هشدار برای مردم شهرهای بزرگ و صنعتی؛ در انتظار آلودگی هوا باشید

ایسنا نوشت: مدیرکل دفتر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از حاکمیت جوی آرام و پایدار و آسمانی صاف در اکثر نواحی کشور، کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی از روز شنبه و وقوع پدیده گرد و خاک در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

احد وظیفه گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد برق و وزش باد در شرق دریای خزر بویژه استان گلستان خواهیم بود.

به گفته وی در روزهای شنبه و یکشنبه، چهارم و پنچم مهر ماه، برای شمال غرب کشور افزایش ابر و در بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران پراکنده، گاهی توأم با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل دفتر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در دیگر نواحیِ کشور، جوی آرام و پایدار و آسمانی صاف حاکم خواهد بود، اظهار کرد: از روز شنبه، با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و به خصوص در شهرهای صنعتی، با کاهش کیفیت هوا روبرو هستیم.

وی همچنین افزود: طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به سبب وزش باد شدید، پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد که بویژه در شمال استان سیستان و بلوچستان - منطقه زابل طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران امروز، صاف، در بعدازظهر رشد ابر درارتفاعات با بیشینه و کمینه دمای 31 و 22 درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان این شهر در روزهای شنبه و یکشنبه، صاف، همراه با غبار صبحگاهی، در شهرهای شمالی رشد ابر در ارتفاعات و احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 30 و 21 درجه سانتیگراد خواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =