تسنیم نوشت: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید در این زمان به صحنه بیایند و با تشکیل مجمع بزرگ اسلامی نسبت به مدیریت حج و حجاج فکری کنند و حج باید زیر نظر مجموعه کشورهای اسلامی مدیریت شود.

حجت الاسلام سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حوادث اخیر در حج ابراهیمی و بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج، اظهار داشت: متاسفانه جریانات و حوادثی که طی سال‌های اخیر علی الخصوص در حج امسال اتفاق افتاد بی لیاقتی سعودی‌ها را نشان داد.
وی افزود: دولت عربستان موظف است که امنیت حجاج را در این ایام برقرار کند اما بی تدبیری و بی لیاقتی حاکمان آل سعود و همچنین خادمین الحرمی خوشبختانه به خوبی نشان داده شد که آنها لیاقت این موضوع را ندارند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تاکید کرد:جهان اسلام باید برای مسئله حج تدبیری باندیشد و مجموعه ای از کشورهای جهان اسلام مسئله حج را زیر نظر بگیرند، کشورهای اسلامی باید در این زمان به صحنه بیایند و با تشکیل مجمع بزرگ اسلامی نسبت به مدیریت حج و حجاج فکری کنند.
تقوی افزود: حج باید زیر نظر مجموعه کشورهای اسلامی مدیریت شود زیرا حج صرفاً مربوط به عربستان نیست و آنها نیز طی این چند سال اخیر نشان دادند که لیاقت برگزاری این برنامه‌ها را ندارند.
وی تصریح کرد: سعودی‌ها همه امکانات خود را صرف تروریست‌ها و فتنه در کشورهای اسلامی منطقه کرده و کشورهای اسلامی را به جان هم انداخته است.
قائم مقام جامعه روحانی مبارز عربستان را مرکز فتنه در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: آواره شدن مردم سوریه، یمن، عراق عامل اصلی‌اش عربستان سعودی است که با حمایت از تروریست‌های وهابی و تکفیری به نا امن کردن منطقه دست زده است.
تقوی تصریح کرد: حاکمان آل سعود افرادی جاه طلب و خودخواه هستند که به مردم خود نیز رحم ندارند، آنها با تشکیل حکومت وهابی کمر به کشتار مردم منطقه بستند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =