عضو کمیسیون عمران: استیضاح آخوندی سلیقه شخصی هاشمی است، نه نظر کمیسیون

عضو کمیسیون عمران مجلس می گوید که اعضای این کمیسیون مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستند.

حسین محمدزاده در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که با توجه به نامه رئیس کمیسیون عمران به هیئت رئیسه برای اعلام وصول استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، آیا این اقدام را به صلاح می دانید، خاطرنشان کرد: این تصمیم به هیچ وجه به صلاح نیست و نظر من پیش از این درباره این استیضاح در رسانه ها انعکاس پیدا کرده بود که من به شدت با طرح این استیضاح مخالف هستم.

وی افزود: رسما اعلام می کنم نامه ای که رئیس کمیسیون به هیئت رئیسه فرستاده است مبنی بر اینکه برای اعضای این کمیسیون عدم کفایت و لیاقت وزیر احراز شده است صحت ندارد و این نامه به هیچ وجه از سوی نمایندگان عضو کمیسیون تهیه نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رئیس کمیسیون عمران در این نامه نظرات شخصی خود را اعمال کرده است ، تصریح کرد: هاشمی به عنوان هماهنگ کننده امور کمیسیون عمران نباید چنین کاری را انجام می داد و این موضوع به هیچ وجه از نظر نمایندگان عضو کمیسیون تائید نمی شود بلکه نظراعضاء،در نقطه مقابل نظرات وی قرار دارد.

نماینده مردم درگز در خانه ملت خاطرنشان کرد: حتی اگر موضوع ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درخصوص عدم شمول پرسنل شهرداری ها و شوراهای شهر و وزارت کشور در انتخابات هیئت رئیسه نظام مهندسی به مذاق هاشمی خوش نیامده و او با این قضیه مشکل دارد نباید به مسائل دیگر ورود پیدا می کرد.

محمدزاده تاکید کرد: بنده به عنوان کسی که دست کم 10 سال سابقه حضور در شهرداری داشته و عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی نیز هستم از این تصمیم قاطع و کارشناسانه وزیر استقبال می کنم.

 وی ادامه داد: اتفاقا امروز من این موضوع را با 6 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون عمران که تقریبا به لحاظ سوابق، شرایط مشابه بنده را دارند، در میان گذاشتم که همه متفق القول موافق تصمیم وزیر بودند و آن را کار پسندیده ای عنوان کرده که باید زودتر از این انجام می شد.

وی همچنین در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نباید منکر این مسئله باشیم که شرایط حاکم بر اقتصاد کشور همه بخش ها را متاثر می کند ضمن اینکه برخی حوزه های اجرایی همچون وزارت راه با توجه به حجم گسترده پروژه ها و طرح های عمرانی، هزینه بری بالایی دارند اما محدودیت های بسیاری را در بخش اعتبارات و بودجه وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قریب به 50- 60 هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده در بخش راه و شهرسازی در کشور وجود دارد اما اعتبار اختصاص یافته در سال به این پروژه ها به 4 هزار و 5 هزارملیارد هم نمی رسد اما با این وضعیت، وزارتخانه بیکار ننشسته و با وجود تنگناهای بسیار، در حوزه هایی که امکان مشارکت و جذب سرمایه گذاری غیر دولتی بوده این اتفاق به بهترین وجه ممکن انجام شده است.  

محمدزاده با بيان اینکه عملکرد وزارت راه و شهرسازی عملکردی خوب و قابل تحسین است، تصریح کرد: طرح موضوع استیضاح در این شرایط را، اسباب دلسردی و خدشه به کارآمدی مجلس می دانم. ضمن اینکه فضای عمومی مجلس را نیز با این استیضاح همراه نمی بینم و مطمئن باشید اگر به هر دلیلی این طرح اعلام وصول شود و به صحن بیاید، رای نمی آورد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    5 22
    استيضاح ايشان نه تنها نظر شخصي ايشان نيست بلكه حرف دل مردم و مطالبه به حق ملت است
    • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      8 2
      میشه بگی حرف دل و مطالبه ی ما چیه؟ من یادم رفته
  • بی نام RO ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    13 4
    آخوندی یک نقشه راه برای وزارتخانه اش تعریف کرده که بسیار مبارک است. باید به ایشان فرصت داد تا این نقشه راه را عملیاتی کند.
  • علی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 0
    بازم آفرین به این ماینده درگز