ایرنا - مجتهد کاربر معروف اینترنتی که پشت پرده های آل سعود را در پایگاه خود در توئیتر فاش می کند، ساعاتی بعداز حادثه مصیبت بار روز پنجشنبه هنگام رمی جمرات در منا گوشه هایی از ناتوانی ها و کوتاهی های آل سعود در این فاجعه را فاش کرد.

به گزارش ایرنا، مجتهد در پایگاه خود در توئیتر نوشت: از روز چهارشنبه تا پنجشنبه در ایستگاه قطار ویژه حمل حجاج ازدحامی بزرگ وجود داشت.
وی به نقل از « منابعی که در قلب این حادثه بوده اند»، افزود: در یک افتضاح حرکت قطار، حجاج مجبور شدند ساعت ها در ایستگاه قطار در انتظار بمانند، این انتظار با افزایش بیشتر تعداد آنان ادامه یافت اما خبری از قطار نشد و همین افتضاح موجب وقوع حادثه در منا شد.
این کاربر افشاگر خاطرنشان کرد: بعداز تاخیر چهارساعته قطار در طول شب و انتظار طولانی حجاج در ایستگاه قطار و افزایش لحظه به لحظه تعداد آنان ، صف های بسیار طولانی در خارج از ایستگاه قطار تشکیل شد.
مجتهد تصریح کرد: هنگامی که قطار بعداز تاخیر چند ساعته به ایستگاه رسید، حجاج با عجله و شتاب سوار قطار شدند اما با وجود بسته شدن درها قطار به حرکت در نیامد.
وی نوشت: حجاج که داخل قطار متوقف شده گرفتار شده بودند و درها هم باز نمی شد، وحشت زده فریاد می زدند، تعدادی از هوش رفته بودند اما مشکل این بود که احدی نمی توانست حرکت و یا فرار کند.
مجتهد تاکید کرد که همین حادثه قطار کافی بود که حجاج بخواهند با هجوم خود را به منا برای رمی جمرات برسانند و این فاجعه دردناک رقم بخورد.
درحادثه مرگبار که صبح امروز در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد تاکنون 1200 نفر از زائران خانه خدا کشته و حدود 1500 نفر مجروح شدند که در این میان 95 کشته و150 مجروح از هموطنان ایرانی هستند.

این درحالی است که مقامات غیر سعودی رقم جان باختگان را 800 نفر و مصدومان را1000 نفر اعلام کردند.
مقامات سعودی که تلاش دارند مسبب این حادثه را حجاج معرفی کنند، تعداد کشته ها و زخمی های این فاجعه دردناک را 800 و یک هزار تن اعلام کرده اند.
روزنامه لبنانی الدیار هم علت این فاجعه را حرکت کاروان سلمان بن عبدالعزیز جانشین ولی عهد و وزیر دفاع سعودی اعلام کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر اوغلی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    38 17
    پدر و مادر من چه گنهای کردن که باید الان تو دلهره باشن.. 70سال زحمت کشیدن بره مکه.. الان قسمتشون شده..120میلیون تومان خرج مکشون شده تا الانلازم به ذکر است که فیش تمتع رو ازاد خریدیم نه اینکه قبلا ثبت نام کرده باشن چند میلیونی هم دوباره خرج داره.. اونا دارن اونجا از دلهره میمیرن و ما هم اینجااااااااااااااااا..... خیلی هاالان میان میگین که اون خرج نبرین مکه بیارین بدین فقیر فقراااااااااااااااااااااااا.. ولی از 12 سالگی کار کرده به عشق مکه....چه جوری بگم نرووووووووووووووو..... من پسرش هستم هنوز مجردم.. ولی گفتم هر کی عشقی داره یکی عشق انتالیا.. خارج..ماشین.. اینم عشق کربلا و مکه.... ولی الان چراباید این رفتار باهاشون بشه؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
      4 0
      واقعا حق داری بابای منم الان اونجاست درکت میکنم
    • بی نام DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
      3 0
      امیر اوغلی تعجب میکنم تو یه بار حرف درست و حسابی و قابل قبول زدی
  • بی نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    25 8
    باید مدیریت مراسم حج رو از سعودی بگیرن و یک هیئتی از همه کشورهای اسلامی مسئول این کار بشه