واحدمرکزی خبر نوشت: بیانیه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد درباره حمله خون بار جنگنده های سعودی در روز دوشنبه به یک مراسم عروسی در یمن.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ، بان کی مون بامداد سه شنبه با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام رژیم آل سعود که بیش از 135 کشته بر جا گذاشت ، به بازماندگان تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.

در این بیانیه آمده است: « دبیرکل مکرر بیان داشته است که درگیری در یمن راه حل نظامی ندارد و ادامه این درگیری فقط به تلفات و خسارت های بیشتری در این کشور ختم می شود.»
بان کی مون صبح دوشنبه نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ، بی توجهی همه طرف های درگیر را به آلام مردم بی دفاع یمن محکوم کرد.

از این رو ، دبیر کل بار دیگر از همه طرف های درگیر ، چه در داخل و چه خارج از یمن درخواست می کند بلافاصله همه فعالیت های نظامی را متوقف کنند و اختلاف هاشان را با کمک نماینده ویژه سازمان ملل و از راه گفتگوهای مسالمت آمیز حل و فصل نمایند.

هر گونه حمله عمدی به غیرنظامیان نقض جدی قانون بین الملل بشردوستانه به شمار می آید و موارد نقض قانون بین الملل باید با استفاده از مکانیسم های بی طرفانه ، مستقل و کارآمد بررسی شود تا پاسخگو بودن طرف های درگیر را تضمین کند.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =