ایرنا نوشت: 'ناتالی بنت'، رهبر حزب سبز در جریان کنفرانس سراسری این حزب با اشاره به برخی تحولات سیاسی در انگلیس عنوان کرد که سال 2015 میلادی سرآغاز تجلی سیاست های نوین در عرصه بین الملل خواهد بود.

'ناتالی بنت' رهبر حزب سبز در جریان کنفرانس سراسری چهار روزه این حزب که روز جمعه گذشته در شهر 'بورنموث' گشایش یافت، عنوان کرد که دنیای سیاست در حال تغییر است و زمانی خواهد رسید که تاریخ نویسان از سال 2015 به عنوان سالی که در آن تغییرات اساسی در سیاست رخ داده است، یاد خواهند کرد.
وی از پیروزی قاطعانه 'جرمی کوربین' به عنوان رهبر حزب کارگر و موفقیت حزب ملی اسکاتلند در کسب 56 کرسی به عنوان سومین حزب انگلیس، و از سوی دیگر پیروزی دوباره حزب چپ گرای سیریزا در یونان و نفوذ حزب چپ گرای پودموس در اسپانیا به عنوان تغییرات اساسی سیاست در سطح اروپا یاد کرد.
وی با اشاره به افزایش شمار رای دهندگان به حزب سبز در انتخابات پارلمانی انگلیس در ماه 'می ' گذشته تصریح کرد: سال 2015 سالی خواهد بود که شعار 'حرص و طمع خوب است، محیط زیست مهم نیست ' که پیش تر از سوی مارگارت تاچر' (نخست وزیر پیشین انگلیس) کلید خورد، با 'دیوید کامرون' فرو خواهید پاشید.
این سیاستمدار انگلیسی همچنین با اشاره به اینکه حزب سبز از اصول و موازین اخلاق مدارانه اش دست بر نخواهد داشت عنوان کرد: ما طرفدار حزب باد نیستم و در مقابل آنچه اعتقاد داریم ایستادگی خواهیم کرد.
رهبر حزب سبز که اکنون مواضع خود را با 'جرمی کوربین' رهبر جدید حزب کارگر مشابه می پندارد همچنین در گفت وگو با روزنامه گاردین گفت که 'کوربین' شانس زیادی را برای پیروزی در انتخابات عمومی سال 2020 میلادی و تصدی کرسی نخست وزیری خواهد داشت.
وی با رد برخی ادعاها مبنی بر اینکه کوربین چپ گرا نمی تواند رهبری انگلیس را بر عهده بگیرد و به اصطلاح 'انتخاب نشدنی' است، گفت: این اظهارات به هیچ وجه صحیح نیست. پروژه نئولیبرالیسم شکست خورده و مردم به دنبال سیاست های جایگزین هستند.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که بسیاری از سیاستمداران محافظه کار انگلیسی، دیدگاه چپ گرانه جرمی کوربین، رهبر جدید حزب کارگر را تهدیدی علیه امنیت ملی و اقتصادی انگلیس می دانند.
جرمی کوربین، رهبر چپ گرای حزب کارگر که دو هفته پیش موفق شد با کسب 59.5 درصد آراء به رهبری این حزب دست یابد، قرار است روز یکشنبه در جریان اولین سخنرانی اش در کنفرانس سراسری این حزب در شهر برایتون، رسما از حمایت حزبش برای مشارکت انگلیس در جنگ عراق در سال 2003 میلادی، عذرخواهی کند.
حزب سبز که در جریان انتخابات عمومی ماه 'می' توانست تنها یک کرسی در مجلس عوام به دست آورد، دارای دیدگاهی چپ گرانه و ضد صهیونیستی است.
'تانیا ویلیامز'، یک نامزد پیشین انتخاباتی حزب سبز انگلیس اخیرا در جریان کنفرانسی که از سوی سازمان عفو بین الملل برگزارشده بود مکررا رژیم صهیونیستی را نژادپرست و آپارتاید توصیف کرد و گفته بود: من فکر می کنم که باید حمایت هایمان را از اسراییل متوقف کنیم.

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =