ایرنا - روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' با یادآوری لغو تحریم های اروپا علیه ایران نوشت: اروپا تحریم های خود علیه ایران را حذف و آن را برضد اسرائیل (رژیم صهیونیستی) اعمال می کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ایل جورناله نوشت: اتحادیه اروپا تحریم ها را از ایران حذف می کند و آن را بر روی اسرائیل می گذارد؛ ایران همواره مشروعیت بیشتری پیدا کرده درحالیکه اسرائیل درحال از دست دادن مشروعیت است، تجارت با ایران همچنان افزایش پیدا می کند، درحالی که تجارت با اسرائیل کاهش می یابد.
این روزنامه افزود: بدین ترتیب در هفته ای که در آن دادگاه اروپا در لوکزامبورگ، تحریم های اصلی علیه شرکت آلومینیوم سازی ایرانی (Iralco) را حذف می کند. اتحادیه اروپا نخستین تحریم های خود را علیه اسرائیل اعمال می کند که شامل برچسب گذاری محصولات اسرائیل که از کرانه باختری به اروپا صادر می شود، است. تحریم هایی که از اول ماه اکتبر(9مهر) به اجرا گذاشته خواهد شد.
بر اساس این گزارش، یک منبع اروپایی به رادیو نظامی اسرائیل گفت که این نخستین گام اروپا محسوب می شود و این تحریم ها می توانند سالانه 150 میلیون یورو به اسرائیل ضرر بزند.
این روزنامه ایتالیایی نوشت: محصولات شهرک نشینان کرانه باختری نه فقط بخاطر نمادهای سیاسی بلکه برای اینکه شرکت های اسرائیلی در اراضی (اشغالی) مانند 'Oppenheimer', 'Super Class' ، 'Shamir Salads', 'Golan Heights Dairies', 'Ahava', 'Hlavin', 'Beitili' ، 'Barkan Brackets بخش مهمی از اقتصاد اسرائیل به شمار می روند ، برچسب گذاری می شوند .
این اقدام که در نامه ای به امضای 16 وزیر خارجه اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا رسیده است گامی مهم برای اجرای کامل سیاست اتحادیه اروپا در قبال دفاع از راه حل دو دولت بشمار می رود.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی این تصمیم دیپلمات های اروپایی را که با صدور قطعنامه ای روز 11 سپتامبر در پارلمان اروپا به تصویب رسید، رد کرد و اظهار داشت:' می دانیم در گذشته وقتی اروپا محصولات یهودیان را برچسب زد، چه اتفاقی افتاد. '
وی مدعی شد: 'ریشه های جنگ، اراضی (اشغالی) و یا شهرک سازی نیست . این منطق (برچسب گذاری محصولات یهودیان) به زیان صلح است و آن را ترویج نمی کند.'
ایل جورناله افزود: اگر اروپا کالاهای شهرک نشینان اسرائیلی را برچسب گذاری کند، برای شرکت های اسرائیل رسیدن به نقاط فروش خارجی همواره دشوارتر خواهد شد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گزارشی که تاکنون سری نگه داشته شده بود ، هزینه ناشی از بایکوت محصولات اسرائیل را برآورد کرد. به عقیده « یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، اقتصاد اسرائیل در صورت بایکوت محصولات آن می تواند تا بیش از 10 میلیارد دلار در سال زیان بدهد و شاغلین بسیاری بیکار شوند.
این روزنامه نوشت: صادرات محصولات کشاورزی کرانه باختری که یکی از مجاری تنفسی صنعت کشاورزی اسرائیل محسوب می شود، تاکنون کاهش چشمگیری داشته است.
'داوید الهایان' رئیس شورای منطقه ای کرانه باختری رود اردن اظهار داشت: ' امروز دیگر چیزی به اروپا نمی فروشیم. در آلمان سوپرمارکت های زنجیره ای kaiser سه سال است محصولات اسرائیلی کرانه باختری را نمی فروشند'.
'وارد کنندگان اروپایی به شرکت بزرگ میوه 'Edom' اسرائیل گفته اند دیگر نمی توانند محصولات آنها را بفروشند. یک خریدار اروپایی گفته است با اینکه یک بایکوت رسمی وجود ندارد اما همه از فروختن میوه های اسرائیلی می هراسند.'
اتاق فکر شورای روابط خارجی اروپا که پیشنهادات خود را هر روز روی میز قانونگذاران اروپایی قرار می دهد ، پیشنهاد تحریم بانک های اسراییلی را نیز داده است .
پایگاه اینترنتی 'سازمان نظارت بر حقوق'، با انتشار فهرستی از محصولات اسراییلی از مردم ایتالیا برای بایکوت این کالاها به عنوان سلاحی جهت رسیدن به پایان اشغال سرزمین های فلسطینی دعوت کرده است. دراین سایت ایتالیایی از عموم دعوت شده است از خرید محصولاتی که بارکد آن با 729 آغاز می شود، پرهیز کنند زیرا اغلب این محصولات ساخت اسراییل هستند.
در این سایت فهرستی از مارک های مختلف اسراییلی که در زمینه محصولات کشاورزی،میوه و سبزیجات فعالیت می کنند از جمله Carmel ، Jaffa ، Kedem ، Coral ، Dana ،Agrofresh ،Top ، Jordan Valley ، Holyland منتشر شده است.
همچنین به سایر مارک های اسراییلی که به تولید مواد غذایی، نوشیدنی ، بیسکویت و لوازم بهداشتی می پردازند، نظیر Beigel، Sabra ، Osem ، Dagir ، Amba، Green Valley ، Tivall ، Epilady Ahava اشاره شده است.
این سایت ایتالیایی سپس به مارک های بزرگ اروپایی و آمریکایی اشاره کرد که به نوعی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و از حامیان آن بشمار می روند و از مردم خواست تا اینگونه کالاها را نیز بایکوت کنند.
این کالاها شامل نشان های تجاری معروف مانند کوکاکولا و زیرمجموعه های آن (که از سال 1966 رژیم صهیونیستی را حمایت می کند) و همچنین نشان های تجاری DANONE ، Nestle ، L'Oréal ، LEVI STRAUSS JEANS ، CELIO، TIMBERLAND، NOKIA, DELTA, DISNEYLAND، MC DONALD'S ، CATERPILLAR می شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =