ایسنا نوشت:دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایی قبل از پایان مهرماه خبر داد و در مورد استیضاح وزیر راه و شهرسازی نیز اظهار کرد: آخوندی تا به امروز خوب عمل کرده و من او را جز وزرای استراتژیک و قدرتمند دولت یازدهم می دانم.

 محمدرضا باهنر در نشست خبری امروز خود ضمن ابراز تاسف از فاجعه منا و اینکه این اتفاق کشورهای اسلامی به خصوص ایران را عزادار کرد درخصوص ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: این اتفاق در حال شکل گیری است و قبل از پایان مهرماه شورای هماهنگی اصولگرایی تشکیل می‌شود که زیر نظر جامعه روحانیت مبارز بوده و امید می رودکه اکثریت اصولگراها در این مجموعه حضور داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: در رابطه با شخص آقای لاریجانی باید عرض کنم که فراکسیون رهروان ولایت مجلس که اکثریت مطلق در مجلس نهم است جزو فعالان سیاسی جبهه اصولگرایی می باشد که می تواند در این ائتلاف هم باشند زیرا این ائتلاف باید ائتلاف تنازل باشد؛ یعنی آنهایی که تند هستند خودشان را پایین بیاورند تا یک مقوله نسبی حاصل شود. در واقع تنازل در مواضع و اعتقادات نیست.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از نشست خود درباره فاجعه منا نیز اظهار کرد: متاسفانه آل سعود که افتخار می‌کرد زمانی خادم حرمین شریفین است امروز یکی از مصیبت های جهان اسلام شده هم در تجاوز به یمن و هم کشتارهایی که انجام داده و هم هزینه هایی که در جهت تقویت تروریسم در منطقه صورت داده و امروز رد پای آن در سوریه، عراق و یمن پیدا است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت:‌ آل سعود ارتباطات مخفی و علنی با رژیم صهیونیستی دارد تا جایی که مقام صهیونیستی به همراهی و همدلی آل سعود با خودشان اعتراف کردند و آخرین اثری که وجود دارد این فاجعه عظیم است که اتفاق افتاده است.

باهنر خاطر نشان کرد: این فاجعه به دلیل بی عرضگی و مدیریتی خاندان آل سعود رخ داده است زیرا آن‌ها با معدود آدم‌ها و مدیرانی که دارند همه مدیران را بسیج کردند تا برای کشتار یمن حضور داشته باشند و قاعدتا اداره حرمین شریفین به دست آدم‌های بی تجربه واگذار شده است و آل سعود باید پاسخگوی این کشتار جمعی باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین از همه کشورهای اسلامی می‌خواهیم با همکاری جدی در مجامع حقوقی بین‌المللی علیه رژیم آل سعود شکایت کنند و دولت عربستان هم باید امکاناتی را فراهم کند تا شناسایی مفقودین هر چه سریعتر انجام شود.

باهنر همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص ارائه گزارش کمیسیون برجام به صحن علنی مجلس گفت: کمیسیون برجام یک ماه و چند روزی است که به بررسی برجام می پردازد و جلسات متعدد و پشت سر همی داشته است و با کمیته های فنی، حقوقی و اقتصادی که تشکیل داده مقرر بود هفته گذشته گزارش نهایی را ارائه کند.

وی خاطر نشان کرد: طی نشست مشترکی که روز گذشته این کمیسیون با هیأت رئیسه داشت آقای زاکانی رئیس کمیسیون برجام اظهار کرد که حداکثر تلاش را انجام می‌دهد تا امروز آخر وقت این گزارش نهایی شده و فردا در دستور کار مجلس قرار گیرد و اگر به هر دلیلی امکان پذیر نشد روز چهارشنبه نقطه نهایی برای ارائه گزارش است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: این گزارش از نقاط مثبت و منفی در جاهایی که قابل تاویل و تفسیر در برجام است آماده می‌شود و می تواند در قالب طرح چند ماده ای آماده شود و به یک قانون هم مبدل گردد و به دولت اجازه می‌دهد که کار را جلو ببرد؛ ممکن است شرط و شروطی وجود داشته باشد که در مجلس قابل بررسی است.

وی درباره اینکه گفته شده که رئیس جمهور که سفر خود را نیمه تمام می گذارد تا برای مراسم تشییع حجاج حضور داشته باشند گفت: اگرچه سفر رئیس جمهور به سازمان ملل هم زمان با برگزاری دو اجلاس بود این اجلاسیه ها فرصت و موقعیت مهمی را داشته است که در مدتی که ایشان در نیویورک هستند ملاقات هایی انجام شود.

باهنر افزود: با توجه به این حادثه بعضی ها انتظارشان این بود که آقای رئیس جمهور از سفر خود بازگردند اما ایشان در هنگام حادثه در طی مسیر در هواپیما بودند و تلاش هایشان را انجام دادند و در همان جا هم ملاقات ها و پیغام هایی بود که آل سعود و ادار به همکاری بیشتر کند اما باز هم سفرشان را نیمه تمام گذاشتند و برای تشییع حجاج کشته شده در فاجعه منا بر می گردند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اینکه شنیده می‌شود برخی از مدیران ارشد دولت قبل قصد به انتخابات را دارند گفت: مدیران دولت های نهم و دهم اینها همه گروه یک پارچه منسجم نیستند؛ البته گروه های منسجمی دارند اما یکپارچه نیستند زیرا وزرایی داریم که در دولت نهم با احمدی نژاد به اختلاف برخوردند و کنار زدند و بعضی ها هم تا پایان دولت نهم حضور داشتند اما اکنون هیچ ارتباط سیاسی و گرایشی با احمدی نژاد ندارند.

باهنر اظهار کرد: بنابراین گروه های طیف های متفاوت و مختلفی هستند و هر کدام می توانند در انتخابات کاندیدا شوند به طور مثال صحبت از تشکیل حزب جبهه یکتا شد اما موسسین آن گفتند قصد ورود به انتخابات را نداریم.

وی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد استیضاح وزیر راه و شهرسازی نیز اظهار کرد: در مورد مسائلی مانند مسکن مهر که مطرح می‌شود فکر می کنم وزارت راه و شهرسازی خیلی خوب عمل کرده است و این وزارتخانه از ادغام دو وزارت خانه دیگر شکل گرفته و نصف بودجه عمرانی کشور برای انجام پروژه ها به این وزارتخانه اختصاص داده می‌شود اما به هر حال نمایندگان طرحی را آماده کردند و ما طبق روال قانونی روز گذشته اعلام وصول کردیم اما بنده آخوندی جزو وزرای استراتژیک و قدرتمند دولت یازدهم می دانم در عین حال معتقدم رای با نمایندگان است اما برآوردم این است که استیضاح رای نمی آورد.

باهنر درباره پیگیری های پروژه های مسکن مهر نیز توسط دولت گفت: در مورد عملکرد دولت های نهم و دهم نمی خواهیم بگوییم خدماتی نشده و نباید نمک نشناسی کنیم یک سری اتفاقات افتاده که جمع کردن آن سخت است مانند هدفمندی یارانهها و اکنون در اقتصاد کلان به عنوان یک معضل شده و باید آن را حل کنیم.

وی ادامه داد: مسکن مهر یک میلیون نفر را صاحب خانه کرد ولی 18 میلیون نفر مجبور به تحمل تورم 10 درصدی شدند و در حال حاضر هم با توجه به اقداماتی که وزارتخانه داشته است فکر می کنم وزارت راه خوب عمل کرده است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره طرحی برای حذف تدریجی یارانه که پس گرفته شده است گفت: ما در اواخر مجلس هفتم تلاش کردیم قانون جامع و مانعی به تصویب برسد اما متاسفانه در طول حرکت درست این مانع این قانون به درستی اجرایی و عملیاتی نشد حتی در آن موقع سوال از رئیس جمهور هم به صحن علنی کشیده شد و قرار بود این پروسه درآمدها و هزینه ها یکسان باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت سهم یارانه‌های مردم را خیلی بالا شروع کرد و از همان روزهای اول احساس شد که یارانه ها صرف پرداخت خانوار می‌شود اما ما در دولت یازدهم در هر دو بودجه 93 و 94 دولت را مکلف کردیم که این قانون را دقیق اجرا کند و یارانه های خانوارها را طوری تنظیم کند که بیش از 50 درصد طرف این مقوله نشود.

وی ادامه داد: در مورد حذف یارانه برخی افراد هم اینکه مجلس به مصادیق وارد شود این از جمله کارهای اجرایی است و اعتقاد نداریم مجلس به صورت ریز به ریز وارد تک تک حساب خانوارها شود و دولت هم در این زمینه محتاطانه عمل می‌کند لذا معتقد هستم اگر پرداخت یارانه به 50 درصد جمعیت کاهش داده شود می توان امید داشت که این مسأله سامان یابد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره طرح ثبت دارایی های مسئولان گفت: این مسأله به مجلس سوم بر می گردد و اصل 142 قانون اساسی مکلف می‌کند که سرمایه‌ها و دارایی‌های مسئولین باید قبل و بعد از پذیرش مسئولیت به رئیس قوه قضاییه اعلام شود و این شامل تمامی مسئولین است لذا طی بررسی‌ها و آمد و شدهایی که تاکنون انجام شده و در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم خیلی طول کشیده نظر داده شد که این مسأله به سیستم قوی و سنگین اداری نیاز دارد و رئیس شورای نگهبان هم تشخیص داد که دارای بار مالی است. به هر حال به کمیته مخصوصی واگذار شد.

باهنر خاطر نشان کرد: شاکله این قانون این است که به نوعی اعلام انجام می‌شود در واقع یکسری از مسئولین که تعدادشان زیاد است موظف می شوند اموال و دارایی‌های خود به افراد تحت تکلفشان را اعلام کنند و پس از آن اعلام عمومی می‌شود که اگر خدای نکرده اطلاعات درستی را نداده باشند قابل پیگیری و بررسی باشند.

وی درباره صندوق‌های شفاف در انتخابات هم اظهار کرد: باید نرم افزاری که به دقت تهیه می‌شود کاملا مورد تائید شورای نگهبان قرار گیرد . البته مزایا و معایبی خواهد داشت، اما به هر حال اگر شورای نگهبان به عنوان ناظر و وزارت کشور به عنوان مجری با هم تفاهم کنند ما هم قبول داریم.

رئیس جبهه خط امام و رهبری همچنین در رابطه با فعالیت و حضور افرادی مانند مداحان در انتخابات گفت: واقعیت انتخابات در کشور ما این است که همه مردم بر روی بحث انتخابات حساس هستند. ما روسای جمهورمان از زمان آقای هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی در هر دوره انتخابات مردم حضور داشتند قصد مقایسه ای ندارم اما همه مردم می‌دانند اینها با همدیگر خیلی فرق دارند و بنابراین مردم در کشور ما باور دارند که مسأله انتخابات مهم است.

وی افزود: مداحان هم می توانند حضور داشته باشند؛ اینکه گفته شود جزو دو سه گروه نهایی هستند که تصمیم کلان را برای اصولگرایان می گیرند، این گونه نیست و اینکه فکر شود جزو نیروهای مدیریت کننده جریان اصولگرایی هستند اینگونه نیست.

باهنر در ادامه درباره اینکه آیا در فاجعه منا بهتر نبود وزیر امور خارجه زودتر برای بررسی موضوع بازگردد، گفت: اینکه هر کدام مدعی باشیم که آخر وظیفه‌مان را انجام داده ایم اینگونه نیست و ما اینگونه رفتارها را باید به اختیار مجری بگذاریم. بنده فکر می‌کنم ممکن است آقای ظریف برداشتش این باشدکه در اجلاس نیویورک بهتر می تواند مسأله را مدیریت کند؛ زیرا بیش از 150 وزیر خارجه در یک مرکز حضور دارند.

وی اظهار کرد: باید این حق را به مسئولین اجرایی بدهیم که خودشان بهتر می‌دانند کجا می توانند به وظیفه خود عمل کنند.

باهنر خاطر نشان کرد: مشکل ما در این قضیه زبان نفهمی آل سعود است و آن‌ها هنوز هم می خواهند فرافکنی کنند. نهایتا کاری که انجام دادند این بوده که آقای شاه هنر کرده یکی از وزرا را عزل کرده است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =