آنا نوشت: وب‌سایت «پلتیکو» گزارش کرد دولت آمریکا با واتیکان در ارتباط است تا شاید «پاپ فرانسیس» بتواند برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران به واشنگتن کمک کند.

 وب‌سایت «پلیتیکو» به‌ نقل از منبعی آگاه گزارش کرد: در ماه‌های گذشته دولت آمریکا و «پاپ فرانسیس» بر سر این موضوع گفت‌وگو کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این وب‌سایت مدعی شد: علاوه بر ارتباطات دوجانبه میان دولت آمریکا و واتیکان، خانواده دست‌کم یکی از زندانی‌های آمریکایی نیز به‌طور مستقیم با «پاپ فرانسیس» ارتباط برقرار کرده و خواستار کمک وی شده است.

مقام‌های ایرانی و آمریکایی بارها درباره زندانی‌های ایرانی‌-آمریکایی همچون «سعید عابدینی» کشیش، «امیر حکمتی» سرباز سابق و «جیسون رضائیان» خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست» اظهاراتی مطرح کرده‌اند. مقام‌‌های آمریکایی از تهران خواسته‌اند این سه نفر را آزاد و برای یافتن «رابرت لوینسون» مامور سابق «FBI» کمک کند.

پیشتر «علی لاریجانی» رئیس مجلس کشورمان در آمریکا در گفت‌وگویی رادیویی به امکان تبادل زندانی میان دو کشور اشاراتی کرده بود. این موضوع به‌شکلی دیگر در مصاحبه‌ اخیر «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران بیان شده است.

«روحانی» در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: دوست ندارم از واژگانی همچون تبادل زندانی استفاده کنم، ولی اگر می‌شود از منظر انسان‌دوستانه گام‌هایی برداشت، ما باید آن قدم‌ها را برداریم.

«پاپ فرانسیس» در برقراری مجدد روابط و پیشبرد آن میان آمریکا و کوبا فردی موثر بود. وی در بهمن‌ماه گذشته نیز با «شیهندخت مولاوردی» معاون رئیس‌جمهوری کشورمان دیدار کرده بود.

تاکنون واتیکان و دولت آمریکا درباره گزارش این وب‌سایت، اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    26 0
    خدا همه در بندان بیگناه را آزاد نماید
  • بدون نام ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    مرغ يه پا دارد
  • بی نام A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    6 2
    باز خوبه دولت آمریکا برای شهروندانش حاضره هر کاری انجام بده، مسئولان خودمون چی؟