ایسنا نوشت:رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یکی از مشکلات ما این است که مردم وارد دین شده‌اند اما دین در دل‌ها وارد نشده است و باید به قرآن برگردیم و تصمیم بگیریم زندگی ما قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در هشتمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد: در هر وظیفه‌ای که قرار داریم باید یا حق مطلب را در خصوص آن کار ادا کنیم و یا در حد توان خود کار را انجام دادیم.

وی با بیان این‌که «آموزش و پرورش ما بیمار است چون فرد دیپلمه آن هیچ مهارتی ندارد» افزود: دانشگاه ما نیز مریض است چون افراد لیسانس و فوق لیسانس آن مهارت ندارند و نتیجه این شده که چند میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اگر این تحصیل کرده‌ها، استخدام نشوند، چون مهارتی ندارند به غده‌ای برای دولت تبدیل می‌شوند و به گناه و اعتیاد کشیده می‌شوند و گره مشکلات در این است که تحصیل کرده‌های ما مهارت ندارند.

قرائتی با بیان این‌که «نصف درس‌هایی که دانشجویان ما در سال می‌خوانند بی خودی است» تصریح کرد: در دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها و حوزه‌های ما وقت زیادی تلف می‌شود و حرف‌هایی که نه واجب و نه مستحب است، مطرح می‌شود.

این معلم قرآن با بیان این‌که «نزدیک به 300 آیه در قرآن در خصوص اصول مدیریت آمده است» اظهار کرد: اصول تشویق، برنامه‌ریزی و نظارت در مدیریت در این آیات مطرح شده است و باید برای شناخت درست از آنها نهضت قرآنی و جلسات تفسیر قرآن برپا شود.

قرائتی با اشاره به واقعه رخ داده در منا، بیان کرد: زمانی که فیلم عبور شاهزاده سعودی در منا را دیدم به یاد این مسئله افتادم که در قرآن کریم نیز مطرح شده که در منا و عرفات خیابان ویژه درست نکنید.

وی خاطرنشان کرد: قرآن می‌گوید متولی مسجد الحرام باید افراد متقی باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم سعودی، افزود: آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که مردم آن از بدو تولد تا مرگ هیچ وقت پای صندوق رای نمی‌روند.

قرائتی اضافه کرد: مدیران کل ادارات و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند اقامه نماز را به خوبی انجام دهند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462242

برچسب‌ها