پرسش مهر درباره‌ فرصت‌های بعد ازتوافق هسته‌ای/توصیه روحانی به دانش آموزان:درباره همه چیز سوال کنید

رئیس جمهور پرسش مهر امسال را درباره‌ فرصت‌های تازه پیش روی کشور پس از توافق هسته‌ای مطرح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 94-95 در دبستان پسرانه باقرالعلوم منطقه 14 تهران پرسش مهر امسال را این گونه مطرح کرد: به نظر شما دانش آموزان عزیز که سرمایه اصلی کشور ما هستید بعد از انجام توافق هسته‌ای با شش قدرت بزرگ دنیا چه فرصت‌های تازه‌ای پیش روی ما گشوده شده است؟

وی افزود:‌ به نظر شما از لحاظ علم و فناوری، محیط کار، اقتصاد روابط ما با همسایگان و دنیا شرایط بهتر در زندگی حل مشکلات محیط زیست، آب، خاک، جامعه، اشتغال و جوانان ما بعد از پایان تحریم و ماه‌های آینده فرصت پیش روی ما چیست و چگونه باید از این فرصت استفاده کنیم؟

اهم سخنان رئيس جمهور را به نقل از ايسنا بخوانيد:

**محیط مدرسه باید بهترین محیط باشد. این محیط را معلم و دانش آموزان با یکدیگر می‌سازند. دبستان باید محیط شناخت شما باشد و دنیا و کشورتان را خوب بشناسید و فکر کنید آینده زندگی را چطور بسازید. شما باید درباره‌ی همه چیز سوال کنید. کلید دانش، علم و ترقی سوال کردن است. نباید در هیچ شرایطی از سوال کردن خجالت بکشید و هیچ دانش آموزی نباید همکلاسی و دوست خود را به خاطر سوالی که دقیق و بجا نبوده مورد تمسخر قرار دهد؛ بلکه باید یکدیگر را به سوال کردن تشویق کنیم.

**باید درباره‌ی همه چیز سوال شود. باید سوال کنید که چرا این گونه است؟ اول و پایان سال چرا اینطور است؟ محیط زیست ما چرا این گونه است؟ در همه جا باید به فکر دادن ایده جدید باشیم. اگر با سوال جامعه را بهتر بشناسیم و درباره‌ی محیط زیست و زندگی عادی خود سوال بپرسید می‌توانید جامعه را بهتر بشناسید و برای آینده برنامه ریزی بهتری بکنید.

** اگر سوال کنید که چرا وضع ما این گونه است و با دیگر کشورها مقایسه کنید می‌توانید برای آینده تصمیمات بهتری بگیرید. باید بپرسید در گذشته برای ما چه کردند و پدران و مادران و شهدا و کسانی که برای این کشور زحمت کشیده‌اند هدفشان چه بوده است؟ بپرسید و یاد بگیرید و برای آینده به فکر باشید.

**دانش آموزان عزیز سراسر کشور و همه دانشگاهیان و همه 13 میلیونی که در کلاس‌ها امروز درس و مشق را آغاز می‌کنند باید بدانند با تلاش ملت بزرگ ایران و دیپلمات‌ها و پیروزی هسته‌ای فضای جدیدی پیش روی کشور ایجاد شده است.

**تلاش ما این است غل‌هایی که دشمنان روی دست و پای ما بسته بودند باز شود. تلاش ما این است که فضای بیشتری برای کار بیشتر و استفاده بهتر از امکانات کشور برای رشد بیشتر به وجود بیاید. هیچ وقت نباید از شرایط فعلی راضی باشیم و همیشه باید دنبال شرایط بهتر باشیم.

**همه می‌دانیم ما دو بهار داریم. یک بهار در آغاز فروردین است که بهار طبیعت است و اول مهر بهار دیگر ماست. بهار علم، اندیشه، مدسه دانشگاه ، یاد گرفتن، اولین تماس با همکلاسی‌ها بعد از چند ماه تعطیلات و آغاز شکوهمند علم و دانش در کنار معلمان عزیز، گل مهر از فروردین زیباتر و معطرتر و برای همه ما دل انگیزتر است.

 

 

 

27214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    17 11
    چه سئوال سختی. بهتر است این سئوال در مدارس ریز شود و هر مدرسه ای به جنبه ای از آن بپردازد.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    22 3
    از خودمون در آينه در اتاق در بسته از همه چيز سؤال كنيم؟
  • پوران A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    15 12
    درود روحانی //// پاینده ایران
    • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
      14 8
      اشتباهی دو بار بادو ip مثبت دادم
  • معاذ بهرامزهی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    5 1
    سلام عرض می کنم خدمت شما رییس جمهور محترم کشورمان یعنی ایران یه سوال :چرا به مدرسه های استان ما سر نمی زنید هیچ می دانستید که دانش اموز های استان ماخیلی خیلی با کمبود امکانات درس می خوانند