واحدمرکزی خبر نوشت: رئیس ائتلاف دولت قانون عراق خواستار واگذاری اداره مناسک حج به سازمان همکاری اسلامی شد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، نوری المالکی با صدور بیانیه ای درباره فاجعه روز گذشته در صحرای منا، تاکید کرد امور حج باید به سازمان همکاری اسلامی واگذار شود. 

المالکی همچنین خواستار تحقیق فوری درباره حادثه منا و بازخواست مسئولان این حادثه شد.
وی زورگویی و تکبر مقامات سعودی را در اداره امور حج محکوم کرد و افزود: شاهد خبر فاجعه مرگ صدها نفر از زائران بیت الله الحرام در زمان ادای مناسک حج و حضور در رمی جمرات بودیم که چند روز پس از فاجعه سقوط چرثقیل در مسجد الحرام رخ داد. تکرار این حوادث در مناسک حج و تعداد زیاد قربانیان دلیل قطعی بر بی کفایتی برگزارکنندگان مناسک حج است.
نخست وزیر سابق عراق خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی و اداره مناسک حج به سازمان همکاری اسلامی واگذار شود تا برگزاری مناسب مناسک حج و حق همه مسلمانان برای شرکت در این مراسم به دور از موضع گیری های سیاسی تضمین شود و این حوادث بار دیگر تکرار نشود.
نوری المالکی افزود: برخورد حاکمان حجاز با مناسک حج بر اساس مسایل سیاسی و تحریم و محروم کردن شهروندان بعضی از کشورها از ادای مناسک حج دلیل دیگری برای اثبات این مسئله است که مقامات رسمی شایستگی و توانایی نظارت بر چنین مراسم بزرگ اسلامی را ندارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مری US ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    3 1
    این هنوزم روش میشه حرف بزنه؟