردم ایران زمین بکنن. با تشکر از شیراز
  • علیرضا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    17 1
    جهت حج دو شرط بیان شده استطاعت مالی وجانی، آل سعود با ایرانیان پدر کشتگی دارند نه بعد از انقلاب بلکه از قبل از انقلاب نیز این بحث بوده وسابقه امر مستند است. اگر زمانیکه به 2کودک ایرانی توسط ماموران پلیس عربستان در فرودگاه جده هتک حرمت شدن چرا دادگاه آل سعود آمران این امر را تعقیب قضایی نکرد؟ چرا پس از به شهادت رساندن حجاج ایرانی بازهم حاجی فرستادیم تا با بچه هایمان چنین کنند؟ چرا باز حاجی فرستادیم تا حدود حداقل 400 نفر نیز امسال شهید شوند؟ آیا به فضاهای مجازی سرزده اید؟ آل سعود ایران را مسئول این امر می داند جالب اینجاست که آنجا نه بحرین است، نه یمن ونه عراق وسوریه ولبنان آیا تاکنون متوجه شمیر از روبستن آل سعود برای ایرانیان نشده اید؟ واقعا که چه باید گفت؟ چرا حاجی به این صورت می فرستید؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    8 9
    سلام بهترین برخورد اقدام تلافی جویانه است،به دلیل اینکه سعودی ها اولین بار شان نیست که از این کارها انجام میدهند
  • نازنين IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    42 2
    خيلي پيچيده نيست، توقعي هم از دولت نيست چون سالهاست كه هموطنان ما توسط اعراب به شيوه هاي مختلف تحقير ميشن و مورد اهانت قرار ميگيرند ولي دولتها كلا عين خيالشون هم نبوده و نيست. ساده ترين راه اينه كه ايراني ها كلا دور سفر به اين كشورها رو خط بكشن. فكرنكنم اتفاق خاصي بيفته، نيازي هم به دولت و ... نيست. دست خودمونه،يكم به خودمون احترام بگزاريم
    • بی نام DE ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      2 6
      اشتباهی مثبت دادم.مخالفم
  • محمد A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 2
    با سلام ادمین چرا نظرات منو چاپ نمیکنید؟ این مسئله چند بخش مختلف داره... بخش اول مرتبط با عدم پیگیری مجددانه مسئولان و حکومت کشورمون درباره تجاوز به دو نوجوان پسر ایرانی در حج عمره سال پیش هست . این موضوع باعث جریح شدن و گستاخی خاندان سعودی شد. بخش دوم پس چرا مجدد مسئولان حکومتی اقدام به ارسال مجوز برای مراسم حج امسال کردند؟ بخش سوم ، براساس تعالیم اسلامی در شرایط بحران هر واجبی میتونه لغو بشه، پس چه اسراری هست که حتما مردم مسلمون بیچارمون رو قربونی خودخواهی و بی خردی حکومت سعودی کنیم.مگر خدا شرایط رو نمیبینه ؟ پی اصرار بیهوده در فرستادن برادران وخواهران دینیمون یک کار نادرسته...
  • بی نام DE ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    11 15
    با سلام و تشکر بابت نظرسنجی های بجا و به موقع شما نمیدونم چرا اینهمه تندرو در مملکت داریم.همیشه از یکطرف بام میفتیم.مسلماً بهترین کار در وضعیت فعلی مدارا با دولت عربستان است تا تمامی حجاج عزیزمون به سلامت به کشور بازگردند نباید این سفر برای این عزیزان با ندانم کاری تلختر بشه بعدهم تحریم حج تحریم خود ماست این چه نظرات کودکانه و احساساتی است؟ مسلماً بزرگان کشور با این مساله اینقدر سخیف برخورد نخواهند کرد.باید این مساله توسط جامعه اسلام پیگیری شود تا مدیریت مناسبی برای حرمین شریفین صورت پذیرد. در انتها برای همه عزیزان داغیده طلب صبر میکنم.
  • amir A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    12 8
    این همه داغ جز با انتقام از دل مردم بیرون نمیره ولی بنا به شرایط منطقه فعلادولت رابطه ى سیاسی با عربستان رو قطع کنه و کتردار و سفیرشان را اخراج کنه
  • علیرضا A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    8 2
    فقط و فقط تعطیلی سفارت و جمع کردن بساط عمره و تمتع در حال حاضر عربستان خطرناک تره برای ما یا انگلیس؟ چطور سفارت انگلیس و که قطره از خون مردم مارو نریخته تعطیل کردن سفارت عربستان و که 400 نفر از مردم بی گناه مارو کشته رو باید برقرار باشه؟
  • زهرا اکبری A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    11 1
    با سلام بنظر من ما باید از خودمون شروع کنیم چرا باید اینهمه سرمایه که میتونه چرخ تولید این کشور را به راه بندازه و دست جوان هارو مشغول به کار کنه بدیم به این خائنین به اسلام و مسلمین و اونا هم هر غلطی دلشون میخواد بکنن و اینطور بی حرمتی به مسلمانان شیعه و بخصوص ایرانی کنند بجای اینکه حج بریم اگه در اطراف خودمون نگاه کنیم و نیاز آدمهای فقیر را برآورده کنیم والله صوابش کمتر از حج نیست این همه فحشا و دزدی و قتل و غارت نتیجه فقر است توی کشور خودمون فقر را ریشه کن کنیم .
  • امیررضا A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    30 2
    باید ایران به آمریکا نزدیک بشه. تا عربستان در منطقه تضعیف بشه
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    11 0
    در پاسخ محمد باید بگم سهمیه ما حذف بشه بهتر از اینه که من و تو این مردم بیچاره کارکنن تا ارز وارد بشه بعد ببریم بریزیم توجیب سعودیها از خواب بیدار بشید بابا اونها هم سلاح بخرند بریزن سر شیعه ها و حمایت کنن از داعش و تروریست بیدار شید .
  • لیلا IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 1
    1 خودداری از اعزام زایر به عربستان تا عذرخواهی و همدردی رسمی پادشاه عربستان از دولت و مردم ایران. 2 دولت بایدحافط جان و سلامتی حاجیان باشد.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 1
    مسولین ما تا حالا ثابت کردن بهترین تصمیما رو در سیاست میگیرن مثل عراقو سوریه .... پس خودشون هم از پس این چیزا بر میان البته اگر یه عده که منافعشون به خطر میفته بزارن
  • حسین A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    9 0
    باید کاری کنند که همه کشورها علیه عربستان اقدام کنند. تنها را همراه کردن اوناست. این کار هم با تبلیغات رسانه ایی و حل مسئله دپلماتیکه.. وگرنه زور و تحریم و.... فایده نداره.
  • حیدری A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    14 0
    درهیچ کجای قران نوشته نشده که سفر زیارتی را با هر شرایطی انجام داد تحقیر فحش و ناسزا را تحمل نمود فقط به خاطر این که اسمت حاجی شود این در شان ملت بزرگ ایران نیست که چنین برای حج تحقیر شوند کسانی که دم از واجب بودن حج در هر صورتی میباشند آیا اگر مادر یا پدر یا همسرشان در زیر کوه اجساد میماند باز هم چنین میگفتند؟
  • fred IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    15 3
    هیچ ایرانی به مکه نرود تا 1015 سال اینده
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 2
    تنها راه :دیپلماسی فعال و پیگیری امور از طریق مراجع بین المللی و اتخاذ تصمیم های سیاسی برای دور کردن عربستان از متحدانش
  • دلواپس A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    9 5
    مهم نیست دولت چه رفتاری داشته باشد؛ در هر صورت ما دلواپسان بهانه ای داریم برای حمله و هجمه به دولت.
  • مرتضی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    20 7
    با سلام،حج یعنی تامین کردن هزینه جهیزیه دختر دم بخت از خانواده فقیر یعنی دست نیازمند رو گرفتن خدا حاجی و حاجیه خانموم رو از این طریق خیلی بهتر قبول میکنه تا به اسم حاجی صدامون بزنن دم از تولید ملی میزنیم بعد سرمایمون رو میدیم به عربستان جهت کشتار مردم بی گناه ما ایرانیا ای ول داریم جهان چهارمی هستیم نه سومی
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      7 5
      هر چیز در جای خودش لازمه. اگر اینگونه فکر کنیم باید تمام کارهایی را که برای یک زندگی شهری لازمه تعطیل کنیم و فقط به نیازمندان کمک کنیم دیگه پارک و بزرگراه نسازیم، برای ورزش هزینه نکنیم، فقط جهزیه بگیریم اصلا چه کسی گفته هرکس هر جور که می‌خواهد می تونه پولش روخرج کند؟ قانونی تصویب بشه که مردم فقط بتونن تا 20 میلیون تومن هزینه خرید ماشین کنن و بقیه اش حتما صرفا کمک به نیازمندان بشه چرا مردم این همه پول برای خرید بلیط کنسرت میدن؟ اگه بجاش به نیازمندان کمک کنن بهتر نیست؟ و ....
    • محسن IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      7 3
      دوست عزیز هر کسی اختیار دار پولشه مگه به اونی که میره انتالیا کسی گیر میده چرا میری آنتالیا؟ پول شخصیشو خرج کرده اختیار داره که بره مکه آدم زنده که وکیل وصی نمیخاد
    • رعنااصفهانی A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      2 5
      اون کسی که میره حج قبلش خمسش داده بعدش هم که برگشت به فقیران کمک میکنه حج به خودی خود بد نیست درصورتی که زائران امنیت داشته باشند و امنیت حج بین المللی بشود
  • ali IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 5
    ایران این جریان رو از طرقی که ذکر میشه باید پیگیری کنه و ضربه رو به عربستان بزنه این حربه احتمال داره که باعث بروز جنگ بین عربستان و ایران بشه که دلیل این جنگ هم فقط به خاطر کم آوردن عربستان با این روش است.1. تشکیل پرونده حقوقی در مجامع بین المللی برای محکوم کردن عربستان و دریافت دیون حجاج . این عمل بعد از به ثمر نشستن باید از طریق رسانه های بین المللی و مجمع های سلامی به گوش دولت ها و ملت ها برسه تا آن کاریزمای پوشالی عربستان بین ملت های مسلمان ریخته شه وبه دولت هاشون فشار بیارن تا در رابطه با تعامل با عربستان تجدید نظر کنند. 2.با داشتن مدارک و ایراد سخنان منطقی هم درمجامع بین المللی وهم مجامع اسلامی تولیت حرمیین شرفیین به صورت شورای بین المللی اسلامی اداره شه 3. با تمام ظرفیت به یمن کمکشه
  • بی نام DE ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    14 21
    تمام کسانیکه فکر میکنند مخالفتشون با حج از سر همدردی با خانواده های داغداره خودشونو بیشتر از این گول نزنند. این تنها این یه زخم کهنه نژادپرستانه ست که دهن باز کرده فقط بهانه جدید به دستتون افتاده برای دعوای عرب و عجم
  • اباذر دارآفرین IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    16 2
    به نظرم راهکار مثل روز روشنه بعد از اینکه همه حاجیهامون برگشتن باید روابط دیپلماتیک بطور کامل قطع بشه و شخص رییس جمهور بطور خیلی خیلی جدی به دادگاههای بین المللی شکایت کنند و همچنین رفتن به مکه تا زمانیکه اوضاع درست بشه کاملا تحریم بشه
  • شهرام RO ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 21
    عذر خواهی کنن کافیه...
  • بی نام US ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    12 3
    این که نشد نظر سنجی. چند گزینه مهم رو انتخاب میکردین و رأی گیری میشد.
  • محمدرضا A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    15 4
    سود حضور حجاج ایرانی در عربستان برای اونها بسار ناچیزه در مقابل درآمد نفتیشون.هر کی خربزه میخوره پای لرزشم باید بشینه. حالا هرکی دوس داشت بره حج ولی بگن با مسئولیت خودت. والا
  • محمد A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    9 13
    سلام . بهتره رفراندمی درباره برخورد با دولت و حکومت عربستان برگزار بشه و حتی اگر نیاز به پاسخ نظامی هم باشه در این رفراندوم بیان بشه .اگر حمله و پاسخ نظامی رای هم نیاره خود باعث رعب و وحشت اونها و اصلاح رفتارشون خواهد شد رای آوردن حمله نیز مردم خود انتخاب کرده اند و به عنوان. پشتوانه صحبتهای دیپلماتیک بعدصي خواهد بود برای گرفتن امتیاز .
  • 0 IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    16 17
    اخراج كاردار عربستان شكايت به مجامع حقوقي تقويت يمن
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 1
    تحقیق موضوع توسط سازمان کنفرانس اسلامی پرداخت دیه قربانیان صبر بر غم و ماتم قربانیان پرهیز از آتش بازی و آتش افروزی
  • حمید IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 2
    قطع کل سفر های حج بمدت 5 سال
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 1
    عربستان باید از صحنه روزگار محو شود
  • احسان IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 2
    فکر می کنم اخراج سفیر عربستان و فراخواندن سفیر ایران از ریاض قطع روابط دیپلماتیک گزینه مناسبی برای برخورد با دولت سعودی باشد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 2
    در یمن یک گوشمالی حسلبی به عربستان بدهد که تا عمر دارد فراموش نکند
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 1
    ایجاد سازمان چند ملیتی نظارت بر حج و تقسیم مدیریت حج بر عهده چند کشور بزرگ اسلامی و تحول در اجرای مناسک حج شاید هم بزودی ال سعود سقوط کند و دیگر اوضاع متحول تر شود
  • میثم A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 2
    سلام پیشنهاد میشه یمنی ها تقویت بشوند یمنی ها خود بلند پاسخ عربستان را چگون و به چه طریقی و عملیاتی در ریاض پاسخ دهند.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 2
    تا زمانی که عربستان برگذارکننده مراسم حج است حج را تحریم کنید تا جان ملت به خطر نیفتد.....
  • مینا IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 5
    خدا احتیاجی به خانه ندارد و اگر هم داشت مطمئنا در عربستان نبود. چرا کشور با فرهنگ ایران باید محتاج خانه خدایی باشد که در دست عربهاست. کمی فکر هم بد نیست
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 1
    خيانت و جنايت عربستان كمتر از اسرائيل و ... نيست.
  • وحید IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 2
    اینکه باید ایران عکس العمل نشون بده شکی نیست ولی لطفا قبل اینکه تصوراتتون رو بگید یه دو تا سرچ ساده بکنید کل درآمد عربستان از حج 5 درصد درآمد سالانه کشورشه از کل حج هم ایران حدودا 5 درصد سهمیه داره پس بیخود تصور اغراق آمیز نکنید ایرانی نرن حج هیچ فشار اقتصادی به عربستان وارد نمیشه اساسا کل پول حج در مقابل در امدش اونقدر زیاد نیست چه برسه به سهم ناچیز ایران از حج پس لطفا راهکار میدین بیخود اغراق امیز حرف نزنید از کم وزیاد کردن حجاج ایرانی هیچ مشکلی برای عربستان ایجاد نمیشه
  • بی نام DE ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 1
    دوستان عزیزی که یمن رو سپر بلای خودشون کردند و میخوان با گرفتن جون مردم بیگناه یمن داد خودشون بستانند واقعاً شجاعتشون لایک داره عجب دل و جرأتی؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 1
    بهتره کشورهای اسلامی مقصروشناسایی کنن وبا تشکیل کمسیونی کاری کنندتادرآینده این حوادث تکرارنشود
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 3
    حرام اعلام کردن حج از سوی مراجع بزرگ قم.
  • رضا A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 1
    دوست دارن برن ولی بدونن این رفتن و این پول دادن یعنی پول میدن یه موشک بزنن تو سر کودک یمنی یعنی پول میدنن وهابیا علیه ایرانیا تبلیغ کنن یعنی پول میدن به جوون عرب بره تو صحرا تیک اف کنه یعنی....خدا تو قران میگه من از رگ گردن بهتون نزدیک ترم پس خدا رو نمیشه تو عربستان پیدا کرد شیطان رو هم نمیشه با سنگ دور کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 1
    ممنوع شدن حج تا عذرخواهی رسمی دولت سعودی
  • سياوش IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 2
    تنها راه اينه ايران يمن را تقويت كنه تا عربستان از صحنه روزكار محو بشه عربستان تا حالا چند باره این بلا را سر ایرانی ها اورده ولی ما ساکت نشستیم
  • مریم IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    10 1
    کارهایی زیادی میشه کرد. فقط نباید این کار سعودیهای کثیف بی جواب بمونه
  • مهدی A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 1
    ضرباتی که منافقان از صدر اسلام تا کنون به اسلام زده اند از دشمنان نیز بیشتر است بی تردید وهابیون و در راس انها دولت منافق عربستان می باشد . بهترین تدبیر کمک به مردم بی دفاع یمن برای به زانو درآوردن دولت خبث و منافق وهابی عربستان می باشد.
  • سعید نوستراداموس IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 1
    نظرات مثبت ومنفی محترم .اما واقعیت اینه که ما در موقعیتی نیستیم که کاری بتوانیم انجام بدهیم .ممکنه توسوریه ویمن ولبنان وعراق وافغانستان و... سیاستهای خاصی داشته باشیم وبا تامین مالی ویا سلاح به صورت متقن اما غیر آشکار مداخله کنیم .اما بنا به سیاستهای نظام تا مستقیم کسی با ما درگیر نشه نمی تونیم وارد تقابل بشیم .فقط طی 35 سال گذشته با یک کشور آمریکا ویه کم هم انگلیس دچار تضاد شدیم با مابقی تقریبا" دوستانه خوش وبش کردیم .خدا رحمتشون کنه.روحشون شاد .جنگ عرب وعجم یقینا" در اینده اتفاق می افته واز همه بدتر اینه که خود یمن وعراق و.. نیز طرف اعراب رو می گیرند.ممکنه که آلمان وآمریکا از ما حمایت کنه اما از روسیه وچین وانگلیس واعراب جز دشمنی جیز دیگری نخواهیم دید .
  • حاجی A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 0
    همه روز روزه بودن، همه شب نماز کردن همه ساله حج نمودن، سفر حجاز کردن ز مدینه تا به کعبه ، سر و پا برهنه رفتن دو لب از برای لبیّک ، به وظیفه باز کردن به مساجد و معابد ، همه اعتکاف جستن ز ملاهی و مناهی ، همه احتراز کردن شب جمعه ها نخفتن، به خدای راز گفتن ز وجود بی نیازش، طلب نیاز کردن بخدا که هیچ کس را، ثمر آنقدر نباشد که به روی نا امیدی ، در بسته باز کردن
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 4
    ١. بركناري تمامي مسئولين حج و زيارت ايران ٢. پيگيري فاجعه از مراجع قانوني ٣. مذاكره و تعامل با دولت سعودي جهت كم كردن اختلافات ٤. عدم دامن زدن به جنجال رسانه اي تندروها در ايران و عربستان
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    14 0
    با آمریکا رفیقتر شیم ...
  • محمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 2
    تشکر از همدلی همه دوستان که موافق نرفتن به عربستان برای هر موضوعی هستن...
  • حسین IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    6 2
    دولت نباید کاری کنه مردم باید به مکه نروند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 6
    سپاه قدس
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    11 0
    تقویت دمکراسی در ایران.افزایش روابط با اروپا و امریکا توقف حج
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 7
    باید از مخالفان آل سعود تو خود عربستان حمایت کرد
  • یک ایرانی..... A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 3
    به نظر من باید تا چندین سال کلا حج رفتن رو مراجع تقلید حرام کنند جون همین طوری مردم خودشون رو تحریم نمی کنند سازمان حج و زیارت هم از خداشه که کاروان ها در رفت و آمد باشن ولی از طریق مراجع تقلید مردم حرف گوش می کنند. بابا به خودتون بیاد تاکی تحقیرشدن . بسه دیگه عوض رفتن به حج که یک کار مستحبی هست بیاد دست چند تا جوان رو بگیرید که یا کار براشون ایجاد بشه یا اینکه جهیزیه براشون تهیه کنید مریضا رو برای درمانشون کمک کنید خونه برای بی خانمان ها بخرید والله به پیر و پیغمبر قسم ثوابش از حج هم بالاتر که هم دنیا دارید و هم آخرت رو . با هر بار که کسی که براش قدمی برداشتید دعاتون بکنه می دونید چقدر فرشته ها براتون دعا می کنند. بسه دیگه تو رو به خدا بسه ..............
  • امیراحمد IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 0
    درود بر کشور غیور ایران و درود بر رئیس جمهورمان آقای حسن روحانی که با اقتدار در سازمان ملل محترمانه تو دهنی به نمایندگان عربستانی در جلسه زدند ......شرم بر دولت و مسئولین بی کفایت عربستان ....حیف رسول خدا حضرت محمد مصطفی ص9 که در سرزمین شما ظهور و به پیامبری مبعوث شد واقعا" لیاقت ندارید البته می دانم که بدترین قوم شما بودید وهستید ....وشاید خواهید بود خداوند به راه راست هدایتشون کنه ....انشا اله
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 1
    «حسن روحانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم ایران، بامداد جمعه، 10 خردادماه سال 92 در برنامه انتخاب ایرانی که در شبکه جهانی جام‌جم پخش می‌شد، گفته بود:‌« همه سؤالات به سیاست خارجی بازمی‌گردد. باید بدانید که ارزش پاسپورت علامت نوع رابطه ما با دنیاست؛ اگر روابط ما با کشوری، قاره‌ای یا کل جهان صمیمی و بر مبنای احترام متقابل و منافع متقابل، روابط گرمی شد، آنوقت شهروند ایرانی در آن کشور جایگاه دیگری پیدا می‌کند، در آن صورت چهره ایرانی را که می‌بینند، به عنوان چهره دوست نگاه می‌کنند و پاسپورت هم جایگاه خود را پیدا می‌کند.» او افزوده بود: «قول می‌دهم که اعتبار و احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم» آقای رییس جمهور متشکریم
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    8 3
    در حج ببندید امام زمان راضی نیست جان شیعیان به خطر بیفته
  • حرف حساب IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 6
    بهتره دولت و ملت زمینه گرفتن مدیریت حج از عربستان را پیگیری کنن و از هر فضایی استفاده کنن همچنین باید به ملتهای عرب در برابر دیکتاتورهای خاءن عرب کمک همه جانبه کرد
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    19 2
    حج بی حج
  • عارف A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 3
    ۱عدم ارسال ایرانیان به عربستان ۲کمک تسلیحاتی به یمن،البته نه مفت، با قیمت پایین،جنگ مستقیم با عذبستان به ضرر ماست.
  • بی نام RO ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 2
    اجازه دهید ابتا پرونده تجاوز سربازان سعودی به نتیجه برسه بعد اگه دولت شهامت داشت وبه اعتدالش بر نمی خوره یه کاری بکنه البته چند ماه دیگه مثل قضیه کشتا حجاج ایرانی فراموش خواهد شد چون بعضی دوست ندارند از برادران خود از ال سعود شکایتی داشته باشند مگه زوره
  • محمد A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 0
    همین که انقدر اتفاق ناجور واسه عربستان می‌افته، یعنی اوضاعش خیلی بی‌ریخته. پس به نظرم بهتره صبر کرد و از تماشای سقوط آل سعود لذت برد. اما کاری‌هایی که ما می‌توانیم انجام بدهیم، 1. کاهش میزان سفر حج و نه تحریم آن به دست خود مردم، 2. پیگری موضوع در مجامع و محاکم بین‌المللی، 3. رایزنی با سایر کشورهای مسلمان برای نزدیکی دیدگاه‌هایشان به نظرات ما، 4. تجمع پرشور مقابل سفارت سعودی در تهران، 5. تلاش برای بی کفایت نشان دادن هرچه بیشتر آل سعود نزد افکار عمومی دنیا آن‌طور که لایق آن هستند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 4
    اجازه ندین کسی بره حج، و اجازه ندین پای هیچ عربی هم به ایران باز بشه، به هیچ عرب سعودی اجازه ندین برای زیارت اما رضا بیاد مشهد، چه لزومی داره پا بزاریم تو کشوری که حاضر نشدن یه قطره آب بریزن تو دهن حاجیایی که داشتن جون میدادن، خیلی دردناکه واقعا
  • سیدمحمود A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 1
    به محاکم بین المللی شکایت وراه منطقی را در جهت محکوم نمودن ال سقوط در پیش بگیریم
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 0
    دولت ما،باید به طور کامل قطع روابط سیاسی کند ولی با سازوکاری که اعزام حاجیان در سالهای آینده برپا بماند. دولتمردان باید از این پس بدترین ادبیات ممکن در مقابل عربستان داشته باشند و از سیاست لبخند در مقابل توهین،استفاده نکنند. دولت باید از این پس با بی احترامی کامل و توهین شدید،نسبت به عربستان صحبت کتد و این توقع از دکتر روحانی و ظریف بیش از دیگران می باشد
  • ﻣﻬﺪﻱ SE ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    10 2
    ﺩﺭﻭﺩ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ: ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﻔﻆ ﻛﺮاﻣﺖ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻋﺮاﺏ,ﺷﻜﺎﻳﺖ ﺑﻴﻨﺎﻟﻤﻠﻠﻲ,ﺗﻮﻗﻒ ﻛﺎﻣﻞ ﺣﺞ
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    15 5
    فقط و فقط تحريم حج
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    8 1
    سازمان حج و زیارت به خاطر کاسبی خودش دست از بی احترامی مردم برداره حج تعطیل همانطور که رسول الله سالها این کار رو کردن
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 0
    قطع کامل روابط.در ضمن چند سال حج نریم.به یمن کمک کنیم حالشونو بگیره
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 1
    قدیمی ها خوب گفتهاند که بترس از ظلم عرب و بترس از زاری عرب.باید کشور اینقدر پیشرفت بکنه که سعودی ها حساب ببرن نه شاخ و شونه بکشن
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 1
    بايد از كارها و سخنان هيجاني پرهيز كرد و اصرار بر تشكيل يك هيئت بي طرف براي بررسي علت حادثه و مقصران ان كرد. به نظر اين جانب هيچ واجبي واجب تر از حفظ جان و آبروي مومن نيست. بايد چندين سال از اعزام افراد به هر نوع حج خودداري كرد ولي در عين حال سعي كرد از نظر ديپلماتيك تنش را كم كرد.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 3
    تحریم حج عاقلانه ترین تصمیم است هیچ اتفاقی نمی افتد سهمیه هم نمی خواهیم فلسفه حج رفتن باید باز نگری شود لزومی نداردرابطه با دنیا بخصوص آمریکا بدترین ضربه ممکن به آل سعود است
  • مهرجو IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 1
    از هر گونه حرکت هیجانی اجتناب شوداینکه عربستان در طی سالیان برای حج سرمایه گذاری کرده وسعی داشته وسایل رفاه حجاج را فراهم کند واقعیتی غیر قابل انکار است.نباید یک شبه تمام خدمات آنها را زیر سئوال ببریم،موضوعات فی ما بین را تفکیک کنیم وبه هر کدام با روش مخصوص به آن عمل نماییم. در تصادف رانندگی منجر به مرگ راننده مقصر هم ناراحت است.چون خطای او باعث مرگ دیگری شده.لازم است که کمی هم خودمان را جای مسئولین عربستانی بگذاریم.حادثه اتفاق افتاده اول نجات مجروحین،به خاک سپاری کشته ها بعد دعوا وبزن بزن
  • بی نام EU ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    6 3
    تحریم حج
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 2
    توقف کامل اعزام حج و عمره و شکایت رسمی به مجامع بین المللی
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 3
    دولت ایران با سابقه ای که ازش داریم یه چیزی بدهکارمون نکنه شانس آوردیم
  • مرتضی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 1
    آقای بی نام ما نگفتیم لازم نیست هر چیزی جای خودش لازمه اما اولویت دهی به هزینه مهمتره،این که حتما باید بریم حج تا حاجی بشیم هیچ منطقی اینو نمیپذیره اما وقتی دست نیازمندی رو میگیری و فقر رو در کشورت ریشه کن کنی و یا حداقل کم کنی داری با دل طواف میکنی،سنگ به شیطان میزنی. حاجی باش،قدیما طرف حج نرفته بود اما به خاطر روح بزرگش همه تو محل بهش میگفتن حاجی میدونی چرا چون دست نیازمند میگرفت نه هر سال به حج رفتن
  • جعفر IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 0
    به نظر من درسته که با نرفتن ما به حج عملا اقتصاد عربستان ضرر آنچنانی نمیکنه و لی حداقل انسان باید به جایی مهمانی و یا مسافرت برود که مورد بی احترامی واقع نشود. عرب های نفهم عربستان با این کارها می خواهند احساسات ما ایرانی ها را جرحه دار نمایند . پس بیایم با هزینه های گزاف رفتن به عربستان لعنتی حداقل برای آینده بچه هایمان هزینه کنیم و سلامتی و رفاه را برای آنها به یادگار گزاریم.
  • بی نام RO ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 0
    اول قطع کامل عمره دوم همکاری بیشتر با غرب درجهت ضربه زدن به منافع عربستان و سوم تشدید تبلیغات ضد سعودی .......................
    • بی نام RO ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      0 0
      کاملا موافقم
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 0
    شکایت به دادگاه لاهه و سازمان های بین المللی و دریافت غرامت برای خانواده های متوفی و کمک به یمن و یا هر کشوری که با عربستان دشمن است و در سیاست خارجی و مسئله نفت طوری رفتار نماییم که عربستان زیان کلان ببیند و متحدان عربستان با هم به اختلاف و دشمنی بیافتند و زمینه براندازی حکومت آل سعود را فراهم آوریم.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    8 6
    ديگه حج نرويم و كمك تسليحاتي به يم داشته باشيم شايد با اين كار بتونيم آل سعود از بين ببريم
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    8 2
    سیاست میدان مناقشه نیست بلکه سیاست میدان مذاکره است نباید در سیاست جو زده شویم بلکه باید با تدیبر با این سوءمدیریت عربستانی ها برخورد کرد
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    11 1
    به دولت چه ربطی داره . ملت خودش باید متحد بشوند و به جای رفتن هزینه اش رو صرف بیمارستان و کمک به فقرا انجام بده. تو تاجیکستان پیرزنی به جای حج هزینه اش صرف ساخت یه پل کوچک کرد .
  • محسن A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    11 0
    به خاطر جلوگيري از خفت و خواري بيشتر ميهن عزيزمون ايران و مردم با شرفش پاسخ زير پا له كردن مردم ايران توسط عربستان، قطع كامل روابط با اين كشور و تعطيلي حج است.
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    13 4
    ایرانیها چرا اینقدر همدیگر را هل می دهند بررسی کنید چه در مترو و....
  • حمید IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    11 4
    با سلام.بنده از رای دهندگان به دکتر روحانی هستم و از مدافعین سیاست خارجی ایشون ولی برام واقعا جای سوال داره که چرا ادبیات بی ادبانه مسولین عربستان با قاطعیت جواب داده نمی شود ؟سعودی ها تمام چیزی که در چنته داشتند همانند عرضه نفت به بازار برای پایین کشیدن قیمت،رایزنی و لابی گسترده برای عدم موفقیت مذاکرات هسته ای،حضور رسمی در جنگ یمن،حمایت مالی گسترده گروههای تکفیری در سوریه و عراق را نمایان کردند لذا به نظرم سیاست لبخند در قبال این سیاست خصمانه و مهمتر از همه فوت تعداد زیادی هموطن عزیزمان محلی از اعراب ندارد و به نظرم می بایست همزمان هم از تریبونهای بین المللی علیه اینها استفاده کرد و هم با توجه به شرایط تعاملی ایجاد شده با دنیا علیه اینها لابی و هم اینکه حج را به صورت رسمی تعطیل نماید.
  • بی نام RO ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 3
    من نمیدونم نمازوروزه خدا که مسافر وغذا داره وبا توجه به شرایط جسمانی طرز خوندنش فرق میکنه مثلا نشسته ویا خوابیده ویا با اشاره انگشت انجام میشه ودر شرایطی بجای آب از تیمم وبجای مهر ... وروزه هم با شرایط خودش...ودر شرایطی که امام حسین حجش رو نیمه تمام گذاشت ، چرا ما با وجود این همه خباثت آل سعود وبعث عراق باید هنوز که هنوزه اصرار به انجام مناسک حج و زیارت حرمین شریفین داشته باشیم؟
  • احمد A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    8 0
    با سلام خدمت مردم عزيز دولت تا كي مضلحت انديشي تا كه بي عزتي
  • بی نام US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 2
    ارسال دو كشتي نظامي براي پهلو گيري در يمن بهترين و محرك ترين عمليات هست.چرا كه در اين صورت عربستان مجبور ميشه واسه دور كردن كشتي ها هم شده از طريق شركاي خودش وارد مذاكره با ما بشه و از اين طريق ميتونيم به حقوق خودمون برسيم.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 3
    باید شکایت کنند و به طور نامحسوس بیشتر در امور یمن دخالت کنند عربستان چوب این رفتار را در آینده خواهد خورد.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 1
    مهم دولت عربستان نیست، اکر ان زمان مردم در اعتراض به عمل شنیع دو مامور عربستانی رفتن به عربستان را تحریم میکردند دیگر این اتفاق نمی افتاد، و حساب دست اعراب میامد
  • هییت همراه RO ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 28
    برادر من حج یکی از واجبات اسلام است .جوابشان را در عرصه های مهم وحیاتی خواهیم داد ازجمله دیپلماسی واقعی ونه دروغین
  • کیوان رضایی A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 5
    تا زمان بازگشت اخرین ایرانی از اونجا مدارای همراه با جدیت ولی بعد از ان 1شکایت و پیگیری2 هشدار شدیداللحن به عربستان 3تحریم فرستادن حاجی تا تغییر رفتار عربستان4کمک به تمام کسانی که تحت ظلم عربستان قرار گرفته اند تا انکه سر عقل اید و دست از یکدندگی و خصومت بر دارد در عین حال مراقب باشیم کاری نکنیم که به نفع اسراییل باشدمنظورم حفظ و حدت دنیای اسلام هست
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    10 3
    تا رژیم آل سعود بر عربستان حکومت می کند قطع روابط سیاسی با این رژیم الزامی است ودولت از ارسال حجاج به عربستان خوداری نماید
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    11 3
    باید پس از بازگشت تمام حجاج به کشور ، رفتن به مکه تحریم شود نه برای چند ماه و یک سال بلکه برای چندین سال و واقعا" اجرایی شود.
  • ايران پرست IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    24 4
    اونا كه مارو مسلمان نميدونن . ما چرا اونا رو آدم حساب كنيم و بريم كشورشون تحقير بشيم؟
  • کوتوال IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    12 3
    آقا قطع روابط فقط همین و بس. چه سودی از این عربها به ایران می رسه.بهتر از اینه که پول بی زبونو بریزیم جیب این کلپاسه خورها. بابا حاجی های عزیز بیایید یک بار هم شده به فکر این جوونای کشور باشید که آینده ای براشون متصور نیست و این همه پولو چند سال خرج ایجاد زیر ساخت برای اشتغال آنها کنید. الان 2 سال بچه من مدرک مهندسی گرفته و بیکاره و نتونسته سروسامان بگیره.
  • مهشید IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    29 2
    بزار همه اجساد،گروگان ها،مفقودین و مسافرا به وطن برگردن بعد بهشون میگیم چه عکس العملی نشون میدیم.حالا زوده. دوستان هم بهتره صبورانه تماشا کنن. ما که 8 سال دفاع کردیم و این همه سال تحریم شدیم .می دونیم باید چه جوری خدمتشون برسیم .کافی راه تنفسشون رو ببندیم......
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    20 6
    این ی نسل کشی بود باید علیه آل سعود برخیزیم
  • حسین A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 1
    سفارت عربستان باید بسته بشه
  • پیر مغان IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 0
    تا این سیاست کشور ماست نه اونا عذرخواهی میکنند نه حج تحریم میشه فقط داغ مردم مشمول زمان خواهد شد و به زودی سرد سرد میشود ما که به تحقیر شدن دیگه داریم عادت میکنیم سر خودتون را هم با این بحثها درد نیارید
  • ریز بین A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 0
    آقا کمی صبر کنید عزت داده به پاسپورت ایرانی برمی گرده
  • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 1
    با استثنای حج تمتع که واجب و لازمه باید حج عمره رو منتفی کنن و همچنین از تمام زائران حج واجب اکیداً خواسته بشه از خرید سوغاتی و یا هرنوع خریدی در عربستان خوداری کنن.
  • راستگو IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 1
    سعودی ها دوست ندارن حجاج به ارباباشون مرگ بگن و به نمادشون سنگ بزنن اگر می تونن برن و الا نمی شه رفت
  • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 2
    چرا دلواپسان نریختن سفارت عربستان رو تسخیر کنند ؟ ایشان که ید طولانی در تسخیر سفارت خانه ها دارند
    • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
      1 1
      اتفاقا عزیزم برو مطالعه کن ببین چه کسایی سفارت تسخیر کردن. اتفاقا اصلاح طلبای امرو دو اتیشه های دیروز ید طولایی تو تسخیر سفارت دارن
    • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
      1 1
      عزیزم تا مرد سخن نگفته باشد قدر و هنرش نهفته باشد تاریخ نمی دونی اظهار نظر نکن بهتره یکیایی تو تسخیر سفارت ید طولایی که دارن که با چرخش 180 درجه امروزه شون باورت نمیشه
  • مرتضی A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 7
    باید دعوتشون کنیم به مشهد بعداً همون بلا رو سرشون بیاوریم
  • سامان A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    2 0
    اقا تو رو بخدا نرید حج ب قران با پولی که میخواین صرف حج کنید گره از کار یه بدبختی تو کشور خودمون باز کنید با این کار داریم عربستانو تقویت میکنیم
  • بی نام A1 ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    2 0
    فقط جنگ عربستان با خاک باید یکسان شود