روزنامه کیهان در گزارش کوتاهی نوشت: روزنامه‌های اصلاح‌طلب از قول دادستان دیوان محاسبات، جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور را از تخلفات میلیاردی تبرئه کردند و در تیترهای صفحه اول خود خبر از برائت وی دادند.

اما برخلاف این ادعا گزارش حسابرس دیوان محاسبات مستقر در وزارت صنایع و معادن به شماره 2/418/841 مورخه 85/8/17 به دادسرای دیوان محاسبات وجود دارد و معلوم نیست آقای دادستان چرا این گزارش مستند را انکار می‌کند؟ همچنین رأی هیئت سوم مستشاری دیوان محاسبات به شماره پرونده 418/841/ط/ی به تاریخ رسیدگی 1389/10/20 مبنی بر احراز تخلف آقای جهانگیری موجود است.

جواز قانونی صدور این رأی؛ بند «ط» ماده 23 قانون دیوان محاسبات کشور است و هیئت سوم مستشاری دیوان براساس بند «ی» ماده 23 قانون دیوان محاسبات صلاحیت رسیدگی به این تخلف را داشته است این در حالی است که هیچ یک از مواد قانون دیوان محاسبات به دادستان اجازه نمی‌دهد پرونده را به دلیل عدم احراز تخلف مختومه کند.

احراز تخلف به عهده هیئت‌های مستشاری دیوان محاسبات است، لذا در مورد تخلف مذکور، دادستان مجوز قانونی برای اعلام برائت متخلف نداشته است.

ضمن اینکه دادستان وظایف صریح مقرر در تبصره 1 و 2 ماده 21 قانون دیوان محاسبات را در رسیدگی به تخلف آقای جهانگیری وفق گزارش حسابرس دیوان نادیده گرفته و حاضر نشده گزارش تخلف را از طریق فرایند قانونی رسیدگی به تخلفات پیگیری کند.

بنابراین ضروری است نمایندگان مجلس به این مورد رسیدگی کنند و دادستان به سؤالات و ابهامات در این مورد پاسخ دهد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    34 4
    آقای کیهان میشه همینقدر دقیق به تخلفات احمدی نژاد هم رسیدگی کنید لطفاً. عدالت شعار شماست و اجرای آن خواسته ما
  • اسمال طلا IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    20 3
    حرف بدی نزده. نمایندگان بررسی کنند و دادستانی هم جواب بدهد. اصلا خود آقای جهانگیری بیایند در تلویزیون توضیح بدهند. ولی کاش کیهان برای مسئولین دولتهای نهم و دهم همینقدر حساسیت نشان میداد.
  • کوروش IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    21 3
    حسین همیشه مخالف
  • 330 IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    30 3
    آقای روزنامه کیهان مقاله را خواندم شما که از بیت المال استفاده میکنید چرا در مقابل دزدیهای دولت نهم ودهم اینقدر سکوت کردید البته مشخص است برای اینکه خانم جنابعالی در کابیته آن دولت بود وشما از هواداران آن دولت بودید وبه خلافهای آنان سر پوش گذاشتید ظاهرا مثل اینکه با آمدن این دولت همه جای شما سوخته هشت سال شما حکومت کردید هیچ کس چیزی نگفت حالا هم باید تحمل کنید
  • علی IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    33 2
    کیهان ومدیر مسئول آن به جرم این اتهامات باید محاکمه شود.
  • بي نام ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    20 2
    اين روزنامه خودش قاضيه خودش كارشناسه خود ش حكم ميده خيلي راحته كسي بهش كار نداره
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    7 2
    حاج حسین به همه اسناد دسترسی دارد ایشان فقط یک سردبیر و مدیر مسئول روزنامه و یک روزنامه‌نگار ساده نیست ایشان . . . .
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    17 1
    تاریخ نامه ادعایی آقای شریعتمداری سال 1388 هستش و ما الان در سال 1394 قرار داریم یعنی 6سال قبل، این 6 سال آقای شریعتمداری این نامه را نگه داشته اند که زمانی که لازم شد بر علیه جهانگیری رو کنند لطفا اگر آقای شریعتمداری نامه ای از هر کسی دارند همین امروز رو کنند نه بعد از 6 سال و زمانی که فرد حرفی زد که به مزاق ایشان خوش نیامد.
  • بی نام FI ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    13 1
    آخیییی چقدر دوست دارن یه رحیمی تو این دولت پیدا کنن :