عزاداران شهریور/ در ماهی که گذشت مسئولان زیادی جامه سیاه به تن کردند

ماه شهریور برای برخی از مسئولان کشورمان خاطرات تلخی را به جا گذاشته است. در این ماه سیاستمداران زیادی عزادار شدند.

به گزارش خبرآنلاین، شهریور امسال علاوه بر خبر ناراحتی قلبی علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری و عبدالناصر همتی، مدیر عامل بانک ملی، خبرهای بد دیگری نیز برای برخی دولتمردان داشت. در همین ماه دو عضو کابینه پیراهن سیاه به تن کردند و البته به تن کردن لباس سیاه به این دو نفر از بین مسئولان محدود نشد. عمده این اتفاقات نیز اواخر این ماه رخ داد.

تشییع آیت الله خزعلی از تهران تا مشهد

صبح روز چهارشنبه 24 شهریور آیت الله ابوالقاسم خزعلی به دلیل کهولت سن درگذشت. درگذشت عضو مجلس خبرگان با حواشی زیادی همراه بود. از همان روز، شخصیت های زیادی همچون حجت الاسلام حسن خمینی و آیت الله جنتی با حضور در منزل مرحوم به خانواده اش تسلیت گفتند. روز پنجشنبه نیز در دانشگاه تهران، آیت الله جنتی بر پیکرش نماز خواند. اما در یکی از تصاویری که از لحظه نمازگزاری منتشر شد، محمود احمدی نژاد دیده می شود که عمود بر نمازگزاران ایستاده و به نظر می رسد که دارد عکس یادگاری می گیرد. عکس دیگری که از احمدی نژاد در گروه های خبری چرخید، بوسه او بر پیکر مرحوم خزعلی بود. یکی  دیگر از حاشیه ها پس از درگذشت او، تلاش رسانه های منتسب به نیروهای نظامی برای مقایسه آیت الله خزعلی و آیت الله هاشمی بود که یکی از پسرش تبری جست و دیگری برای پسرش در زندان آرزوی موفقیت کرد.

به مناسبت در گذشت آیت الله خزعلی، آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیت الله هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام،آیت الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمد خاتمی، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و آیات سيستاني و جوادي آملي پیام های تسلیت صادر کردند. پیکر آن مرحوم در مشهد در دارالزهد حرم رضوی به خاک سپرده شد و روز یکشنبه مراسم ترحیمش در مدرسه عالی شهید مطهری در تهران برگزار شد که جمع زیادی از مسئولان فعلی و پیشین نظام در آن حضور داشتند.

وقتی معاون رئیس جمهور عزادار شد


روز پنجشنبه آخر شهریور «یوسف نوبخت» برادر «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوربه دلیل بیماری در بیمارستان مهر تهران از دنیا رفت. رییس جمهور از اولین کسانی بود که این ضایعه را به محمدباقر نوبخت تسلیت گفت. همچنین آیت الله هاشمی، علی لاریجانی رییس مجلس، علي اکبر صالحي رييس سازمان انرژي اتمي، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد، علی نجفی توانا رییس کانون وکلاي دادگستري مرکز، حمید رضا نصیری زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از دیگر کسانی بودند که درگذشت برادر بزرگ نوبخت را به وی تسلیت گفتند. رياست دادگاه هاي حقوقي، عضويت در هيات رييسه کانون وکلاي دادگستري مرکز و تاليف کتاب هاي همچون «نگاهي به آيين نامه دادرسي» و «انديشه هاي قضايي» از جمله سوابق علمي و اجرايي مرحوم نوبخت بوده است.

شمع وجود پدر مبارز خرمشهر خاموش شد


در همان پنجشنبه، یعنی 26 شهریور، هدایت الله جهان آرا پدر چهار شهید از جمله شهید محمد جهان آرا با درگذشتش دوستادارانش را عزادار کرد. رحلت او بر اثر بیماری قلبی و در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران اتفاق افتاد. در گذشت هدایت الله جهان آرا را نیز آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، حسن روحانی رییس جمهور، آیت الله هاشمی، علی لاریجانی رییس مجلس، حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی، حجت الاسلام سیدحسن خمینی و محمود احمدی نژاد تسلیت گفتند.

سکته مغزی برادر، لباس سیاه بر تن رحمانی فضلی پوشاند


عبدالرحیم رحمانی فضلی برادر وزیر کشور روز دوشنبه 16 شهریور به دلیل سکته مغزی در گذشت. علاوه بر سران سه قوه، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور، سردار دهقان وزیر دفاع، حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس و محمدرضا عارف به عبدالرضا رحمانی فضلی درگذشت برادرش را تسلیت گفتند و برخی مسئولان از جمله آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، محمدجواد ظریف وزیر خارجه و محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم ترحیم شرکت کردند.

 

مرگ پدر، رییس پلیس ایران را  عزادار کرد


روز یکشنبه 22 شهریور برای رییس پلیس ایران روز خوبی نبود؛ در آن روز پدر فرمانده ناجا در پی بیماری درگذشت. حاج مرتضی اشتری پدر سردار حسین اشتری فرمانده ناجا از مداحان و پیرغلامان اهل بیت بود. او را در اصفهان به خاک سپردند اما مراسم ترحیمی نیز در تهران برگزار شد که شخصیت زیادی از جمله آیت الله مجتبی خامنه ای، فرزند رهبر معظم انقلاب در آن حضور یافتند.

محمد بنا، مجید تخت روانچی و محمد جاسبی، همگی سیاه پوش

در همین روزها محمد بنا، مجید تخت روانچی و عبدالله جاسبی نیز عزادار شدند. محمد بنا، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی دوشنبه هفته گذشته عزادار شد. او که مدت هاست خانه نشین شده و در محافل ورزشی هم به ندرت دیده می شود، به خاطر درگذشت مادرش مجبور شد مقابل دوربین ها قرار بگیرد. بنا عصر یکشنبه در بهشت زهرا مراسم شب هفت درگذشت مادرش را برگزار کرد.

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه نیز یکشنبه آخر شهریور 94 را با غم از دست دادن مادر تجربه کرد. او چندی پیش و در حین مذاکرات هسته ای مادر همسر خود را هم از دست داده بود. وزیر امور خارجه با صدور پیامی این غم را به او تسلیت گفته و عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته ای با انتشار عکس در اینستاگرام برای مادر تخت روانچی دعای آرامش کرده است.

و آخرین دوشنبه شهریور رخت سیاه بر تن محمد جاسبی کرد. او امروز برادر خود را از دست داده است و تاکنون آیت الله هاشمی رفنسجانی و علی لاریجانی در پیام هایی به او تسلیت گفته اند.

 

عکس ها از تسنیم

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =