تاکید ظریف بر استفاده از راه حل سیاسی برای حل بحران منطقه

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در دیدارخانم رتنو مرسودی وزیر امورخارجه اندونزی در خصوص حل بحران منطقه خاورمیانه بر ضرورت استفاده از راه حل سیاسی با حضور همه کشورها و طرفهای ذیربط تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی روز چهارشنبه به وقت محلی در نیویورک در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات کردند و در خصوص مسائل دوجانبه و ضرورت گسترش روابط فی مابین و همچنین همکاری برای حل مشکلات منطقه ای خاورمیانه از جمله بحران سوریه و حل مشکل آوارگان سوری تبادل نظر به عمل آوردند.

ظریف اظهارکرد که جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه یک طرح اقدام 4 مرحله ای ارائه داده است.

**توافق هسته ای گام مهمی در راستای صلح بین الملل است
خانم رتنو مرسودی وزیر امورخارجه اندونزی نیز در این دیدار حصول توافق میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 را گام مهمی در راستای صلح و امنیت بین الملل دانست و علاقه مندی کشورش را نسبت به اجرای توافقات اعلام کرد.
استفاده از ظرفیت های ایران و اندونزی برای حل مسائل منطقه ای، ضرورت گسترش روابط دوجانبه، حمایت از یکدیگر در محافل بین المللی و تبادل هیات های سیاسی عالی رتبه شامل سفر قریب الوقوع وزیر امورخارجه اندونزی به تهران و نیز سفر رییس جمهور اندونزی در آینده نزدیک به جمهوری اسلامی ایران از جمله مواردی بود که در گفت و گوهای فی مابین وزرای امورخارجه ایران و اندونزی مطرح شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =