ایرنا نوشت: مجتهد کاربر معروف اینترنتی که همواره مطالبی از پشت پرده اقدامات آل سعود و تحولات منطقه را در پایگاه خود در توییتر فاش می کند، این بار ضمن پرداختن به جزئیات حضور روسیه در سوریه اعلام که موافقت کشورهای غربی نسبت به تعامل با اسد بخشی از تفاهم های صورت گرفته با روسیه است.

به گزارش ایرنا، این فعال عربستانی توئیتر نوشت: تشکیلات امنیتی عربستان سعودی اطلاعات کافی از تحولات جاری در سوریه و میزان حضور نظامی روسیه در این کشور و همچنین پیامدهای پشتیبانی نظامی مسکو از دمشق ندارد.
وی در عین حال نوشت که آمریکا به عربستان اطمینان داده حضور روسها در سوریه تنها محدود به تعدادی مشاور و جنگ افزار خواهد بود.
مجتهد می افزاید، ریاض در تلاش است تا از طریق آمریکا، اردن و ترکیه اطلاعاتی در این زمینه بدست آورد و در همین راستا نیز واشنگتن گزارشی از نحوه مشارکت و حضور روسیه در سوریه را به اطلاع عربستان رسانده و به ریاض اطمینان داده که فعالیت روسیه به نفع منطقه خواهد انجامید و این کشور به نوعی به جای همگان با گروه های افراط گرا مبارزه خواهد کرد.
این فعال سیاسی ادامه می دهد، واشنگتن اطمینان داد که حضور روسیه در سوریه به تعدادی مشاورین نظامی، خلبان، نیروی فنی-مهندسی، نیروی ویژه و مقداری جنگ افزار پیشرفته محدود خواهد بود و هرگونه حضور یگان های پیاده زمینی روس در سوریه بعید است.

وی می افزاید: آمریکا به ریاض تاکید کرده که این جزئیات مبتنی بر اطلاعات دقیق و همچنین توافق و تفاهمی است که این کشور با روسیه صورت داده، هرچند که روسها ممکن است در آینده ناچار شوند حضور خود را در سوریه افزایش دهند.
مجتهد همچنین درخصوص موضع عربستان نیز نوشت: موضع فعلی عربستان که توسط محمد بن سلمان بیان می شود به دو بخش محرمانه یعنی همگامی با مواضع آمریکا و ابراز رضایت از عملکرد روسیه و موضع علنی یعنی سکوت و بیان اظهارات برای مصرف داخلی تقسیم می گردد.

مجتهد که گفته می شود به دربار آل سعود نزدیک است، می نویسد، روسیه پیشتر به عربستان، امارات، اردن و مصر اطلاع داده بود که در صدد افزایش حضور خود در سوریه می باشد ولی این جزئیات از طریق آمریکا به سعودی ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: تحولات اخیر و اعلام موافقت فرانسه و انگلیس نسبت به تعامل با اسد بخشی از تفاهم های صورت گرفته با روسیه است و حکومت سعودی نیز از آن اطلاع دارد.

به نوشته مجتهد، آمریکا به عربستان ابلاغ کرده که در این رابطه با فرانسه، روسیه و انگلیس هماهنگ کرده است و مقرر شده سعودی ها به ظاهر ادعا کنند که مخالف هرگونه مشارکت اسد در آینده سوریه هستند اما در باطن از این تفاهم محرمانه حمایت کنند، چراکه فعالیت روزافزون گروهک های تروریستی از نظر ریاض خطرناکتر از اسد به شمار می آید.
وی در پایان اظهارات خود نتیجه می گیرد که جهانیان از جمله آمریکا و عربستان دیر یا زود اذعان خواهند کرد که نطام حکومتی سوریه به رهبری اسد مورد قبول می باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    24 12
    عربستان در تمام جبهه ها از ایران شکست خورده یمن سوریه عراق لبنان ...........
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    12 14
    جنایت روس ها در اوکراین مثال زدنیست انشالله داعش و روس هردو همدیگر را تکه پاره میکنند
    • روشنفکر IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
      4 0
      چرا از جنایات امریکا در اوکراین و لیبی و عراق و افغانستان چیزی نمیگی؟ چرا از جنایات عربستان که هموطنان تو رو کشته چیزی نمیگی؟ شایدم هموطن برات مفهومی نداره؟؟ بعید هم نیست