ایسنا نوشت:جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب دنبال تضعیف و از بین بردن فرهنگ استقامت و ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی‌ها هستند.

 سردار سید مسعود جزایری با تسلیت فاجعه مکه به مسلمانان جهان در بزرگداشت ایام دفاع مقدس گفت:در 31 شهریور سال 59 اتفاق بزرگی برای کشور و نظام روی داد و در شرایطی که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته و در حال گذراندن امور بود مورد هجوم نظامی قرار گرفت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد:با اینکه جنگ بر خلاف سرشت پاک و روح و فطرت انسان ها می باشد اما دفاع همواره مقدس است اگر چنین جنگی به ما تحمیل شد و روزهای خون و خونریزی، تخریب و مجروحیت و شهادت را شاهد بودیم ما جنگ را گرامی نمی داریم اما دفاع از اسلام و انقلاب مقدس است.

وی خاطرنشان کرد:جنگ تحمیلی و دفاع مقدس عبرت ها و درس های زیادی را برای ما به همراه داشت اولین موضوع علت جنگ تحمیلی علیه ایران بود از آن جایی که منطقه خاورمیانه و غرب آسیا از مهم ترین مناطق جهان به شمار می رود در رژیم سابق ایران از سوی قدرت های جهانی همچون آمریکا به عنوان یکی از مهره های منطقه کنترل و مهار می شد.

جزایری عنوان کرد:ایران در زمان طاغوت ابزاری برای چپاول منطقه محسوب می شد اما با پیروزی انقلاب حربه ای که از طریق یاران و اتحاد جماهیر شوروی به عنوان قطب مقابل طراحی شده بود فروریخت و سیاست خارجی امریکا با شکست مواجه گردید و بازوی قدرتمند آمریکا در منطقه از میان رفت.

وی افزود:این مساله شکست بزرگ و ضربه دردناکی برای غرب و قدرتهای جهانی بود از این رو امریکا و همپیمانانش تلاش کردند هر حربه ای را علیه ایران به کار بگیرند تا با انواع فشارها و تحریم ها نظام نوپای انقلاب را از میان ببرند.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در مورد اقدامات امریکا علیه ایران گفت:ایجاد ناامنی، اقدامات تروریستی و فعالیت های تجزیه طلبانه از جمله مواردی بود که امریکا برای نابودی نظام ایران به کار گرفت و حتی برژنیسکی مشاور امنیتی کارتر در این باره اعلام کرد استراتژی آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی باید تقویت دولت هایی باشد که توان انجام عملیات نظامی علیه ایران را دارند.

وی عنوان کرد:در باره جنگ تحمیلی علیه ایران نیز سندی در دست است که نشان می دهد ملاقات میان وی و صدام در اردن از تیر ماه سال 59 در جهت حمایت برای جنگ علیه ایران می باشد و در این باره مجله فیگارو از جریان جنگ عراق علیه ایران پرده بر می دارد.

جزایری تصریح کرد: همه اسناد و مدارک جنگ گویای این است که امریکا می خواهد جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد و اساس انقلاب را منحرف سازد و در واقع مقامات ایرانی و نحوه رفتارشان را مقصر اصلی جنگ جلوه دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا می خواهد ایران را به تسلیم در مقابل سلطه وادارد خاطرنشان کرد:استراتژی آمریکا در پس همه توطئه ها بازگرداندن وضعیت منطقه خاورمیانه در زمان طاغوت یعنی مهار و کنترل منطقه توسط دست نشانده هایش در ایران است.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد:ایران با سلطه کنار نیامد و پیام انقلاب به دلیل ایستادگی و مقاومت مردم ایران باقی ماند در این میان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق یک جنگ نیابتی به شمار می رفت که در راس طراحی و سیاست گذاری های آن امریکا قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد:طبق گفته افراد موثر رژیم بعث عراق جنگ علیه ایران به دلیل قطع نامه 1975 و یا صدها کیلومتر تسلط خاک ایران یا شط العرب نبود بلکه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی از اهداف دشمن در این جنگ بود چرا که ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) تصمیم به پایداری و استقامت داشتند و حاضر نبودند هویت و ناموس و ارزش های خود را از دست بدهند.

جزایری عنوان کرد:عده ای در خارج از کشور تلاش می کنند روحیه استقامت و استراتژی ایستادگی ملت ایران را زیر سوال ببرند باید در این باره هوشیار بود و از سابقه تاریخی استقامت درس گرفت.

وی در رابطه با دیگر عوامل عبرت زای جنگ تحمیلی علیه ایران گفت:معمولا جنگ های نظامی توام با جنگ های عملیاتی است و در جنگ نظامی دشمن همه توان و امکانات خود را به کار می برد همان گونه که در جنگ تحمیلی از همه سلاح ها و قدرت ها علیه ایران استفاده کردند اما امروز ما با جنگ نرم مواجه ایم.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد:دشمن در جنگ امروز چهار عنصر باورها، افکار، تغییر در رفتار و تغییر در ساختار را مورد نشانه قرار گرفته است و قصد دارد لطمات جبران ناپذیری را وارد کند ما باید از دفاع مقدس درس بگیریم تا اصل انقلاب را حفظ نمائیم.

وی اظهار داشت:مقاومت بر اساس فرهنگ اهل بیت(ع) سرلوحه حیات انقلاب اسلامی است و ما وظیفه داریم تا پای جان از انقلاب و اسلام ناب محمدی حفاظت کنیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =