برگزاری مجدد جلسات «نهج‌البلاغه» با شرح و تفسیر محسن اسماعیلی

جلسات شرح و تفسیر نهج‌البلاغه با حضور دکتر محسن اسماعیلی از 8 مهرماه برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، سلسله جلسات «شرح و تفسیر نهج البلاغه» با حضور دکتر محسن اسماعیلی که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار می شد، پس از مدتی وقفه در آستانه عید سعید غدیر از سرگرفته می شود. این جلسات از عید غدیر 1392 به صورت هفتگی آغاز شده بود که از چهارشنبه 8 مهر امسال ادامه می یابد.

رویکرد دکتر اسماعیلی در این جلسات، شرح نهج‌البلاغه با نهج‌البلاغه است. در 56 جلسه گذشته، نامه‌ها، خطبه‌ها و حکمت‌هایی از نهج‌البلاغه شرح شده و در خلال مباحث به سوال‌هایی از این دست پاسخ داده شده است:

· راه مصون ماندن از حسد دیگران چیست؟

· سر نخ همه بدبختی ها کدام است؟

· جایگاه عالمی که به علمش عمل نمی کند کجاست؟

· آیا افکار عمومی جامعه مهم است؟

· آیا می شود آرزوی مرگ کرد؟

· گرفتاری جوامع اسلامی از کجاست؟

· امیرامومنین درباره زمان ظهور چه فرمودند؟ مدعیان دروغین چه کسانی هستند؟

· منفورترین خلایق کیست؟

علاقه‌مندان می‌توانند گزیده ای از مطالب گذشته را در صفحه @kalam_e_amir در اینستاگرام دنبال کنند. همچنین مشروح و پیاده شده تعداد قابل توجهی از این جلسات در سایت رسمی دکتر محسن اسماعیلی دردسترس است.

جلسات هفتگی نهج البلاغه روزهای چهارشنبه هر هفته، بعد از نماز مغرب و عشاء در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی؛ «سرچشمه»، برگزار می‌شود و شرکت برای همه علاقه مندان آزاد است. مرکز فرهنگی سرچشمه در بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، نرسیده به چهارراه سرچشمه. کوچه شهید صیرفی‌پور واقع است.

...............

دکتر محسن اسماعیلی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رتبه نخست و دانشجوی نمونه کشوری شد و علوم اسلامی را در حوزه علمیه مروی فراگرفت و به درجه اجتهاد نائل شد. از اساتید ایشان در دوره سطح می‌توان به حضرات آیات محمدامامی کاشانی، سید محمدموسوی بجنوردی، سیدحسن مرعشی شوشتری، سید مصطفی محقق داماد و سید جعفر کریمی اشاره کرد. حضرات آیات خامنه‌ای، بجنوردی و فاضل لنکرانی از برجسته‌ترین اساتید وی در دروس خارج فقه و اصول بوده‌اند. ایشان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین استاد خود را مرحوم آیت آلله حاج آقا مجتبی تهرانی می‌داند و بیش از سی سال در محضر آن مرحوم شاگردی کرده است. دکتر اسماعیلی در سال 1380 به ریاست دانشکده حقوق منصوب و در سال 1391 به دانشگاه تهران منتقل شد.

«سرچشمه حکمت، ج 1: سیاست و حکومت در نهج البلاغه» و مجموعه دو جلدی «درس های ماندگار، نگاهی نو به نهج البلاغه» از آثار او درباره نهج البلاغه است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =