ایسنا نوشت: سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه احتمالاً ویزای وزیر بهداشت جهت حضور در عربستان سعودی برای بررسی آخرین وضعیت فاجعه منا و انجام اقدامات لازم امروز صادر می‌شود ابراز امیدواری کرد که از فردا بعدازظهر عملیات انتقال اجساد قربانیان و مصدومین از جده به سمت تهران آغاز شود.

عبدالرضا مصری با اشاره به حضور وزرای فرهنگ و کشور و معاون وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس، گفت: در این جلسه آقای رحمانی فضلی، جنتی و امیرعبداللهیان در مورد دلایل فاجعه منا و اقدامات صورت گرفته و آخرین وضعیت مصدومان و جان باختگان و همچنین چگونگی انتقال مصدومین و پیکر جان باختگان به کشور توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کردند.

وی با بیان اینکه گزارشات بسیار خوبی از فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری و ستاد حج و زیارت ارائه شد، افزود: امیدواریم از فردا بعدازظهر به تدریج انتقال اجساد جان‌باختگان و انتقال مصدومان از جده به سمت تهران آغاز شود که بتوانند مصدومان را در بیمارستان‌های مختلف مورد معالجه قرار دهند که در صورت رخ دادن این اتفاق ایران اولین کشوری است که موفق به انتقال مصدومان و پیکر جان باختگان شده است.

سخنگوی هیأت رئیسه با اشاره به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت عربستان برای صدور ویزا برای وزرای فرهنگ و بهداشت، گفت: احتمالاً امروز ویزا برای وزیر بهداشت و درمان صادر می‌شود تا ایشان از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و رسیدگی تسریع شود.

مصری همچنین به احضار چندین باره کاردار سفارت عربستان به وزارت امور خارجه اشاره و اظهار کرد: انصافاً اقدامات خوبی را ایران بعد از رخ دادن این فاجعه انجام داده است به طوری که آقای رحمانی فضلی در ساعات اولیه فاجعه در نامه به وزیر کشور عربستان خواستار همکاری‌های لازم را انجام بدهد.

وی با بیان اینکه تقریباً بیش از 70 درصد مصدومین در بیمارستان‌ها شناسایی شده‌اند، گفت: تنها چند بیمارستان متفرقه مانده که امیدواریم اجازه ورود به این بیمارستان‌ها جهت شناسایی سایر مفقودین داده شود.

سخنگوی هیأت رئیسه همچنین با بیان اینکه حدود 14 استان جان‌باخته و یا مصدوم از حادثه منا نداشته است، گفت: بیشترین صدمه را حجاج اعزامی از خراسان رضوی دیده‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر نگرانی خانواده‌ها برطرف شود.

مصری در پایان با بیان اینکه طبق آخرین آمار تعداد جان‌باختگان فاجعه منا از ایران 144 نفر است، گفت که قطعاً بعد از اعزام کامل اجساد و مصدومان به تهران مراسم مفصلی در تهران برای آنها گرفته خواهد شد و مورد استقبال رسمی قرار می‌گیرند.

2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =