ایرنا نوشت: خبرگزاری یمن ( سبا) روز سه شنبه از حمله ارتش و جنبش مردمی انصارالله یمن به عمق خاک عربستان و سیطره بر سه روستای مرزی در این کشور خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری، در این حمله که ساعت ها بطول انجامید و با درگیری های شدیدی همراه بود، دهها عربستانی کشته و مجروح و بیش از 15 تانک و خودروی زرهی این کشور منهدم شد.
همچنین ارتش و جنبش انصارالله یمن حملات متعددی به منطقه جیزان عربستان از جمله به مرکز نظامی جلاح و دارالنصر داشتند که در این حملات نیز چندین تانک و نفربر منهدم شد.
در حمله یمنی ها به منطقه الخوبه نیز نیروهای عربستان با برجا گذاشتن تجهیزات نظامی خود پا به فرار گذاشتند و این منطقه نیز به تصرف نیروهای یمنی درآمد.
عربستان سعودی با همراهی 9 کشور عربی منطقه بجز عمان و با حمایت آمریکا، حمله هوایی و دریایی به خاک یمن را از ششم فروردین گذشته آغاز کرد و هدفش بازگرداندن حکومت به منصورهادی رییس جمهور مستعفی یمن بود که با گذشت شش ماه تاکنون بدان دست نیافته است.
در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده و 80 درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

52261
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =