امید نوروزی می گوید انتخاب احد پازاج به عنوان سرمربی تیم ملی اشتباه بود و حالا تصمیمی بزرگ گرفته شده که خواستند بنا برگردد.

 

ایسنا نوشت:امید نوروزی درباره آخرین وضعیت خود در آستانه بازگشت به کشتی، اظها‌ر کرد: پس از مسابقات انتخابی تیم ‌ملی و اتفاقات ناخوشایندی که رخ داد و در نهایت به محرومیتم منجر شد، تمریناتم را به صورت منظم پیگیری کردم تا از آمادگی بدنی دور نمانم. همچنین با تیم بیمه رازی برای حضور در لیگ کشتی قرارداد بستم تا بتوانم در لیگ نیز حضور پیدا کنم که البته فدراسیون با حضور من و دیگر کشتی‌گیر‌ان تیم ‌ملی در لیگ مخالفت کرد. خود را برای حضور در بازیهای ارتش‌های جهان که قرار است در کره جنوبی برگزار شود، آماده می‌کنم و 10 روز دیگر به این ر‌قا‌بتها اعزام خواهیم شد.

دارنده مدال طلای المپیک لندن درباره عملکرد ضعیف تیم ‌ملی کشتی فرنگی در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی جهان، ا‌ضافه‌ کرد‌: خودتان دیدید که تیم قهرمان جهان را به چهارم دنیا رساندند و این نشان از عملکرد ضعیف کادرفنی تیم ‌ملی دارد. کشتی‌گیر‌ان ما در 10 - 15 ثانیه پایانی در حالی که از حریفان خود جلو بودند، کشتی را واگذار کردند که این موضوع جای بحث و بررسی جدی دارد. متاسفانه ما در مسابقات جهانی اصلا در کنار تشک کوچینگ نداشتیم و مربیان تیم ‌ملی هیچ کدام نمی‌توانستند به خوبی کشتی‌گیر‌ان را هدایت کنند. سال گذشته هم اگر من خودم را جمع و جور نمی کردم در دور دوم و سوم اوت شده بودم، چرا که هیچ ارتباط احساسی و دوستی بین کادرفنی تیم ‌ملی و کشتی‌گیر‌ان برقرار نبود. حمید سوریان که راحت هر ساله همه کشتی‌گیر‌ان را شکست می‌دهد و قهرمان جهان می‌شود اصلا روی اعصاب خود در مسابقات امسال تمرکزی نداشت و کاملا آشفته به نظر می رسید که همین امر به عملکرد ضعیف کادرفنی و ارتباط ضعیف میان آنها و کشتی‌گیر‌ان باز می‌گردد.

وی افزود: زمانی که محمد بنا تیم را رها کرد و رفت نباید تیم قهرمان المپیک را به هر کسی می دادیم. باید چهار پیشکسوت، مدیر و رییس فدراسیون می‌نشستند و بهترین گزینه ممکن را پس از بحث و بررسی گزینه‌های مختلف انتخاب می‌کرد‌ند. ما نفرات بسیار بهتری از مجموعه کادرفنی فعلی در کشتی فرنگی داشتیم. مثلا حسن رنگرز می‌توانست به عنوان سرمربی به تیم ‌ملی خدمت کند، چرا که او از افتخارآفرینان کشتی ایران است و نفراتی همچون اسفندیاری‌فرها، حضرتی و نوربخش نیز می‌توانستند به عنوان کمک در کنار او باشند تا تیم ‌ملی کشتی فرنگی به این حال و روز نیفتد. کار ما نسبت به تیم‌های دیگر صد پله بیشتر است، چرا که تیم ‌ملی کشتی فرنگی ایران متلاشی شده است و وضعیت روانی ملی‌پوشان افتضاح است.

نوروزی در ادامه  درباره دعوت فدراسیون کشتی از محمد بنا برای به دست گرفتن سرمربیگری تیم ‌ملی کشتی فرنگی، خاطر‌ نشان کرد: دست فدراسیون کشتی درد نکند که از او دعوت به عمل آورد تا در این 10 - 11 ماه مانده به المپیک بیاید و تیم را جمع و جور کند. ما فرصت بسیار کمی در اختیار داریم و باید خیلی زودتر تمرینات از سر گرفته شود و وضعیت روحی - روانی تیم نیز بهبود پیدا کند، چرا که اگر این اقدامات صورت نگیرد نمی توانیم به کسب مدال در المپیک خوش بین باشیم. به‌ هر‌ حال دست شورای فنی و رییس فدراسیون درد نکند که در این اوضاع و احوال تصمیم بسیار جدی گرفته‌اند و بنا را دعوت کرده‌اند تا به تیم ‌ملی باز گردد. از آنها می‌خواهم حالا که او را می آورند در کنارش باشند و همه جوره از او حمایت کنند. بنا علاوه بر این که کوچینگ خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند در مسابقات مهم بهترین راهنمایی‌ها را به کشتی‌گیر‌ان کند، بودنش از لحاظ روحی - روانی به تیم ‌ملی کمک زیادی خواهد کرد. متاسفانه برخی به او برچسب این که گلخانه‌ای کار می‌کند را زده‌اند، اما به طور مثال نفر دوم من در تیم ‌ملی محمد پاپی بود که بنا او را پنج بار به قهرمانی آسیا برد، اما هر پنج بار اوت شد. خب وقتی این نتایج را می دید می‌گفت من چطور می‌توانم به این کشتی‌گیر اعتماد کنم و او را به مسابقاتی همچون جهانی اعزام کنم. یا وقتی می دیدید که کشتی‌گیر‌ان در جام یادگار امام (ره) کنار می‌روند مسلم بود که نمی‌توانست به آنها اعتمادی داشته باشد، اما یکسری کارشناسان در کشتی حضور دارند که ادعایشان می‌شود که 30 سال کار کارشناسی کرده ‌اند اما نمی‌توانند تحلیل درستی از مسائل داشته باشند و دست به انتقادات ناعادلانه می‌زنند.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    15 37
    نوروزي بهتراست بجاي تجزيه وتحليل مربيان،درجهت خودسازي خويش وپرهيزازحواشي،بكوشد.آقاي بناهم اگربيايد،بعيداست بي اخلاقي هاي امثال نوررزي راتحمل كند!
  • محمدعلی RO ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    45 6
    واقعا متاسفم برای شما با این تیتر زدن مسخرتون. در مورد اونایی که چوب برای کشتی فرنگی کشیدن و به این روز بد انداختنش چیزی نمیگید.انوقت درباره قهرمان جهان و المپیک اینطور تیتر میزنین؟