انتخاب نوشت:آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به حادثه سنگین و اسفبار مکه و منا، گفت: سانحه سنگین و اسفبار مکّه و منا را به پیشگاه ولیّ عصر حضرت بقیّه الله(ارواح مَنْ سِواه فداه)، امت اسلامی و بازماندگان حادثه تلخ حجاز تسلیت عرض می‌کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اظهار امیدواری نسبت به بیداری امت اسلامی، سازمان های مدعی حقوق بشر را مورد خطاب قرار داده و گفت: سازمانهایی که داعیه حقوق بشر را داشته و دارند، فریاد برآورند و این حرامی ها را از حرم دور کنند و اداره حرم را به عهده مسلمانهای جهان بسپارند تا مسلمانان شاهد حوادث تلخ نباشند.

 این مرجع تقلید در ابتدای جلسه درس تفسیر که در مسجد اعظم برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه منا، بیان کرد: سانحه سنگین و اسفبار مکّه و منا را به پیشگاه ولیّ عصر حضرت بقیّه الله(ارواح مَنْ سِواه فداه)، امت اسلامی و بازماندگان حادثه تلخ حجاز تسلیت عرض می‌کنیم. از ذات اقدس الهی تعالی ارواح جانباختگان و اجر جمیل بازماندگان را مسئلت می‌کنیم.

وی با بیان این‌که «کعبه که قبله مسلمانان و مطاف مسلمین است به عنوان بلد امین و منطقه امن معرّفی شده است» اظهار کرد: اگر حجاز، اگر مکّه، اگر آن سرزمین به برکت (أَطْعَمَهُم مِن جُوعٍ وَ آمَنَهُم مِنْ خَوْفٍ) متنعّم هستند، به وسیله این مطاف و قبله است و اگر مکّه به عنوان «بَلَد أمین» نامگذاری شد، به قداست این مطاف و قبله است.

وی با تاکید بر این‌که «مسئولیت صیانت از کعبه مسلمین باید بر عهده خود مسلمانان قرار بگیرد» اظهار کرد: مسئولان حجاز که نان قداست «بَلَد أمین» را به بهای ناامنی می‌خورند، شایسته و لایق حرم‌داری و حریم حرم را نگه‌داشتن نیستند، لذا بر امّت اسلامی لازم است، مسئولیّت صیانت قبله و کعبه مسلمین را به عهده بگیرند، تا از یوق استثمار و استکبار جهانی نجات پیدا کنند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اظهار امیدواری نسبت به بیداری امت اسلامی، سازمان‌های مدعی حقوق بشر را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد: سازمان‌هایی که داعیه حقوق بشر را داشته و دارند، فریاد برآورند و این حرامی‌ها را از حرم دور کنند و اداره حرم را به عهده مسلمانان جهان بسپارند، تا مسلمانان نه شاهد حادثه تلخ مکّه باشند و نه شاهد حادثه غمبار منا. به امید بیداری امّت اسلامی و موفّقیت احکام و حِکَم آیات و سُنَن الهی.

232929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    12 10
    چو پرده دار به شمشیر میزند همه را....کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند