ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش توانسته در حد مقدورات مالی در توسعه و بسط عدالت آموزشی گامهای بلندی بردارد.

علی اصغر فانی در مراسم آغاز سال تحصیلی 94-95 که با حضور رئیس جمهور در دبستان پسرانه باقرالعلوم منطقه 14 تهران برگزار شد، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر اسناد بالا دستی و رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید با حمایت جدی روحانی در افزایش اعتبارات این بخش در حد مقدورات مالی کشور توانسته در توسعه و بسط عدالت آموزشی، و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و تربیتی و همچنین افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق محروم و عشایری گام‌های بلندی بردارد.

وی در ادامه به برخی از توفیقات وزارت آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: اولین توفیق مشارکت مردم در آموزش و پرورش در ابعاد مختلف همچون جلب کمک‌های مردمی خیرین مدرسه ساز تا سقف 8 هزار میلیارد ریال در سال جاری، افزایش مدارس غیردولتی قریب به 12 درصد کل دانش آموزان، اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، نظارت جامع و رتبه بندی برای ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها، فعال کردن شوراهای آموزش و پرورش استان در 720 منطقه آموزشی کشور، توسعه مشارکت دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی، برگزاری جشنواره‌های علمی و مسابقات قرآنی، حضور و کسب مقام‌های جهانی در المپیادهای جهانی و گسترش پژوهش‌سراهای دانش آموزی، کیفیت بخشی و توسعه انجمن اولیاء و مربیان به حساب می‌آید.

فانی ادامه داد: توفیق دوم ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی است؛ به نحوی که با وجود افزایش دانش آموز طی دو سال گذشته نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک میلیون و 20 هزار به 978 هزار نفر کاهش یافت. توفیق بعدی تحول بنیادین نظام آموزشی است. به عنوان توفیق دیگر باید به مطالبات رئیس جمهور اشاره کنم که به زنگ طلایی مطالعه علمی، کتابخوانی و گفت و گو برای تربیت دانش‌آموزان نوآور و خلاق تاکید شده است.

وی همچنین یاد آور شد: همکاران عزیز ما در وزارت آموزش و پرورش به خوبی آگاهی دارند که پس از انجام توافق هسته‌ای با تلاش دولت چرخ تولید با سرعت بیشتری به حرکت درخواهد آمد. به همین دلیل توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای به میزان قریب به 40 درصد دانش آموزان متوسطه مورد نظر و همت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وزیر آموزش وپرورش در پایان از حمایت‌های رئیس جمهور از وزارت آموزش و پرورش قدردانی و اظهار کرد:‌وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد زیر ساختهای بنیادین و آینده پژوهانه تمام هم و غم خویش را برای هماهنگی و ایجاد مقدمات برای اجرای سند چشم انداز گذاشته است اما این مهم محقق نمی‌شود مگر با حمایت های مستمر رئیس جمهور و این که در برنامه ششم توسعه همگان به آموزش و پرورش اهتمام بخشند. امیدواریم با تدبیر شاهد امید در جامعه آموزشی و با همدلی و همزبانی شاهد رشد و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی باشیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانبازان وفرزندان شهید بازنشسته ی استان کردستان IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    باسلام.آقای فانی به فکر بازنشستگان و بدهی آن وزارتخانه به سازمان بازنشستگی باشید خیلی بهتره.
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    جناب وزیر از خواب بیدار شوید و فکری هم به حال عدالت معیشتی فرهنگیان مملکت در مقایسه با سایر وزارتخانه ها باشید. معلمی که مشکلات معیشتی و بیمه ای و ... داشته باشد نمی تواند هدف عدالت آموزشی را محقق سازد. به عمل کار برآید به سخن دانی نیست...