معاون وزیر خارجه و نماینده رییس جمهور روسیه پیرامون اوضاع سوریه ، یمن و فلسطین و مبارزه با تروریسم رایزنی نمودند.

به گزارش خبرآنلاین طرفين در اين ديدار آخرين ايده هاي موجود سياسي براي خروج از بحران سوريه را مورد مشورت قرار دادند. اميرعبداللهيان مقامات روسيه را در جريان مشورتهاي اخير صورت گرفته با بشار اسد رييس جمهور سوريه قرار داد و ايده هاي سازنده بشار اسد در حل سياسي را ستودني خواند. تهران و مسكو بر ناكارامدي روش هاي نظامي و امنيتي در سوريه و ضرورت توجه ويژه به راهكار سياسي برمبناي نقش مشترك مردم ، حكومت و معارضه معتقد به راهكار سياسي و مبارزه جدي با تروريسم تاكيد كردند.

طرفين همچنين تداوم توسل به زور در يمن را محكوم نموده و تشديد اقدامات نظامي در يمن را باعث پيچيده تر شدن شرايط و تقويت فزاينده تروريسم در يمن و منطقه و سرايت ان به جهان دانستند و بر ضرورت لغو محاصره انساني يمن تاكيد نمودند. تهران و مسكو از سرگيري مذاكرات سياسي يمني ها را تاييد نموده و نقش فعال تر سازمان ملل در توقف جنگ و جلوگيري از فاجعه انساني و تقويت روند سياسي را خواستار شدند.

ايران و روسيه اخرين تحولات فلسطين را مورد بررسي قرار دادند. اميرعبداللهيان با محكوميت اقدامات اخير تل اويو در مسجد الاقصي تاكيد نمود كه تبعات سختي متوجه رژيم صهيونيستي بخاطر تعرض به مقدسات اسلامي در قدس خواهد شد
و عدم توقف اين قبيل اقدامات تحريك آميز روزهاي دشواري را براي تل اويو رقم خواهد زد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =