ایران و آمریکا، موضوع داعش و توانمندی های نظامی ایران در اظهارات فرماندهان ارتش و سپاه

سی و یکم شهریور، اولین روز هفته دفاع مقدس، روزی است که همه ساله نیروهای مسلح در مراسم رژه ای توانمندی های خود را به رخ همگان می کشند.

به گزارش خبرآنلاين، اين مراسم امروز نيز برگزار شد. در حاشيه اين مراسم بسياري از چهره هاي نظامي کشورمان از اقتدار ايران گفتند که در ادامه بخشي از اين اظهار نظرها مي آيد:

سرلشکر فیروزآبادی:جمهوری خواهان می‌خواهند به شرایط «بوش دیوانه» بازگردند

سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور که صبح امروز در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به وضعیت نیروهای مسلح در زمان حاضر اظهار داشت: به پشتیبانی مردم مسلمان ایران، نیروهای مسلح امروز در بهترین وضعیت و آمادگی قرار دارند. وی افزود: نیروهای مسلح، نیروهایی زنده، با نشاط، دارای رشد و پالندگی هستند. ما هر روز فناوری جدیدی را به ثمر خواهیم رساند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران آماده دفاع همه جانبه از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی هستند، تصریح کرد: با پشتیبانی ملت، آماده دفاع همه جانبه از مرزها هستیم.

فیروزآبادی تهدیدات برخی علیه ایران را توخالی دانست و اذعان کرد: برخی از روی ترس مدام جیغ می زنند، در این شرایط باید گفت تهدیدی متوجه ملت ایران نیست.

وی ادامه داد: هر کسی که دُرّ گرانبهایی دارد برای حفظ آن تلاش می کند و ملت ایران نیز به رهبری امام خامنه‌ای از داشته‌های خود دفاع خواهد کرد. این ملت و رهبر معظم انقلاب نیاز به دفاع همه جانبه دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جمهوری‌خواهان در آمریکا برجام را کاغذپاره خواندند و ایران را تهدید نظامی کردند، گفت: آنها آدم های مرتجعی هستند و می خواهند به شرایط بوش دیوانه بازگردند، بوش تمام تلاش خود را کرد تا به ایران حمله کند، اما نتوانست.

فرمانده کل ارتش: صهیونیست ها اقدامی کنند اسراییل را نابود می کنیم

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ما هیچ گاه تهدیدی را از سوی همسایگان خود نمی بینیم، اظهار کرد: ما با اقتدار ایستاده ایم و قطعاَ اسرائیل را نابود خواهیم کرد.

وی افزود: ما مشتاق هستیم که اسرائیل زودتر اقدام کند تا ما این نابودی را کمتر از آن ۲۵ سالی که وعده داده شده است محقق کنیم و شر آن را حتی از سر ملت آمریکا که برای صهیونیست ها مالیات می دهند، برداریم.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ما امروز دیگر گزینه ای روی میز علیه خود مشاهده نمی کنیم و هرآنچه که دشمنان بیان می کنند، تنها تهدیدات توخالی می دانیم.

امیرپوردستان: روی گروههای تروریستی در افغانستان و عراق تسلط داریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه روی گروههای تروریستی در افغانستان و عراق تسلط داریم گفت: یک خط ۴۰ کیلومتری قبل از مرزهایمان تعیین کردیم؛ اگر از این مرز عبور کنند با پاسخ تند ما مواجه می‌شوند. احمدرضا پوردستان در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور که صبح امروز در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چگونه با خطراتی که در مرزهای کشور وجود دارد مقابله می‌کنید، گفت: روی گروه‌های تروریستی و تکفیری اشراف کامل داریم. روی گروهک‌هایی که هم‌اکنون در عراق و افغانستان هستند، مسلط هستیم. فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه یک خط ۴۰ کیلومتری را از قبل برای مرزهایمان تعیین کرده‌ایم، افزود: هر کسی که بخواهد از این مرز عبور کند با پاسخ تند ما مواجه خواهد شد.پوردستان تصریح کرد: ما آمادگی‌های لازم را داریم و لحظه به لحظه آنها را رصد می‌کنیم و اگر بخواهند نزدیک شوند، پاسخ تند و شکننده خواهند گرفت.

سرلشکر صفوی:تحرکات نظامی فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را زیر نظر داریم

دستیار عالی مقام معظم رهبری گفت: جمهوری اسلامی بر تحرکات نظامی فرامنطقه‌ای در خلیج فارس اشراف اطلاعاتی دارد و می‌داند که آمریکا چند ناو، پایگاه نظامی و هواپیما در منطقه دارد. سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری  که در سومین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت با اشاره به دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما یک اصولی داریم که مهم‌ترین آن به گفته مقام معظم رهبری، عدم پذیرش سلطه است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری مبارزه با گروه‌های تکفیری و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را به عنوان دیگر اصول جمهوری اسلامی مورد اشاره قرار داد و افزود: جمهوری اسلامی بر تحرکات نظامی فرامنطقه‌ای در خلیج فارس اشراف اطلاعاتی دارد و می‌داند که آمریکا چند ناو، پایگاه نظامی و هواپیما در منطقه دارد و این اشراف جزو عوامل مؤثر بازدارندگی ما است.

وی با اشاره به  اهمیت منطقه جنوب غرب آسیا گفت: مهم‌ترین عامل ناامنی منطقه، وجود رژیم صهیونیستی و سیاستهای غلط آمریکا با همکاری برخی از کشورهای عربی طی چهارده سال گذشته، از سال ۲۰۰۱ میلادی تا کنون است.

دريادار فدوي: منافع مشترک باعث نمي شود حق و باطل در کنار هم قرار گيرند

فرمانده نیروی دریایی سپاه باتاکید بر اینکه ورود آمریکایی ها در خلیج فارس ناامنی را ۹ برابر افزایش داده است، گفت: آمریکا نه تنها مشکلات را حل نمی کند، بلکه خرابی به بار می آورد. دریادار علی فدوی در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور تصریح کرد: ماهیت وضع ما و آمریکایی ها هیچ وجهی با یکدیگر ندارد. ماهیت دعوای آمریکایی ها با ما ماهیت حق و باطل است که در کنار یکدیگر قرار نمی گیرد.

فدوی با بیان اینکه منافع مشترک باعث نمی شود که حق و باطل در کنار یکدیگر قرار گیرند، تصریح کرد: آمریکایی ها مدعی مبارزه با تروریسم هستند و این در حالی است که آنها داعش را به وجود آورده اند. کلینتون کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری آمریکا اعلام می کند که ما داعش را به وجود آورده ایم و این نمونه ای از این مبارزه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: مسئولین آمریکایی نیز اذعان می کنند که در به وجود آمدن داعش نقش داشتند و کسی که در به وجود آمدن چیزی نقش داشته باشد، نمی تواند با آن مبارزه کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها در ادعای مبارزه با تروریسم صادق نیستند، اذعان کرد: آمریکایی‌ها برای آنکه با داعش مبارزه کنند، پای کار نیستند. اصل تروریسم را آنها علیه مردم مسلمان منطقه به وجود آورده اند.

سردار حاجی زاده: حمایت ایران از گروه های مقاومت در میدان مشخص می شود

فرمانده نیروی هوا و فضا سپاه گفت: ما همیشه در کنار مقاومت بودیم، هستیم و خواهیم بود و چگونگی حمایت گروه های مقاومت در میدان مشخص خواهد شد.

سردار علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور در پاسخ به این سوال که برخی کشورهای منطقه ای اعلام کردند موضع حمایتی ایران از گروه های مقاومت کاهش یافته است پاسخ شما به این ادعا چیست، اظهار کرد: ما همیشه در کنار مقاومت بودیم، هستیم و خواهیم بود و چگونگی حمایت ما از گروه های مقاومت در میدان مشخص خواهد شد. وی با اشاره به رزمایش های آینده نیروی هوا و فضای سپاه گفت: رزمایش موشکی سپاه به زودی برگزار خواهد شد. سردار حاجی زاده همچنین تاکید کرد: ما اجازه هیچ گونه تحرک علیه خود را به هیچ دشمنی نخواهیم داد.

امیر اسماعیلی:رادارهایی با برد سه هزار کیلومتر تا پایان سال رونمایی می شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش گفت: بخش اعظم رادارهایی با برد سه هزار کیلومتر تا پایان سال توسط این قرارگاه رونمایی می شود تا بتوانیم پرواز هواپیماها را ورای مرزها از روی باند رصد کنیم.امیر سردار اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از کشورها دارنده رادارهایی با برد سه هزار کیلومتر نیستند اظهار کرد: بخش اعظم این رادارها تا پایان سال توسط قرارگاه پدافند هوایی رونمایی می شود. وی افزود: ما به شما قول می دهیم که بتوانیم پرواز هواپیماها را ورای مرزها از روی باند رصد و آنها را کنترل کنیم.

امیر اسماعیلی گفت: اولین اصل قرارگاه پدافند هوایی دفاع در عمق است که امیدواریم بتوانیم این راهبرد را همواره مدنظر گرفته و انجام دهیم.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =