علی ضیاء مجری تلویزیون ایران می‌گوید که هیچ همکاری از سوی مقامات سعودی با ایرانی ها پس از حادثه‌ی دلخراش منا صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او که این روزها در سرزمین وحی حضور دارد، امروز یکشنبه پنج مهر میهمان تلفنی برنامه‌ی «روز آمد» با اجرای هیراد حاتمی بود و از مشاهداتش در این روزها و حال و هوای کاروان‌ها و زائران ایرانی گفت.

ضیاء با بیان این مطلب که شرایط اینجا خیلی سختی است، گفت که امروز هم ممکن است خبرهای جدیدی درباره ای این اتفاق داشته باشیم.

او افزود:«امیدوارم که دولت سعودی همکاری کند؛ چون تقریبا هیچ همکاری اینجا از سوی دولت سعودی صورت نمی‌گیرد.»

این مجری تلویزیون گفت: «در بعثه حدود 10 گروه را هماهنگ کردند تا برای شناسایی مفقودان به بیمارستان ها و سردخانه ها بروند، اما مقامات به این گروه‌ها اجازه ورود به بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها را نمی دهند.»

او با بیان این مطلب که من یک خبر در گوشی برای شما و مردم ایران دارم ، ادامه داد:«اجساد زائران (که همه هم ایرانی نیستند) تا دیشب به سردخانه های اصلی انتقال نیفتاده بود. یعنی تا دیشب اجساد زائران در کانتینر های بزرگی نگهداری می‌شد که شکل سرخانه بودند.»

ضیاء تاکید کرد: «همه‌ی  مسائل سیاسی را که بگذاریم کنار، 330 خانواده دل نگران هستند و منتظر شنیدن خبر خوب، اما حمایتی که نمی شود، هیچ. اصلا اجازه رفتن به بیمارستان ها به گروه‌های ایرانی داده نشده است.»

مجری برنامه‎ی «امشب» تصریح کرد: «اگر مردم می بینند خبرها کم و دانه به دانه اعلام و دیر به روز می شود هیچ ربطی به تلاش دوستان ندارد، آن‌ها تلاش خودشان را می‌کنند، اما دولت سعودی اجازه کار نمی‌دهد، شرایط، اصلا شرایط خوبی نیست.»

او ادامه داد: «مقامات سعودی نمی‌گویند چرا مسیر را بسته‌اند؟ اصلا آن‌ها چرا هیچ توضیحی نمی دهند؟ چرا دروغ می گویند؟ چرا در سایت های مختلف دروغ های عجیب و غریب نوشته می شود؟ آنجا فیلم دارد. چرا فیلم های آنجا را منتشر نمی کنند؟»

این زائر بیت‌الله الحرام گفت:« ناگهان مسیر اصلی بدون هیچ تدبیری بسته می شود. عزیزان ما از کشورهای آفریقایی هجوم می آورند. پیرمردها و پیرزن ها روی هم می افتند. آرام آرام آدم ها به هم گره می خورند. روی هم می افتند. گرمای شدید هوا در کنار اکسیژن کم. با وجود این صحنه ها در ها را باز نمی کنند.»

او ادامه داد: «من که در مسیر نبودم. اعمال ما تمام شده بود که خبر آمد چنین اتفاقی افتاده بعد گفتند نیرو نیست که اجساد را جا به جا کند. ما رفتیم که جسد ها را جا به جا کنیم. نیروهای داوطلب ایرانی رفتند جسد ها را جا به جا کنند. این افرادی که روی هم افتاده بودند اگر درست و به موقع رسیده بودیم شاید نصف این افراد نجات پیدا می کردند. ما رفتیم کمک کنیم به ما اجازه ندادند. حتی با کاور هلال احمر رفتیم اما به ما اجازه ندادند. چه خباثتی است که این آل سعودنسبت به مردم مسلمان دارند؟»

ضیاء تاکید کرد: «متاسفانه سعودی‌ها به هیچ چیزی اعتقاد ندارند. به هیچ چیز. هیچ چیز یعنی هیچ چیز. بعد از فتوایی که مفتی داد پس از سقول جرثقیل که جرثقیل هم مقابل عظمت خداوند سجده کرده است عجیب نیست که باز هم مفتی مکه بگوید که این اتفاق قضا و قدر بوده است.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    62 2
    حداقل مدیر کاروانها اعلام کنند که کدام کاروانها در ساعت وقوع حادثه در آن محل حضور نداشته اند.
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    برادر بزرگوار نمیرفتی ، که این خباثت رو نبینی،
    • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      14 5
      برادر بی نام رفتن و نرفتن به حج یک مساله شخصی است اما کمک به همنوع یک وظیفه اخلاقی و همگانی اگر ایشون نمی رفت خباثت اینها کم می شد؟
  • بی نام EE ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    43 6
    فتوای مفتی سعودی پس از سقول جرثقیل: جرثقیل هم مقابل عظمت خداوند سجده کرده است.
  • نسیم A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    43 12
    یعنی در واقع با علم به اینکه اکثر افراد ایرانی هستند و حتی ممکنه در کنار اجساد مجروحین و مصدومینی که هنوز زنده اند قرار داشته باشند عمدا باعث مرگ افراد شدند تا بقول خودشان شیعه کشی کنند . دشمنی این وهابی ها حتی در ماه حرام هم مانع قتل عام نشده . این اتفاق و یا مقدرات و یا قضاء و قدر و یا کوناهی و بی تدبیری نیست بلکه یک قتل عام و جنایت برنامه ریزی شده است.والا چرا نباید اجازه کمک دهند؟و یا ویزا به وزیر بهداشت و غیره برای رسیدگی؟
  • baran IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    73 5
    چه روزای تلخیه ،،،،،خدا به دل خانواده هاشون صبر بده
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    46 16
    علی جان همون طور که گفتی اینا به هیچ چیز اعتقاد ندارن اگر بفهمن برای ایران خبر میفرستی خدای ناکرده ... مواظب خودت باش
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    77 32
    اینا به هیچی اعتقاد ندارن اونوقت شماها همه ساله برید کلی پول اینجا خرج کنید
  • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    31 32
    خب شما که میری با این همه بی احترامی از اونا توقع داری کاری کنن برات
  • بی نام SE ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    مگر تو در دل آنها هستى و از دل آنها باخبرى كه چنين با يقين مى گويي اينها به هيچ چيز اعتقاد ندارند؟ تو به مسلمان نسبت كافر مى دهى از خدا بترس. در عربستان شايد يك كافر هم وجود ندارد. از خدا بترس جوان.
    • مهدی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      28 9
      شمر و عمرسعد هم نماز می خواندند و اظهار دین داری می کردند. نکنه به اونها هم نباید نسبتی داد ؟
  • کریم A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    42 30
    خب شما که اینچیزا را میدونین چرا میرین مکهخونه خدا قلب آدمه
    • بی نام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
      51 6
      هردولتی موظف است ازجان اتباع کشورهای دیگر مراقبت کند قصور دولت عربستان کاملا مشخص است
  • نیما A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    47 21
    شماها اینو میدونید و باز واسه رفنن به اونجا سر و دست میشکنید؟
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    60 6
    من تا امروز فکر میکردم حادثه عمدی نبوده ولی وقتی حرفای حجاج رو شنیدم که سه ساعت بالاسرشون ایستاده بودن تا جان بدن به قضیه مشکوک شدم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    41 5
    حالا سال دیگه ..مردم هول میزنند بروند مکه......نروید خدا توسفره خالی همسایه فقیرتونه