ایسنا نوشت:با حضور کارشناسان مسایل منطقه و به ریاست رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، روندها و گرایش‌های مختلف در شکل‌دهی به آینده منطقه غرب آسیا بررسی شد.

سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در این نشست گفت: غرب آسیا شاهد تحولات عمیقی است و قدرت‌های فرا منطقه‌ای و وابستگان آنها در منطقه برنامه‌های پیچیده‌ای را برای تغییر ژئوپلیتیک منطقه در جهت منافع خود تدارک دیده‌اند.

وی افزود: شناخت و پیش‌بینی برنامه‌های آنها می‌تواند به طراحی راهبرد مناسب جهت تحقق اهداف عالیه نظام کمک کند.

خرازی با تاکید بر حساسیت تدوین راهبردهای روابط خارجی گفت: اطلاع از راهبرد دیگران کمک می‌کند تا در دام توطئه‌های آنها گرفتار نشویم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی هم‌چنین وقوع انقلاب اسلامی در ایران را دارای اهدافی فراملی از جمله بیداری جهان اسلام خواند و افزود: انقلاب اسلامی در جهان اسلام بازتاب طبیعی تعیین کننده‌ای داشته است، به طوری که رعایت شعائر اسلامی و سطح و دامنه و بیداری و آزادی‌خواهی مردم در کشورهای اسلامی اینک با وضعیت 35 سال پیش آنها تفاوت بسیار یافته است.

بنا براین گزارش، آثار برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بر آینده منطقه، راهبردهای مقابله با نفوذ قدرت‌های فرامنطقه‌ای در منطقه و وضعیت حال و آینده جبهه مقاومت، راهبرد تامین اهداف انقلاب اسلامی و تحقق منافع ملی نظام درحل بحران های منطقه، از جمله مسایل کلانی بود که کارشناسان در این نشست به بحث و بررسی آنها پرداختند.

232929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =