محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با ارسال پیام به کلیه همتایان خود در کشورهای مختلف اسلامی که شهروندان آنها در حادثه روز عیدقربان در منا جان باخته و یا مجروح شده اند با این کشورها ابراز همدردی کرد .

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای، وی در این پیام ابراز امیدواری کرده است کارگزاران اجرایی دولت عربستان با درک مسئولیت خطیر خود در جهت برگزاری بهینه مراسم حج زمینه های مشورت ,همکاری و استفاده از تجارب سایر کشورهای اسلامی در انجام فریضه حج را فراهم آورند .

در بخشی از این پیام همچنین آمده است :متاسفانه این دومین حادثه دردناک در حج امسال بود که موجب جریحه دار شدن احساسات امت اسلامی گردید و امنیت و سلامت بخشی حجاجی را که به بیت الله الحرام مشرف شده بودند به مخاطره انداخت. امیدوارم کارگزاران اجرائی دولت عربستان با درک مسئولیت خطیر خود در جهت برگزاری بهینه مراسم حج زمینه های لازم برای مشورت ، همکاری و استفاده از تجارب سایر کشورهای اسلامی را در انجام این فریضه الهی فراهم نموده و مانع از بروز وقایع مشابه در آینده گردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در پیام به به همتایان در کشورهای اسلامی مراتب تسلیت و همدردی خود را به مردم و خانواده های بازماندگان این حادثه اعلام داشته و از خداوند متعال برای جان باختگان غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل مسالت نموده است.
در پی مسدود شدن مسیر تردد حاجیان در منا در روز پنج شنبه، تاکنون 136 زائر ایرانی جان باخته، 102 نفر مجروح و 333 نفر هم مفقود شده اند.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =