خاتمی:دشمن در حال خسته نشان دادن مردم است / آمریکا به دنبال رابطه با ایران نیست؛ در پی سلطه است

تسنیم نوشت: خطیب موقت نماز جمعه تهران نفوذ فرهنگی دشمن را بسیار خطرناک دانست و گفت: دشمن از طریق این نفوذ ضربه کاری به ملت وارد کرده و آنها را از درون تهی و متلاشی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی امروز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با خبرگان اظهارداشت: از زمان تحقق برجام تاکنون مقام معظم رهبری رهنمودهای ویژه‌ای در این خصوص داشتند که اساسی‌ترین فرمایشات ایشان در دیدار باخبرگان رهبری بود.

وی ادامه داد: ایشان در مناسبت‌های مختلف به تشریح سخنرانی خود پرداختند که روح کلی آن این بود که دشمن در پی نفوذ به کشور است و دزدی را که مردم سی و چند سال پیش از در بیرون کردند امروز قصد دارد از دروازه برجام وارد شود.

خاتمی تصریح کرد: البته مقام معظم رهبری و مسئولان هرگز اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکا در پی نفوذ فیزیکی و فرهنگی است گفت: در دوره اصلاحات ایران در آمریکا دفتر حافظ منافع ایران را دایر کرد، رئیس دولت اصلاحات به مقام معظم رهبری پیشنهاد کرد که دفتر حافظ منافع آمریکا را نیز ما در ایران دایر کنیم، اما آقا فرمودند اجازه نمی‌دهیم. رئیس دولت اصلاحات گفت ما دفتر داریم اما آقا فرمودند دفتر را تعطیل کنید.

خاتمی با تاکید بر اینکه دشمن در عرصه خارجی در پی این است که فرش را از زیر پای مردم بکشد، افزود: پیام و فرهنگ ایران اسلامی جای پای خود را در کشورهای دیگر باز کرده است و هرکجا که زمینه فراهم و فضا باز شود فرهنگ ایران در آنجا مطرح خواهد شد و دشمن در پی این است که جلوی این نفوذ را بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمن گفت: رهبری معتقدند که نفوذ سیاسی و امنیتی دشمن خطرناک است اما مسئولان با تدابیری که می‌اندیشد در مقابل این نفوذ می‌ایستند. نفوذ اقتصادی نیز خطرناک است و آن هم راه درمان دارد و درمان آن اقتصاد مقاومتی است اما آنچه که از همه خطرناکتر است نفوذ فرهنگی است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: نفوذ فرهنگی ضربه کاری است که ملت را از درون تهی و متلاشی می‌کند و باید دانشگاه‌ها راه‌های این نفوذ را ببندند.

خاتمی راه‌های نفوذ فرهنگی را در دو عرصه باورهای اعتقادی و در عرصه‌های سیاسی دانست و گفت: باید در این خصوص هوشیاری داشت و راه‌های نفوذ دشمن را بست.

وی به اصولی که عرصه سیاسی را هدف قرار گرفته اشاره کرد و گفت: اصل استقلال یکی از این اصول است که دشمن اگر وارد این حوزه شود وارد خطرناکترین حوزه شده است، در قطعنامه‌ای که تصویب شده به مسائل موشکی ما نیز اشاره شده است. دشمن قصد دارد در خصوصی‌ترین مسائل فضولی کند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به تئوریزه کردن بندی به نام تعامل با دنیا اشاره کرد و گفت: دشمن طوری وانمود کرده که جمهوری اسلامی با هیچ کشوری تعامل ندارد و برجام روزنه‌ای است برای تعامل با دنیا.

خاتمی تاکید کرد: ما فقط با دو کشور تعامل نداریم اولی رژیم منفور صهیونیستی و دومی آمریکا که تعامل ما با آنها مشروط خواهد بود و تا زمانی که آنها آدم نشوند این رابطه برقرار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما از ابتدای انقلاب با دنیا ارتباط داشتیم و داریم منتهی به استثنای آمریکا و اسرائیل گفت: آمریکا با ما در پی رابطه نیست بلکه در پی سلطه است امام و مقام معظم رهبری در مقابل این موضوع ایستاده‌اند منتهی برخی متوجه نیستند.

خاتمی با بیان اینکه هنوز نگاه آمریکا به ما نگاه ارباب و رعیتی است، گفت: اصل بدبینی و نفرت به بیگانگان یکی دیگر از اصول اعتقادی ماست اگر در برجام به نتیجه رسیدیم همچنان شعار مرگ بر آمریکا ترک نخواهد شد زیرا این شعار یکی از اصول اعتقادی برای ما محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آمریکایی‌ها در پی این هستند که تحریم‌های اقتصادی حل شد به سراغ تحریم‌های حقوق بشری بروند و این خوشبینی بی‌جایی است که برخی‌ها به آمریکا دارند.

 خاتمی یکی دیگر از اصول انقلابی ما را اصل ما می‌توانیم نامید و گفت: آنها اینچنین القاء می‌کنند که اگر برجام اجرایی شود تمام مشکلات ما حل خواهد شد اما اگر اجرایی نشود زندگی در ایران سخت است.

وی یکی دیگر از اصول را اصل خستگی ناپذیری دانست و گفت: دشمن در حال خسته نشان دادن مردم است ولی ما در 8 سال دفاع مقدس نشان دادیم که ما تا آخرین نفر در مقابل دشمن می‌ایستیم و هرگز خسته نخواهیم شد.

خطیب نماز جمعه تهران هوشیاری را یکی دیگر از اصول انقلاب دانست و تصریح کرد: اینکه بدانیم دشمن چه فکر شومی بر سر دارد و راه‌های مقابله با آن چیست، یکی از معیارهایی است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشیم.

وی اصل هفتم را معیارگرایی در عرصه حق و باطل دانست و یکی دیگر از اصول را تولی همراه با تبری دانست .

وی در پایان اصل آخر را اصل ولایتمداری دانست و گفت: همه تخریب‌هایی که در دوره فتنه و بعد از آن نسبت به مقام معظم رهبری صورت گرفت در راستای عدم شناخت صحیح این اصل بود.

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =