ایرنا نوشت:خبرگزاری فرانسه روز جمعه در گزارشی از مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که رهبر کاتولیک های جهان در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از توافق توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 (برجام) حمایت کرد

 

براساس این گزارش، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان امروز در هفتادهمین مجمع عمومی سازمان ملل ضمن حمایت از تلاشهای جهانی برای نابودی تسلیحات هسته ای، از برجام حمایت کرد و آن را گواهی بر قابلیت و حسن نیت سیاسی ایران خواند که با صمیمیت، شکیبایی و ثبات قدم طرفین محقق شد.
وی ابراز امیدواری کرد این توافق در عین پایداری و موثر بودن، بتواند همه طرفین درگیر در مذاکرات هسته ای را به آرزوی مطلوبشان برای ایجاد همکاری رهنمون سازد.
براساس این گزارش، رهبر کاتولیکهای جهان امروز این نطق حمایتگرانه از برجام را یک روز پس از استقبال گرم اعضای کنگره آمریکا از وی ایراد کرد که تلاشهای باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران به عنوان دشمن آمریکا، رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفتند.
به گزارش ایرنا، پاپ دیروز در کنگره آمریکا به نشانه خشنودی از تعامل واشنگتن با تهران و هاوانا، 'شجاعت و تهور' مورد نیاز ازسوی رقبای دیرین برای از سرگیری مذاکرات را ستود.
پاپ فرانسیس مستقیما به نام کشور خاصی اشاره نکرد، اما فحوای کلام وی، حمایت ازتوافق هسته ای ایران با گروه 1+5 وآشتی واشنگتن با کوبا را به همراه داشت.
وی گفت : وقتی کشورهایی که اختلافاتی با هم داشته اند، مسیر مذاکره را در پیش می گیرند، فرصت های جدیدی به روی همه گشوده می شود.
وی افزود: این اقدام مستلزم شجاعت و تهوری است که با عدم مسوولیت، برابری نمی کند و یک رهبر سیاسی خوب کسی است که با در نظر گرفتن منافع همگانی، فرصت را با گشاده رویی وعملگرایی غنیمت می شمارد.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    9 0
    مرد خدا