مهرنوشت:در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس سخنرانی کرد.

وی جنگ را به چهار دوره زمانی تقسیم کرد و گفت: در مرحله اول عراق در حجومی نظامی وارد ایران شد، در مرحله دوم با ندای امام خمینی مردم به جبهه ها آمدند و جلوی پیشروی ارتش عراق را گرفتند.

سردار فدوی اظهار داشت: در مرحله سوم برنامه ریزی ها برای بیرون راندن متجاوزین از کشور آغاز شد و در مرحله چهارم که سه تا چهار سال ادامه یافت برای اطمینان از عدم تجاوز مجدد عراق عملیات هایی آغاز شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در حالی که عملیات والفجر ۸ انجام شده بود و گلوی دشمن را در صحنه واقعی می فشردیم، دشمن تلاش کرد در جنگ شهرها و جنگ خلیج فارس به ما فشار بیاورد. آمریکا به عراق اجازه داد در خلیج فارس هر چه به ما تعلق داشت را نابود کند اما در مقابل آمریکا روبروی ایران در خلیج فارس ایستاد.

فدوی گفت: در این زمان به نیروی دریایی سپاه اجازه داده شد به خلیج فارس برود و اولین عملیات مقابله به مثل انجام شد. در یک سال و نیم پایانی جنگ، جنگ در خلیج فارس ادامه یافت و اینبار طرف مقابل ما در خلیج فارس، آمریکا بود.

وی افزود: آمریکا ۸۶ فروند ناو جنگی، ۵۰۰ فروند هواپیما و تعداد قابل توجهی بالگرد به خلیج فارس آورد.

وی با اشاره به ۱۱۳ عملیات مقابله به مثل سپاه در خلیج فارس گفت: سیاست کشور که آقای هاشمی ابلاغ کرده بود حداقل تشنج در خلیج فارس بود بنابراین ما در مقابل اقداماتی که عراق در خلیج فارس انجام می داد مقابل به مثل می کردیم که در این راستا ۱۱۳ عملیات صورت گرفت و در ۵ عملیات ویژه که هنوز نمی توان جزئیات آن را اعلام کرد، چنان دستاوردهایی داشتیم که آمریکا از ایران به دادگاه لاحه شکایت کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ایران اسلامی سالهای طولانی است که از قدرت بازدارندگی برخوردار است، گفت: آمریکا مواظب است که تیری در حول و حوش خلیج فارس شلیک نشود زیرا از قدرت بازدارندگی ایران باخبر است.

وی تصریح کرد: ماهیت تقابل ایران و آمریکا، ماهیت تقابل حق و باطل است و حق و باطل در هیچ شرایطی در کنار هم قرار نمی گیرند.

وی گفت: باطل اگر بتواند حق را از بین ببرد، به هیچ وجه لحظه ای کوتاهی نخواهد کرد اما دولت آمریکا به خاطر قدرت بازدارندگی ایران اعلام کرده است تا بعد از سال ۲۰۲۰ جنگی در دستور کار این دولت قرار ندارد.

وی تاکید کرد: به خاطر قدرت بازدارندگی انقلاب اسلامی جنگ از دستور کار آمریکا خارج شده است.

سردار فدوی گفت: پاسداران انقلاب اسلامی پای انقلاب ایستاده اند، نه با حرف، بلکه با جان خود و تا زمانی که این روند ادامه دارد، بازدارندگی ایران نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: دعوای حق و باطل، دعوای تمام شدنی نیست، ایران و آمریکا امکان ندارد در یک خط قرار بگیرند مگر اینکه یا ما از حق خود دست برداریم یا آمریکا از روند باطل خود دست بردارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی امروز به توانمندی در بازدارندگی دست یافته است که آرزوی هر کشوری است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی مبنی بر اینکه انشاءالله ما این انقلاب را به صاحب اصلی اش تحویل می دهیم، گفت: امیدواریم این وعده امام هم محقق شود.

در پایان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تشکر می کنم از بیانات برادر عزیز سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه که سخنان خوب و ارزشمندی را به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان فرمودند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459950

برچسب‌ها