تابلوی ۱۵ میلیون دلاری دزیده شده پیکاسو به خانه بازگشت

مهر نوشت: تابلویی از پیکاسو که از موزه دزدیده شده بود به پاریس بازگشت.

 تابلوی ۱۵ میلیون دلاری پابلو پیکاسو پس از طی مسافتی طولانی و غیرمعمول در موزه پاریس به نمایش درآمد.

«آرایشگر» که بیش از یک دهه پیش از محل نگهداری‌اش در فرانسه سرقت شده بود و سال پیش از بلژیک در قالب یک بسته کریسمس ۳۷ دلاری به نیویورک رفته بود، دوباره به جایگاه اصلی‌اش بازگشت.

تابلوی پيکاسو ۱۴ سال پس از سرقتش به فرانسه بازگشت. مقامات آمریکایی اعلام کردند این نقاشی بی‌نظير را در یک بسته پستی که از سوی مردی بلژیکی به این کشور ارسال شده بود، یافته‌اند. این نقاشی ۱۴ سال پيش از موزه ملی هنر مدرن در پاریس دزدیده شده بود.

این تابلو دیروز با حضور یکی از مقامات برجسته دولت فرانسه و سفیر آمریکا در مرکز پمپیدوی پاریس به نمایش درآمد.

این که تابلو چگونه دزیده شده هنوز به صورت یک راز باقی مانده است. این اثر که ابعادی کوچک دارد سال ۱۹۱۱ کشیده شده و در جریان این دزدی اندکی آسیب دیده و باید ترمیم شود.

اولیور پیکاسو نوه نقاش بزرگ یافتن این تابلو را برای تاریخ هنر مهم خواند و گفت: وقتی شنیدم این تابلو پیدا شده یکی از بهترین لحظات زندگی‌ام را تجربه کردم.

فلور پلرین وزیر فرهنگ فرانسه پنج شنبه بازگشت این اثر هنری به پاریس را رویدادی شاد خواند که بر نقطه تاریک دزدی هنری در این مورد پایان گذاشت. او دزدی آثار هنری عراق و سوریه را نیز محکوم کرد و گفت: مبارزه با دزدی آثار هنری که رفتاری سیستماتیک و سازمان دهی شده است و در مورد گروه داعش در برخورد با آثار عراقی و سوری نیز می‌بینیم نیاز به عزم جدی دارد. وی گفت می‌دانیم این گروه آثار با ارزش را از طریق سایت‌های آنلاین به فروش می‌رسانند.   

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =