بر اساس شاخص‌ها و گزارش‌های ارزیابی‌شده، استان مرکزی، جزو برترین جمعیت‌های استانی محسوب می شود و همچنین ۹۷ درصد از بودجه ابلاغی هلال احمر این استان در سال ۹۳، جذب شده است و این مهم به عنوان یک الگوی واقعی مدیریتی، نشان از همراهی هیات مدیره استان و تمامی حوزه های صف و ستاد در هلال‌احمر استان مرکزی دارد.

به گزارش خبرآنلاین دکتر ضیائی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در دیدار با اعضای هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت : با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری حاکمیت از پایین به بالا و توجه به لایه‌های تاثیرگذار و داوطلب‌محور جمعیت،ضروری است تا این حاکمیت به ترتیب در مجامع شهرستانی ، شوراهای اجرایی شهرستان‌ها، هیات مدیره استان‌ها، شورای عالی و مجمع عمومی جمعیت شکل گرفته و تقویت شده و تمامی این جایگاه‌ها، مدیریت عالی جمعیت را در دستیابی مطلوب به اهداف و برنامه‌های این نهاد مردمی یاری رسانند.

دکتر سید امیرمحسن ضیائی در این نشست با یادآوری هفته دفاع مقدس گفت: کشور ایران به همه شهیدان، ایثارگران، جانبازان و آزادگانی که حافظ این کشور بوده‌اند، بدهکار است و امیدواریم توفیق ادای حتی کوچکترین دین خود به این عزیزان را بیابیم.
دغدغه هیات مدیره استان مرکزی، تحقق اهداف جمعیت و خدمت به این نهاد مردمی است
دکتر ضیائی با اشاره به این که دغدغه هیات مدیره استان مرکزی، تحقق اهداف جمعیت و خدمت به این نهاد مردمی است، اظهار کرد: به خوبی مشخص است که حضور هیات مدیره استان برای پیشبرد اهداف و کمک به بهبود برنامه‌ها بوده و این وظیفه‌شناسی شایسته تقدیر است.
وی با اشاره به تیم هماهنگی هیات مدیره به همراه مدیرعامل متخصص، توانمند و با اخلاق استان مرکزی، گفت: این هماهنگی موجب عملکرد بسیار مناسب هلال‌احمر استان شده و شاخص‌ها و گزارش‌های اقدامات، هلال‌احمر استان را در ردیف جمعیت‌های استانی برتر قرار داده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره اختصاص اعتبارات برای پیشبرد طرح‌های استانی، توضیح داد و گفت : میثاق ما از ابتدا با همه بخش‌های جمعیت، عمل بر مبنای برنامه است و لذا همه جمعیت‌های استانی باید در این زمینه با توجه به برنامه عمل کنند و لذا با توجه به محدودیت منابع، فقط طرح‌های موجود در برنامه اعتبارات لازم را دریافت خواهد کرد.
وی همچنین با تاکید بر این که باید نیت خیرین و واقفین را به سمت تامین کمبودهای استانی و رفع نیاز مردم سوق داد، تصریح کرد: از این طریق می‌توان نیت خیرین را در زمینه‌های صحیحی که ثمربخش و حلال مشکلات مردم است، به‌کار گرفت و با کمک خیرین گام‌های موثری برداشت.
دکتر ضیائی با اشاره به این که از ابتدا بر این باور بودیم که مدیران استانی تا حد ممکن باید از درون جمعیت انتخاب شوند، عنوان کرد: هم‌اکنون هیات مدیره‌ای هماهنگ و یکدست در استان مرکزی فعال بوده و تعامل ستاد با هیات مدیره‌ها به‌خصوص هیات مدیره یکدست و هماهنگ استان مرکزی، دو طرفه است و لذا تقویت این سیستم هماهنگ بین حوزه داوطلبی و اجرایی جمعیت‌های استانی از ضروریات است.
در این نشست همچنین دکتر دهقان، مدیرکل مجامع و امور استان‌های جمعیت هلال‌احمر هم گفت: در چند سال اخیر به‌ جز در مواردی خاص و حسب نیاز و ضرورت، سابقه نداشته است که هیات مدیره استان‌ها تقاضای دیدار و نشست با رئیس یا دبیرکل جمعیت داشته باشند و این نشست در نوع خود کم‌سابقه است.
وی افزود: در حال حاضر هیات مدیره‌ای بسیار یکدست و همراه در استان مرکزی فعال است و به‌ شکلی کاملا داوطلبانه و با پشتوانه علمی، موضوع‌های مرتبط را درک کرده و به مردم خدمت می کنند.
مدیرکل مجامع و امور استان‌های جمعیت هلال‌احمر با اشاره به مدیریت بسیار خوب در جمعیت استان مرکزی، عنوان کرد: مدیرعامل جمعیت استان برخواسته از صف جمعیت هلال‌احمر بوده و همواره مایه افتخار جمعیت در همه عرصه های خدمت به خصوص در حوزه امداد و نجات و مسائل بشردوستانه بوده و خدمات ارزنده ای ارائه کرده‌اند.
وی گفت: هیات مدیره هلال‌احمر استان مرکزی تاکنون بسیاری از جلسات خود را در شهرستان‌های این استان برگزار کرده و این مهم نشان از پیگیری مجدانه آنها در زمینه اجرایی شدن برنامه و بررسی عملکردها در شهرستان‌های استان دارد.
حسین کتابدار، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال احمر هم در این نشست، گفت: بر اساس شاخص‌ها و گزارش‌های ارزیابی‌شده، استان مرکزی، جزو برترین جمعیت‌های استانی محسوب می شود و همچنین ۹۷ درصد از بودجه ابلاغی هلال احمر این استان در سال ۹۳، جذب شده است و این مهم به عنوان یک الگوی واقعی مدیریتی، نشان از همراهی هیات مدیره استان و تمامی حوزه های صف و ستاد در هلال‌احمر استان مرکزی دارد.
گفتنی است در نشست اعضای هیات مدیره استان مرکزی، اعضاء، گزارشی از فعالیت و عملکرد هیات مدیره استان ارائه و بر ضرورت تقویت نیروی انسانی و نیروهای کارشناسی و مدیریتی تاکید کرده و توجه به استان مرکزی در طرح استخدام نیروی انسانی جمعیت هلال‌احمر را خواستار شدند.
در این جلسه اعضای هیات با اذعان به این که دکتر ضیائی نگاهی مثبت و خوب نسبت به هیات مدیره‌های استانی و هیات های اجرایی دارد به نکاتی چون ضرورت تقویت هیات مدیره بسیار هماهنگ و یکدستی استان، اشاره و تاکید کردند که همه هیات‌های مدیره باید در زمینه تحقق اهداف جمعیت هلال‌احمر، هماهنگ، همسو و یکدست عمل کنند.
همچنین در این جلسه گزارشی از اقدامات هلال‌احمر در استان ارائه و به این مهم اشاره شد که هلال‌احمر استان در ۴ سال اخیر ۴ داوطلب برتر کشوری داشته و همچنین هم‌اکنون تمامی شعب استان به خودروهای عملیاتی و ست نجات مجهز شده و در این زمینه مرکز آموزش مدیریت امدادی و مدیریت بحران استان با هلال‌احمر بسیار همراه بوده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =