ایسنا نوشت:رییس مجلس خبرگان رهبری با انتشار پیامی با تسلیت و محکوم کردن مسوولان سعودی در حادثه تلخ منا خواستار موضع گیری مناسب از سوی سران کشورهای اسلامی و تدبیر آنان برای اداره صحیح و کارآمد حرمین شرفین شد.

 در پیام آیت الله محمد یزدی آمده است: در مراسم حج امسال شاهد حوادث ناگواری هستیم که امنیت حجاج بیت الله الحرام را تهدید می کند؛ در تازه ترین فاجعه که در سرزمین منا رخ داد حاجیان زیادی از کشورهای اسلامی از جمله کشورمان یا جان خود را از دست دادند و یا زخمی و مجروح شدند.

در این پیام تاکید شده است: بروز حوادث روزهای گذشته در سرزمین وحی، حکایت از بی کفایتی و بی تدبیری مسوولان عربستان سعودی در اداره و مدیریت برگزاری حج ابراهیمی دارد.

رییس مجلس خبرگان رهبری افزوده است: ضرورت پیگیری جدی موضوع و پذیرش مسوولیت سهل انگاری و سوء مدیریت کسانی که خود را خادم الحرمین می نامند اما به جای تأمین امنیت مسلمین در موسم حج با دخالت های نابجا در امور سایر کشورهای اسلامی به ویژه یمن مظلوم و حمایت از گروه های تندرو و افراطی چهره اسلام را مشوه کرده و مسلمانان را در بحرین، عراق و سوریه به خاک و خون کشیده و بذر عداوت، دشمنی و ناامنی را در منطقه می کارند بر کسی پوشیده نیست.

یزدی در این پیام ضمن تسلیت و همدردی با تمام خانواده ها و بازماندگان این فجایع و طلب غفران الهی برای جان باختگان و آرزوی شفا و بهبودی برای مجروحان این حادثه دردناک به ویژه خانواده ها و آسیب دیدگان کشورمان، از سران کشورهای اسلامی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی خواست علاوه بر محکومیت رژیم آل سعود، با توجه جایگاه و عظمت حرمین شریفین برای اداره صحیح و کارآمد آن تدبیری شایسته بیندیشند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =