ایرنا نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق بسیار مصمم است.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روسیه با ایران، عراق و سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش همکاری می کند. این بازیگران علاقه مند به مبادله اطلاعات (در باره گروه داعش) با ما هستند.
وی افزود: روسیه به دولت های سوریه و عراق کمک می کند و تسلیحات و ادوات نظامی پیشرفته در اختیار ارتش های این کشورها قرار می دهد. در همین حال مسکو همانند برخی از صادر کنندگان تسلیحات، در تحویل سلاح به این دو کشور هیچ گونه شرط سیاسی مطرح نمی کند.
لاوروف اضافه کرد: اطلاعات در باره تهدیدهای تروریستی در زمان و موارد معین در اختیار داریم. شرکای ما در ایران، عراق و سوریه هم این وضعیت را پیگیری می کنند.
وی ادامه داد: به همین دلیل مبادله اطلاعات از طریق مرکز هماهنگی یا به عبارت دیگر مرکز اطلاعاتی موضوعی اقدام مناسب است.
لاوروف دیروز یکشنبه نیز طی سخنانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت مبارزه با داعش، درباره ایجاد مرکز اطلاعاتی علیه این گروه تروریستی در بغداد گفت: هدف این مرکز تشریک مساعی کشورها در مبارزه با گروه تروریستی داعش است.
یک منبع نظامی روسیه روز شنبه اعلام کرد که کشورش به همراه ایران، سوریه و عراق برای کمک به مبارزه کارآمدتر علیه گروه تروریستی داعش یک مرکز اطلاعاتی در بغداد ایجاد می کنند که اداره آن دوره ای است و سه ماه یک بار، نماینده یکی از کشورهای عضو مسوولیت آن را برعهده می گیرد.
این منبع، هدف از تشکیل مرکز ضد داعش را جمع آوری اطلاعات لازم از وضعیت منطقه در چارچوب مبارزه با این گروه عنوان کرد.
وی افزود: این اطلاعات پس از بررسی و تحلیل در اختیار نهادهای ذیربط در نیروهای مسلح کشورهای عضو قرار می گیرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =