ایرنا نوشت: «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه که در نیویورک بسر می برد و قرار است امروز (دوشنبه) با رییس جمهوری آمریکا دیدار و درباره بحران سوریه گفت وگو کند، تاکید کرد: کمک های نظامی مسکو به دمشق برای مبارزه با تهدید جهانی تروریسم است.

 پوتین که برای سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است، در مصاحبه با شبکه خبری CBS و شبکه PBS گفت: همکاری روسیه با سوریه در محدوده تامین تسلیحات و آموزش کاربرد و همچنین کمک های بشردوستانه به سوری ها انجام می گیرد.

رییس جمهوری روسیه افزود: تمامی ابعاد همکاری مسکو و دمشق براساس مقررات و تعهدات بین المللی در پاسخ به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه انجام می گیرد که با توجه به چند سال درگیری با تروریست ها، از توان لازم برای مقابله با گروههای تروریستی برخوردار نیست.

به گزارش شبکه های خبری روسیه، پوتین اظهار داشت: مسکو اقدامات خود را منطبق بر مقررات و قواعد سازمان ملل و حقوق بین الملل که اعطای هر نوع کمکی از جمله نظامی را فقط به دولت قانونی مجاز می داند، انجام داده و می دهد و بر این روال، به درخواست دولت قانونی سوریه برای دریافت کمک های فنی و نظامی پاسخ دادیم.

رییس جمهوری روسیه همچنین با تاکید بر توان و نقش ارتش سوریه به عنوان تنها نیروی منسجم و مجرب در مبارزه با تروریست ها، گفت: هم اکنون شاهدیم که فقط ارتش مشروع دولت سوریه است که علیه تروریست ها مبارزه می کند و ما حامی این نبرد ضدتروریستی هستیم.

پوتین با اشاره به خطرات جهانی تروریسم شکل گرفته در منطقه اظهار کرد: طرح مساله تروریسم از تریبون سازمان ملل در نشست امسال بی گمان همگانی خواهد بود و من هم مانند دیگران قصد دارم آن را مطرح کنم، زیرا یک تهدید جدی و جهانی به شمار می رود.
وی با اشاره به دامنه گسترده خطرات تروریسم بر زندگی و آینده میلیون ها نفر از مردم کشورهای مختلف، گفت: برای مبارزه با پدیده تروریسم، همبستگی بین المللی و جهانی بری حذف گروه های تروریستی به عنوان خطرناک ترین اشکال تهدید ضرورت دارد.
پوتین در ادامه افزود: از سوی دیگر باید بپذیریم که پشتیبانی، همکاری و کمک نظامی به ساختارهای نامشروع مغایر مقررات و حقوق تصریح شده بین المللی و همچنین اهداف تشکیل سازمان ملل متحد است.

رییس جمهوری روسیه همچنین با بیان اینکه این کشور در زمان حاضر برنامه ای برای شرکت در هیچ عملیات میدانی در خاک سوریه ندارد، به تلاش های مسکو در سطح بین المللی برای تشکیل یک ساختار عملیاتی کارآمد ضدتروریستی در جریان مذاکره با مقامات کشورهای مختلف خبر داد.

گروه کشورهای غربی و عربی اردوگاه ضدسوری بویژه آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی در چهار سال گذشته با حمایت های آشکار و پنهان اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی از تروریست ها و فراهم کردن امکان استفاده عناصر این گروهها بویژه داعش و جبهه النصره از خاک ترکیه برای ورود به سوریه، مانع حل مسالمت آمیز بحران این کشور شده اند که تاکنون هزاران کشته و میلیون ها آواره برجای گذاشته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =