ایرنا نوشت: خبرگزاری روسی اسپوتنیک دریک گزارش ویژه با موضوع خاندان سعودی وبمباران یمن مستند به اطلاعات یک نویسنده آمریکایی، نوشته است : اعضای خاندان حاکم برعربستان یکی ازمنحرف ترین خانواده های روی کره زمین یعنی فاسد، حریص، خودکامه ودیکتاتور هستند.

اسپوتنیک نوشت: درصنعا پایتخت یمن درنتیجه حملات هوایی سعودی ها حداقل20 نفر جان خود را از دست دادند.شمار زخمی ها بیشتر است و بمب ها که در منطقه مسکونی منفجر شده است چندین خانه را ویران کرد و پزشکان محلی اطلاع می دهند که اکثر قربانیان از ساکنین غیر مسلح هستند. 
«ولید الحیات» ساکن نزدیک محل انفجار بمب های عربستان درمصاحبه با راشا تودی گفت : انفجار دقیقا پشت هتل صورت گرفت و به خانه مسکونی و ساختمان مدرسه آسیب رساند. خانه به شدت ویران شده وافراد پناه گرفته درزیرزمین کشته شدند. آیا حوثی ها درآنجا مخفی شده بودند؟ یا اسلحه پنهان کرده بودند؟ البته که نه. این اواخر حملات هوایی به مناطق مسکونی صورت می گیرد واهداف به صورت تصادفی انتخاب می شوند. این حمله یکی از این اتفاقات بود. 
اسپوتنیک ادامه داده است : هدف اعلام شده حملات هوایی، نابودی مواضع شبه نظامیان حوثی است. بمباران ها به رهبری عربستان شش ماه پیش آغاز شد که بخش اعظم یمن ویران شده است. ضمنا سعودی ها اقداماتی ترتیب می دهند. اعضای خانواده پادشاهی نامه ای با درخواست عزل پادشاه وجایگزینی ولیعهد را دست به دست می کنند. 
دراین نامه آمده است : چگونه توانستیم موافقت کنیم درعملیات های نظامی حضور یابیم که عواقب خطرناک آنها همانند تجاوزبه عراق یا جنگ در سوریه و یمن غیر قابل ارزیابی است؟ و درزمینه وخیم شدن اوضاع اقتصادی و سیاسی، افت شدید بهای نفت و رشد قرض دولتی. ما از تمامی پسران پادشاه «عبدالعزیز» می خواهیم که جلسه اضطراری خانه پادشاهی را تشکیل دهند. باید پادشاه بی کفایت سلمان بن عبدالعزیز وولیعهد عجیب وخودستا «محمد بن نایف» و جانشین ولیعهد «محمد بن سلمان» دزد عزل شوند. 
اسپوتنیک افزوده است: در این نامه به پادشاه عربستان سعودی اشاره شده است که از ژانویه سال جاری وقتی که برادرش «عبدالله» فوت کرد، رهبری کشور را برعهده دارد. سخن درباره محمد بن نایف ولیعهد وپسرپادشاه هم هست. هر دو آنها مقام های بلند مرتبه ای در دولت عربستان سعودی دارند و مسئولیت آن تصمیماتی را برعهده گرفته اند که به افت شدید بهای نفت و جنگ در یمن مربوط می شود. 
به عقیده «کولین کول» نویسنده کتاب «صادرات دموکراسی آمریکایی» اختلاف نظر ها درکاخ سعودی ها به چندین دلیل است. 
اومی گوید: نخست کم شدن هزینه هایی است که در دولت صرف می شود. هرچند صندوق های ذخیره دارند، اما از طرف دیگر مجبورند تقریبا 10 درصد این ذخیره ها را در شش ماه خرج کنند. این پول ها برای جنگ گرانبها، خرید مهمات بی شمار، اسلحه، فنآوری ازایالات متحده، بریتانیا وسایر کشورها صرف شده است. بهای نفت از120دلار به کمتر از50 دلار به ازای هر بشکه رسیده است. اعضای خانواده سلطنتی تاکید می کنند که این امر اقتصاد عربستان سعودی را در هم می شکند. 
خانواده سلطنتی اسراف می کند و این موضوعی ایده آل برای روزنامه های زرد است. ماه ژوئیه یک ساحل شنا را در فرانسه مخصوصا برای رهبر عربستان سعودی بستند. پادشاه سلمان ضمن سفر به واشنگتن هتل مجللی را به طور کامل اجاره کرد. چرا دولت سعودی این گونه آشکارا پول ها را خرج می کند؟ 
اگر درآمد سالانه شما 10میلیون دلار است وکس دیگری 20 میلیون دلار درآمد دارد، شما فکرمی کنید بدتر زندگی می کنید. مسئله ما حرص وطمع باورنکردنی است که اعتبار کل سلسله سلطنتی را خراب می کند. می توان در این نامه مسائل مذهبی را هم مشاهده کرد اما این سخنان نخبگان پادشاهی است. آنها همواره از زبان مذهبی وایرادگیر استفاده می کنند. اما درهر صورت این یکی از منحرف ترین خانواده ها روی کره زمین یعنی فاسد، حریص، خودکامه و دیکتاتور است. 
49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد A1 ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    3 1
    لعنت بر آل سعود و به قول امام خميني تروريست بالذات
  • سامی A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    5 14
    اختیار دارین رسانه روسی،پوتین و مدودف شما در یه انتخابات صوری و مسخره جای همو عوض میکنن و بازی مردم سالاری رو جلوی چشم جهانیان به نمایش ميذارن و لی در باطن یه حکومت دیکتاتوری قالتاق و هفت خط و عقب مانده که تحمل حرف هیچ مخالفی رو ندارن و همه دارایی و ثروت کشور رو در قبضه خودشون و اطرافیانشان در ميارن حتی زن پوتین هم بعد از 35سال نمیتونه شرایط رو تحمل کنه و طلاق ميگيره
  • علی A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    3 49
    روسیه خودش کثیف ترین و فاسدترین کشور دنیا هست. یک نگاه به اوکراین و ... بندازین