ایسنا نوشت: منابع امنیتی عراقی از کشته و زخمی شدن چند تن در حمله موشکی به فرودگاه بغداد خبر دادند.


به گزارش اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی عراقی می‌گویند دست کم 13 موشک کاتیوشا در اطراف فرودگاه بین المللی بغداد به زمین اصابت کرده و علاوه بر تلفات جانی باعث وارد آمدن خسارات به بناها و تاسیسات فرودگاه شده است.

حمله موشکی به فرودگاه بغداد چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

با توجه به برد محدود چند کیلومتری موشک‌ اندازهای کاتیوشا، این نگرانی در میان عراقی‌ها به وجود آمده که گروه‌های تروریستی به ویژه داعش بار دیگر توانسته‌اند تا این حد به پایتخت عراق و فرودگاه بین المللی آن در حومه غرب شهر نزدیک شوند.

گروه تروریستی داعش در سال 2013 نیز به شدت به پایتخت عراق نزدیک شده بود و گفته می‌شد تا پنج کیلومتری فرودگاه بین المللی این شهر پیشروی کرده که این امر باعث ایجاد هرج ومرج و ناامنی در پایتخت عراق شد.

تاکنون گروه خاصی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته اما حملات موشکی لحظاتی بعد از انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه الامین، در شرق بغداد انجام شد که 13 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. مسئولیت این انفجار را داعش برعهده گرفت.

داعش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار بغداد تجمع شبه نظامیان شیعه که در عملیات علیه این گروه شرکت دارند را هدف قرار داده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حیدری IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    9 13
    ای کاش بغداد سقوط میکرد تا بی عرضگی عربها در جنگ هر چه بیشتر بر مردم ایران نمایان شود کسانی در شهرهای یک دیگر زن و دختران یک دیگر را خرید و فروش میکنند سزاوار کمک نیستند
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
      8 7
      چقدر بدبختی.اخه .....اگه بغداد سقوط کنه داعش میاد سمت ما
  • حیدری IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    3 8
    مگر افراد داعش کجایی هستند 90درصد افراد داعش عراقی هستند یعنی خودشان میخواهند مگر اخبار را را نمیبینی شهرهای عراق به وسبله خود آنها در اختیار داعش قرار میگیرد باید به کسانی کمک کرد که میخواهند نه ملتی که به خود و همسایه دیواربه دیوارش خیانت میکند داعش به سوی مرز ایران نمی آید چون پذیرش سرزمینی ندارد هر نیروی نظامی یا شبه نظامی باید برای تجاوز و جنگ کسانی را در سرزمین مورد نظر داشته باشند در حالی که در ایران این طور نیست حتی ناراضی ترین افراد هم در ایران هیچ نگرش مثبتی به داعش و افکارش ندارند.