ایسنا نوشت: رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید فارغ از داشتن هویت و پول کودکان افاغنه را از زیر راه‌پله‌ها بیرون کشیده و به مدرسه ببرند، گفت: مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند که پیام مقام معظم رهبری درخصوص اوراق هویتی بوده و نه پول، در حالیکه این رفتارغیرفرهنگی و غیرانسانی با افاغنه است.

معصومه آباد صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود جلسه با بیان اینکه امیدوار بودم در مهرماه زنگ مدرسه کودکان افغانی نیز به صدا در بیاید، گفت: تحصیل کودکان افاغنه خواسته رهبر انقلاب بوده است و کودکان افاغنه فارغ از برگه هویتی باید آموزش می‌دیدند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وصول اطلاعات دقیق متوجه شدم که اتفاق مهمی در حوزه ثبت‌نام کودکان افاغنه غیرمجاز رخ نداده است، گفت: برخی از این کودکان افاغنه توان پرداخت 120 هزار تومان را نیز نداشتند.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه به مدیرکل آموزش و پرورش کل استان تهران در این خصوص نامه رسمی نوشتم گفت: 500 هزار نفر از افاغنه در سن تحصیل قرار دارند که تنها 35 هزار نفر که دارای کارت هویتی بودند، ثبت نام کردند و افرادی که فاقد کارت هویتی بودند، ثبت نام نشده‌اند و از مابقی نیز در حدود 210 تا 230 هزار تومان اخذ شده است.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران پیشنهاد داد: مدیران شهری هرکدام مبلغ 100 هزار تومان را برای کمک به کودکان افاغنه اختصاص دهند که واکنش ابوالفضل قناعتی حضو هیات رییسه شورا را به همراه داشت و این فرد گفت: تعداد زیادی دانش‌آموز ایرانی وجود دارند که به علت نداشتن پول توان تحصیل ندارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    2 0
    حالا افاغنه خیلی انسانهای فرهنگی هستند که در فرحزاد به توریست تجاوز کردند؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    2 0
    مگر گرفتن پول از ايرانيان فرهنگي است كه از افاغنه غيرفرهنگي باشد. آموزش و پرورش همه را با يك چشم نگاه مي كند و از همه پول می گیرد چه ايراني و چه غير ايراني
  • ایرانی EU ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    1 0
    دمت گرم اقای قناعتی شاید کسایی مثل شما هوای هو وطن خود داشته باشند میدونم پخش نمیکنی خبر انلاین
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    2 1
    اصلا نبايد تحصيل کن بايد برگردن به کشور خودشون. تا شايد آمار جرايم مربوط به اونا کم شه
  • ali GB ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    2 0
    بنده با اینکه ایرانی هستم از 300هزار تومان بیشتر برای ثبت نام میدم ، ای کاش یک مسئولی پیدا بشه واسه ما ها دلش بسوزه، ماها خیلی بدبخت شدیم که مسئول خودومون نمیدونه که ما هم پول نداریم ماهم از پول شکم خودمون میزنیم وشهریه میدیم برای مدارسی که باید رایگان باشه ولی کو یک مسئول که قانون اساسی این کشور رو به وزیر ورئیس جمهوری توضیح بده