ایسنا نوشت: یک استاد حوزه با اشاره به فاجعه منا، آل‌سعود را عامل رسوایی و بی‌کفایتی دانست و گفت: در ماه‌ها و هفته‌های آینده واقعیت فاجعه منا روشن‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام پناهیان در جمع حوزویان تجمع کننده در مدرسه عالی شهید مطهری با اشاره به این‌که «امکان ندارد بدون برنامه‌ریزی چنین قتل عام فجیعی صورت گرفته باشد» گفت: ساده لوحان توجه کنند که گاهی جنایت‌هایی رقم زده می‌شود که آن قدر عظیم هستند که کسی باور نمی‌کند که با برنامه‌ریزی و یا از عمد بوده باشد. از این کارها کم در دنیا صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در تحلیلی می‌توان گفت که چون خاندان آل سعود وابسته به استکبار هستند عوامل داخلی در آل سعود چنین جنایاتی را رقم زدند. اگر نخواهیم بگوییم که خود آل سعود این کار را کرده‌اند.

پناهیان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که آل سعود کانون فتنه هستند، افزود: ما از سیاست‌مداران خودمان انتظار بیشتری داشتیم در حالی که بعضی مسئولان در کشورهای اسلامی دیگر واقعیت‌هایی را در این زمینه مطرح کرده‌اند بعضی از سیاست‌مداران ما این فاجعه را محکوم نکردند.

پناهیان با بیان این‌که «فاجعه منا بخش‌های هولناکی دارد» گفت: بخش هولناکی از این فاجعه این است که آبروی جهان اسلام در مقابل دشمنان ریخته شد. همچنین به عنوان بخشی دیگر از هولناک بودن این فاجعه می‌توان به توجیهات نابخردانه توسط مفتی‌های وابسته به آل سعود که حجاج را مقصر دانستند، اشاره کرد.

در پایان تجمع، حوزویان استان تهران در بیانیه‌ای که توسط مدیریت حوزه‌ی علمیه استان تهران قرائت شد ضمن محکومیت آل سعود از دولت جمهوری اسلامی درخواست شد که بی کفایتی دولت سعودی در امر حج را پیگیری کرده تا مدیریت حج به مرکز بین‌المللی سپرده شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    2 1
    آنهایی که از دیوار سفارت انگلیس بالا میرفتند کجا هستند؟