ایرنا- مشاور استراتژیک جان کری وزیر خارجه امریکا در گفت و گو با ایرنا گفت که چنین دیداری بعید نیست ولی هنوز هیچ برنامه ای در این خصوص وجود ندارد.

ماری هارف سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد، گرچه هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد بدست نرسیده ولی احتمال وقوع چنین دیداری غیر ممکن نیست.
وی با با بیان این که با توجه به همزمانی سخنرانی ریاست جمهوری آمریکا و ریاست جمهوری اسلامی ایران، و جدول زمانی فشرده مقامات در این روز گفت که در مورد چنین دیداری در روز اول مجمع عمومی هنوز تردید دارم.
حسن روحانی و باراک اوباما قرار است روز دوشنبه در اولین روز افتتاحیه هفتادمین سالگرد اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی داشته باشند.
در برخی از رسانه های خارجی ،شایعاتی مبنی بر دیدار روسای جمهوری دو کشور در حاشیه این مراسم در مقر اصلی سازمان ملل در جریان است.
به نظر کارشناسان سیاسی،همزمانی سخنرانی روسای جمهوری دو کشور در صحن مجمع عمومی سازمان ملل در یک روز، احتمال انجام شدن چنین دیداری را قوی تر می کند.
باراک اوباما قرار است در روز دوشنبه دیداری دوجانبه با ولادیمیر پوتین حول محور مسائل سوریه و دیگر موضوعات داشته باشد.
بحران سوریه از جمله موضوعات مورد بحث در دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در دیدار روز شنبه گذشته در سازمان ملل بوده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    10 0
    من که مشکلی با چنین دیداری ندارم. خط قرمز ما فقط رژیم صهیونیستی است. و ما هم باید اینقدر اعتماد به نفس داشته باشیم که با رهبران دیگر کشورها روبرو شده و حرف و نظر خود را بگوییم.
  • کارشناس IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    15 0
    حتمآ کاری میکنند سفر روحانی نیمه تموم بمونه . به بهانه جانباختن حجاج ایرانی . میگین نه . نگاه کنین.
  • ي ايراني A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    10 0
    امريكا كشور بزرگي چرا بايد با عراقي ك 8 سال ايران را مورد تجاوز قرار داد دوست بود ولي با امريكا؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      1 2
      8سال عراق که تنها نبود خیلی از کشورها و در راس اونها آمریکا با ایران جنگیدند تمام بمب های آمریکایی و دلارهای آمریکایی بمب شدند سر هموطنانمون د خوب شاید شما تو خونت بودی اما من خوزستانی آواره جنگ نابرابر آمریکا شدم یه کم واقع بین ه باشیم و فراموشکار هم نباشیم میتونیم همه چیز روببینیم کورکورانه دیدن یعنی فراموش کردن متهم اصلی جنگ متهم اصلی این همه تحریم و نابرابری متهم اصلی این همه تفرقه فراموش کردن وصیت شهیدان