مهر نوشت: رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به درمان مجروحان حادثه‌ دیده، گفت: تنها حال دو مصدوم وخیم است.

دکتر سیدامیر محسن ضیائی با اشاره به سفر هیاتی از هلال‌احمر به مکه مکرمه، گفت: ما آمادگی کامل داریم که برای بررسی وضعیت به مکه مشرف شویم؛ ضمن اینکه تماس دائمی با هلال‌احمر عربستان داریم.

وی تاکید کرد: سفر هیاتی از هلال‌احمر ایران صرفاً برای نظارت بیشتر و همدردی با حادثه‌دیدگان و بازماندگان حادثه است، زیرا تیم هلال‌احمر در حال حاضر به بهترین شکل در حال خدمات‌رسانی در حادثه است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حضور تیم ۵۰۰ نفری هلال‌احمر در مکه، گفت: این ۵۰۰ نفر شامل پزشک، پرستار و عناصر پشتیبانی و امدادی هستند.

ضیائی ادامه داد: ما یک مرکز خدمات درمانی در مکه، یک درمانگاه موقت در منا، یک مرکز در مدینه داریم و در همه کاروان‌ها نیز پزشک حضور دارد.

وی تصریح کرد: طبیعی است در شرایط فعلی بیشتر نیروهای ما در منا و مکه هستند و مسائل درمانی و خدمات‌رسانی را بر عهده دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: مجروحان ما در مراکز درمانی هلال‌احمر و بیمارستان‌های سعودی بستری هستند که پس از درمان، به تدریج از تعداد آنها کاسته می‌شود.

ضیائی همچنین اضافه کرد: از میان مصدومان، هفت نفر نیاز به درمان بیشتری دارند. از این میان دو نفر وضعیت‌شان مناسب نیست که امیدواریم هر چه زودتر از وضعیت بحرانی خارج شوند. پنج نفر دیگر هم مشکلاتی نظیر شکستگی استخوان دارند.

وی با اشاره به مجوزی که برای سرکشی به بیمارستان‌های سعودی صادر شده، گفت: از امروز حدود ساعت پنج صبح به ما اجازه دادند که نیروهای امدادگر ما به بیمارستان‌های سعودی بروند و مصدومان ایرانی را شناسایی کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: ما همچنین اعلام کردیم که در داخل کشور آمادگی پذیرش مصدومان ایرانی و غیرایرانی را داریم.

ضیائی در پایان گفت: یکی از مشکلات ما مفقودینی است که به کاروان‌ها بازنگشته‌اند و معلوم نیست در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند، یا فوت کرده‌اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =