ایرنا - نایب رئیس مجمع مشورتی مردم اندونزی روز شنبه پیشنهاد کرد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مورد کشته شدن صدها نفر براثر فاجعه منا در عربستان تحقیق کنند.

به گزارش ایرنا، 'هدایت نور وحید' نایب رئیس مجمع مشورتی مردم اندونزی، گفت: تیم تحقیقاتی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی باید تشکیل و در مورد حادثه منا تحقیق کند.
به گفته وی، انتظار می رود کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای بررسی و کشف علت این فاجعه ورود کنند، به گونه ای که چنین حوادثی در فصل حج سال آینده اتفاق نیفتد.
به نوشته تارنمای روزنامه 'رپوبلیکا'، وی گفت مسائلی در مورد علت این حادثه مطرح است، اما ما امیدواریم که علت واقعی را تیم تحقیقات بررسی و اعلام کند.
'تتن مسدوکی' رئیس ستاد ریاست جمهوری اندونزی نیز روز شنبه گفت که 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور این کشور برای جلوگیری از حوادثی مانند فاجعه منا با مقامات عربستان گفت وگو می کند.
رئیس جمهور اندونزی پنجشنبه شب نیز درپی حادثه مصیبت بار در سرزمین منا خواستار بازنگری و بهبود مدیریت حج توسط عربستان شده بود.
براساس آخرین آمار اعلام شده، شمار جان باختگان و مصدومان فاجعه منا به چهار هزار نفر رسیده که حدود نیمی از آنها جان خود را از دست داده اند. در این میان 131 زائر ایرانی جان باخته و بیش از 360 زائر نیز مفقود شده اند.
پیش از این حادثه نیز در پی طوفان شدید در مکه مکرمه و سقوط یک بالابر در صحن مسجدالحرام علاوه بر کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از زائران بیت الله الحرام، 11 زائر ایرانی نیز کشته و 32 نفر دیگر زخمی شدند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =