ایرنا - پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز شنبه نوشت: نیروهای ارتش و انصارالله یمن پادگان الحثیره را در منطقه جازان عربستان به کنترل خود درآوردند.

این پایگاه خبری به نقل از تلویزیون المسیره یمن افزود: نیروهای جنبش انصارالله و ارتش یمن توانستند با حمله به این پادگان که یکی از بزرگترین پادگان های نظامی عربستان در منطقه جازان در مرز جنوبی با یمن است آن را به تصرف خود در آورند و نیروهای عربستانی با برجا گذاشتن تلفات سنگین پا به فرار گذاشتند.
نیروهای یمنی، این پادگان و از جمله برج مراقبتش را از جهت های مختلف با انواع آتش توپخانه ای و موشک هدف قرار دادند و حتی با وجود حملات هوایی هواپیماهای ارتش سعودی، بر آن سیطره یافتند.
در این خبر به تعداد کشته ها و مجروحان عربستانی این پادگان اشاره ای نشده است.
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه فقیرترین کشور عربی منطقه آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.
بر اثر حملات آل سعود، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    2 1
    خخخخخخ به قول یکی از دوستان فرقی نداره سلاح شرقی دست اعراب باشه یا سلاح غربی. کلا عربها آبروی هرکس براشون سلاح می ساره رو می برن. فعلا هم دارن امریکایی ها رو بی آبرو می کنن.