ایسنا نوشت: سخنگوی نخست وزیر عراق اعلام کرد که کمیته مشترکی میان این کشور با روسیه، ایران و سوریه برای تبادل اطلاعات جهت مقابله با داعش تشکیل خواهد شد.

سعد الحدیثی، سخنگوی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: نماینده‌ای از سازمان اطلاعات نظامی عراق در این کمیته مشترک که با حضور نمایندگان سوریه، روسیه و ایران تشکیل خواهد شد شرکت خواهد داشت تا به جمع آوری اطلاعات برای هدف قرار دادن داعش بپردازند.

وی بر لزوم تلاش مشترک برای هماهنگی و همکاری جهت پیروزی بر داعش تاکید کرد و گفت: مرکز اطلاعاتی که قرار است تشکیل شود یک کمیته هماهنگی مشترک میان چهار کشور مذکور است و تعیین موعد آغاز به کار این کمیته به مسائل امنیتی بستگی دارد.

در این راستا پوتین نیز در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس آمریکا خواهان ایجاد یک جبهه متحد برای مبارزه با تهدید تروریست در منطقه شد.

اخیرا منابع از توافق ایران، روسیه، عراق و سوریه برای ایجاد مرکز اطلاعاتی در بغداد جهت مبارزه با تروریسم خبر دادند.

روسیه که پیشتر خواهان تشکیل ائتلاف منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم با مشارکت اردن، ترکیه، عربستان و سوریه شده بود با مخالفت آنکارا و ریاض مواجه شد و تصمیم گرفته است تا با دمشق، بغداد و تهران ائتلاف کند.

دمشق پیشتر اعلام کرده بود که مشارکت کشورهایی همچون عربستان و ترکیه در ائتلاف ضد تروریسم محال است چراکه این کشورها خود حامی تروریست هستند. با توجه به اینکه داعش هم در عراق و هم در سوریه مناطق زیادی را اشغال کرده‌اند هماهنگی این دو کشور برای مبارزه با این گروه تروریستی می‌تواند اقدام خوبی برای از بین بردن تروریست‌ها و کاهش قدرت آن‌ها باشد. روسیه نیز اخیرا حضور نظامی خود در سوریه و حمایت خود از ارتش این کشور را برای تسریع در از بین بردن داعش افزایش داده است؛ اقدامی که می‌تواند اوضاع این کشور و روند عملیات علیه داعش را تغییر بدهد.

درحال حاضر ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به حملات علیه داعش در عراق می‌پردازد اما این حملات تاثیر چندانی بر این گروه تروریستی نداشته است. نیروهای ارتش عراق خود به مقابله با داعش می‌پردازند و تاکنون توانسته‌اند خیلی از مناطق را آزاد کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =